י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
המקום ינחם

תיעוד וסיקור: כל המי ומי עלו לנחם את ראש עיריית פתח תקווה

בשבוע שחלף עלו רבים בראשות רבנים ואישי ציבור לנחם את ראש עיריית פתח תקווה רמי גרינברג באבלו הכבד על פטירת אביו ז"ל. 'בחדרי חרדים' עם תיעוד וסיקור מהמנחמים שזרמו לאוהל בנווה ירק

תיעוד וסיקור: כל המי ומי עלו לנחם את ראש עיריית פתח תקווה
ניחום אבלים אצל רמי גרינברג ר"ע פ"ת צילום: באדיבות המצלם

בצל הסגר שמנע מלא מעט רבנים ופוליטיקאים להשתתף בניחום האבלים אצל ראש עיריית פתח תקווה רמי גרינברג, שקם אתמול משבעה על אביו, יעקב גרינברג ז"ל, רבים הגיעו לנחם את משפחת גרינברג שהתאבלה במושב 'נווה ירק' סמוך לבית ההורים, על פי כללי תקנות הסגר וההרחקה.

בזה אחר זה הופיעו בפתח סוכת האבלים המרווחת שנבנתה באופן המותאם לכל כללי הקורונה, רבני העיר פתח תקוה וגלילותיה, גבאי בתי כנסת וראשי קהילות, מנהלי מוסדות וראשי ישיבות, עסקנים ומנכ"לים, שלוחי חב"ד ורבני עדות, חסידים ואנשי מעשה. לצידם התגנבו גם בכירים מהפוליטיקה הארצית, שרים יו"רי מפלגות, ח"כים ומנכ"לי חברות ענק, שכמובן הקפידו על הרחקה והיגיינה.

כולם שמעו מראש העיר ואחיו על גדלותו של אביהם היקר, ר' יעקב, שהלך לעולמו אחרי 90 שנות הקרבה למען עם ישראל תורת ישראל וארץ ישראל. על התקופה הנוראית בשואה, לאחר מכן על ההתמודדויות ביישוב ארץ ישראל והקמת המושב, ולאחר מכן על המאבק היומיומי על קיומם של מנייני תפילה בבית הכנסת המקומי ביישוב.

בתוך זרם הרבנים שניחמו את משפחת גרינברג, נראה גם הרה"צ רבי אפרים פישל מוטצען, רבה החסידי של פתח תקווה, ורב קהילת הבעש"ט בשכונת גני הדר, שהגיע יחד עם הרב שמעון הרבסט יו"ר מוסדות הבעש"ט, ויחד עם ראש הכולל הרב יעקב הרבסט, ועסקני הקהילה החסידית הרב אפרים רייך ויעקב גנזלר מרשימת יהדות התורה בעיר.

גם את רב העיר פתח תקווה מטעם הרבנות הראשית, הרב מיכה הלוי, ניתן היה לראות במקום, כשהוא מדבר בשבחו של ראש העיר שממשיך את דרך אביו בכל הנוגע לקיומם והחזקתם של בתי הכנסת ובתי המדרש בעיר.

גם רבה של קהילת 'אבי עזרי' ומרכז העיר, הגרב"צ קוק טרח והגיע לניחום אבלים אצל גרינברג יחד עם גבאי בית הכנסת אבי עזרי, והבן שלמה, עורך העיתון 'בקהילה'. הגרב"צ סיפר לגרינברג על התייתמותו הטראגית כשאיבד את שני הוריו וכמה מאחיו בתאונת רכבת איומה בהיותו ילד בן 10. הרב קוק העניק לגרינברג את ספרו ההלכתי 'ציוני הלכה' עם הקדשה מיוחדת.

הגאון רבי יקותיאל רוזנבאום – שכונת נווה חיים, נשא דברים על מעלת הנפטר שהותיר בנים כמותו, הפועלים למען עם ישראל כל אחד בדרכו. הרב הראשי לישראל לשעבר ורבה של תל אביב, הרב ישראל מאיר לאו, הגיע עם בנו הרב צבי לאו רב בשכונת כפר גנים בפ"ת. ראש ישיבת 'אור ישראל לצעירים', הגאון רבי מרדכי רבינוביץ, אליו התלווה מנהל הסמינר הרב הילדסהיימר. הגאון הרב יהושע לוי, ראש ישיבת 'עטרת הלוויים. הגאון הרב מאיר אלול ראש מוסדות 'היכל הקודש'. ראשי ומנהלי ישיבת כפר גנים. הגאון הרב משה פינטו ראש מוסדות 'פאר משה' ונשיא רשת מעיין החינוך התורני בפ"ת. האדמו"ר ממישקולץ. רבה של יוצאי רומניה בא"י. ועוד רבים מרבני וגדולי ישראל.

מתוך שורת רבנים ופוליטיקאים שנאלצו לנחם את ראש העיר בטלפון, התבלטו ראש ישיבת חברון – כנסת ישראל ששוחח ארוכות עם ראש העיר, הגר"א דויטש, מנהיג הפלג הירושלמי ומראשי ישיבת פוניבז', שניחם את גרינברג, גם הגאון רבי אברהם חפוטה ראש ישיבת הרמב"ם בפ"ת, הגאון רבי יוסף חברוני מראשי ישיבת חברון, והרב אברהם שטרית – רב שכונת בר יהודה בעיר. ראש הממשלה בנימין נתניהו, נשיא המדינה יעקב ריבלין, ועוד שורת רבנים ראשי ישיבות ופוליטיקאים העבירו את ניחומיהם בשיחה טלפונית עם ראש העיר הפתח תקוואי.

לצד הרבנים החשובים הגיעו לנחם את גרינברג באבלו, מנהלי מוסדות ועסקנים מהעיר. מחיים אהרון סטנייצקי המנהל ואיש הפרויקטים, שבישר למשפחת גרינברג על פרויקט מרגש של סיום שישה סדרי משנה עד השלושים שלקחו על עצמם ילדי 'שירת התורה'. ועד לחנניה צ'ולק יו"ר עזר מציון שהגיע כשהוא מלווה ביו"ר הסניף המקומי משה ישראלי. ר' אייל משיח שניחם לצד הרב ינון אמרוסי, רב קהילת ספרא בפ"ת שגם אמר במקום את תפילת 'אל מלא רחמים' ברגש רב. גם ראש עיריית אלעד טרח לבוא לנחם את גרינברג. פרוש הצעיר אף ניסה לשכנע את גרינברג לסבסד את המקוואות העירוניות לעילוי נשמת האבא יעקב ז"ל. יו"ר המועצה הדתית הטרי ראובן (רוברט) יוספוב נצפה באוהל האבלים, יחד עם יו"ר ש"ס המקומי מ"מ ראש העיר הרב אליהו גינת.

ח"כ משה ארבל נשא דברים בפני הנאספים על פעליו הגדולים של ראש העיר לעיר כולה ולמגזר החרדי בפרט, גם הח"כ הדגלאי מפתח תקווה טרח והתייצב לתפילת שחרית. אבי פקטר איש היחידה לתרבות חרדית לא פספס שחרית של שבע בבוקר באוהל של נווה ירק, פרויקטור החינוך הדתי והחרדי דווקא הגיע למנחה וערבית בצלו של ראש העיר ששימש שליח ציבור.

ראשי קהילת חברון – מרכז העיר שחתמו את יום הניחומים החמישי, נצפו משוחחים ארוכות אל תוך הלילה עם ראש העיר באוהל הגדול והירוק, כשערב למחרת הגיעו גם ראשי הקהילה האברכים הצעירה ממרכז העיר, שרק לאחרונה עברו מבעלזא למשכנם החדש – אותו סידר להם ראש העיר באו לחזק באבלו. לפניהם הגיע לנחם ולהביא את דבר העיר, הלל הנשיא, מהשבועון הפתח תקוואי הפופולארי, מיד אחרי שחזקי פרקש מנהל עיתון השבוע של 'קו עיתונות', ו'המפיץ' המרכזי של פתח תקווה הגיע לראות שכל המודעות עומדות על תילם לפי הסדר הנכון. אחריהם הגיעו בכירי קהילת בית אבא שיחד עם הרב שהם ניחמו את ראש העיר האבל.

קהילות רבות וגבאים שונים ומגוונים היו שם אך מפאת קוצר היריעה והנחיות הקורונה, לא כולם תועדו ברשומות. אך לכולם היה ברור, כי מי שניצח על הכל הוא שי שטרק, העוזר האישי שלא מש מהאוהל ודאג לכל מחסורם של האבלים והמנחמים במשך כל ימי השבעה העמוסים.  

 

רמי גרינברג פתח תקווה ניחום אבלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד