י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
שותפה לרצח 10,000 איש

לראשונה מזה שנים: גרמניה תעמיד לדין בכירה נאצית

לא רוצים למות: בעולם כולו נותרו מתי מעט נאצים ונעשים מאמצים ללכידתם ולהבאתם לדין |  מזכירה במחנה ריכוז נאצי, בת 95, מואשמת בשותפות ברצח 10,000 איש ותועמד בקרוב לדין בגרמניה 

לראשונה מזה שנים: גרמניה תעמיד לדין בכירה נאצית
מחנה ריכוז צילום: pixabay

התביעה הגרמנית הודיעה ביום שישי כי מזכירה במחנה ריכוז נאצי הואשמה בשותפות לרציחתם של 10,000 איש במהלך השואה. האישה בת 95 הייתה מזכירה של מפקד מחנה הריכוז שטוטהוף בפולין שנכבשה על ידי הנאצים.

היא מואשמת בכך שהיא סייעה לממונים עליה בהריג באופן שיטתי של אלפי אסירים יהודים, פרטיזנים, פולנים, ושבויי מלחמה סובייטים בין השנים 1943-1945.

זהו המקרה הראשון מזה שנים בו השלטון מעמיד לדין בכירה נאצית, הרשויות מנסות להביא את החשודים האחרונים ששרדו לדין 76 שנים לאחר תום מלחמת העולם השנייה.

האישה, ששמה לא פורסם תעמוד בפני בית משפט לנוער מכיוון שהייתה קטינה בזמן השואה. התביעה בעיר איטז'ו מאשימה את האשה ב"סיוע לרצח ביותר מ-10,000 מקרים" וכן בשותפות לניסיון רצח. כך דווח ה"דיילי מייל" הבריטי.

מחנה שטוטהוף הוקם בשנת 1939 עם פלישת גרמניה לפולין, והוגדל בשנת 1943 למחנה חדש מוקף בגדרות תיל חשמליות. בסופו של דבר גורשו לשם כמאה אלף איש, חלקם עברו ממחנות אחרים שננטשו על ידי הנאצים בשלבים המאוחרים של המלחמה.

בנוסף לתאי גזים והזרקות ניסוי קטלניות, אסירים רבים מתו ממחלות בתנאים המחרידים של המחנה בפיקוח האס אס. לבסוף שוחרר המחנה על ידי הכוחות הסובייטיים במאי 1945, המחנה נמצא כיום שוב בגבולות פולין גרמניה, בשנה שעברה נשפט והורשע פעיל נוסף מהמחנה בגיל 93 בגין עזרתו לרצח 5,322 אסירים בחודשי המלחמה האחרונים.

בשנת 2011 נקבע כי מי שעבד במחנות הריכוז הנאציים יכול להימצא אשם כסייען לרצח, גם אם לא ניתן היה להוכיח כי הם השתתפו ישירות בהרג.

בסקר שנערך בינואר 2020 נמצא כי 76 אחוז מהגרמנים מסכימים עם ההצהרה כי יש להעמיד לדין גם פושעי מלחמה נאציים ששרדו. באותו סקר 77 אחוז הסכימו כי על גרמניה מוטלת האחריות לוודא כי תולדות השואה והדיקטטורה הנאצית לעולם לא יישכחו.

גרמניה שואה נאצים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד