ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
סיכום חדשות השבת בעולם

סוכל ניסיון פיגוע בבחריין; ארה"ב מגנה את החלטה בהאג

סיכום חדשות השבת בעולם - פרשת יתרו: ההחלטה השערוריתית בהאג זוכה לגינויים גם מצידה של ארה"ב | חיפושים אחר עצמות חיילים ישראליים במחנה הפליטים בדמשק

סוכל ניסיון פיגוע בבחריין; ארה"ב מגנה את החלטה בהאג
הנשיא ג'ו ביידן צילום: מתוך האינסטגרם שלו

‏בית הדין הפלילי הבין-לאומי בהאג סלל את הדרך לחקירה נגד ישראל בחשד לפשעי מלחמה ביהודה ושומרון ובעזה. בישראל ציפו להחלטה הזו - אך הופתעו מהתזמון שלה לליל שבת בלי הודעה מוקדמת.

רה"מ נתניהו: "היום הוכיח בית הדין פעם נוספת שהוא גוף פוליטי ולא מוסד שיפוטי. בית הדין מתעלם מפשעי המלחמה האמיתיים ובמקום זאת רודף אחר מדינת ישראל, מדינה בעלת משטר דמוקרטי איתן, המקדשת את שלטון החוק, ואינה חברה בבית הדין".

דובר משרד החוץ האמריקני הודיע כי ארצות הברית מתנגדת להחלטה שקבעה כי לבית המשפט הבין-לאומי יש סמכות שיפוט הנוגעת לפשעי מלחמה שבוצעו בשטחים פלסטיניים.

‏ביידן אמר בריאיון לרשת CBS שלא צריך לתת לטראמפ להמשיך ולקבל תדרוכי מודיעין מסווגים בגלל "התנהגותו הלא הגיוניות" בעבר. הנשיא טען כי "איזה ערך יש לזה? איזו השפעה תהיה לזה, חוץ מהעובדה שהוא עלול לפלוט משהו על זה?".

משרד הפנים של בחריין מסר כי שירותי הביטחון במדינה סיכלו ניסיון פיגוע, בו רצו לפוצץ שני כספומטים של בנקים נפרדים ביום רביעי. עוד נמסר כי המקרה נחקר כאירוע טרור וכי מספר חשודים נעצרו.

ממשל ביידן צפוי לבטל את החלטת טראמפ להקל בעיצומים נגד המיליארדר הישראלי דן גרטלר - כך דווח בבלומברג. כזכור, ארה״ב הטילה ב-2017 עיצומים על גרטלר בגלל עסקי כרייה ודלק בקונגו. ממשל טראמפ, בימיו האחרונים, העניק לגרטלר הקלה בעיצומים.

כוחות צבא רוסיה חידשו את החיפושים בבית הקברות במחנה הפליטים אל-ירמוכ, דרומית לדמשק, בניסיון למצוא שרידי גופות של חיילים ישראלים. לפי פרסומים זרים, בבית הקברות המדובר נמצאו עצמותיו זכריה באומל, שנמסרו לישראל ב-2019.

רוסיה אלכסיי נבלני דונלד טראמפ דן גרטלר בית הדין הבינלאומי בהאג

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד