י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
בחירות חמישיות באופק?

סקר מנדטים חדש קובע: הגוש החרדי נחלש

בתום סופ"ש פוליטי סוער במיוחד, פרישתם של בכירי הנהגת השמאל והצגת המפלגות השונות בפני ועדת הבחירות, סקר מנדטים שנערך קובע כי לא הרבה השתנה במפת הגושים | המספרים המלאים

סקר מנדטים חדש קובע: הגוש החרדי נחלש
אילוסטרציה צילום: פלאש 90

בעוד פחות מחודש וחצי נצעד אל הקלפיות, שבוע דרמטי במיוחד עבר עלינו עם פרישתם של רבים מאנשי השמאל כחולדאי וניסנקורן ושל הבית היהודי ומסקרי המנדטים בערוצים השונים עולה כי גם לאחר הגשת הרשימות בחירות חמישיות נראות באופק.

מסקר חדשות 12 עולה כי אם הבחירות לכנסת ה-24 היו מתקיימות היום (מוצ"ש), מפלגת השלטון - הליכוד בראשות ראש הממשלה בנימין נתניהו הייתה מקבלת 29 מנדטים - ירידה משמעותית בכוחה אך היא עדיין שומרת על מעמדה כמפלגה הגדולה בכנסת. ש עתיד-תל"ם בראשות יאיר לפיד מקבלת 17 מנדטים, מה שממצב אותה במקום השני כשאחריה תקווה חדשה בראשות גדעון סער שנחלשת ומקבלת 14 מנדטים.

במקום הרביעי נמצאת ימינה בראשות נפתלי בנט שנחלשת למרות תמיכת הבית היהודי ומקבלת 11 מנדטים. עלייה משמעותית בכוחה האלקטורלי, אך ירידה לעומת מה שניבאו לה הסקרים. הרשימה המשותפת בראשות איימן עודה שנחלשת משמעותית ומקבלת 9 מנדטים בלבד.

הגוש החרדי נחלש מעט גם הוא כשש"ס בראשות אריה דרעי מקבלת 8 מנדטים, ויהדות התורה בראשות יעקב ליצמן מקבלת 7 מנדטים.

ישראל ביתנו בראשות אביגדור ליברמן נחלשת ומקבלת שבעה מנדטים, העבודה בראשו מירב מיכאלי מקבלת 6 מנדטים. סוגרות את הרשימה מרצ בראשות ניצן הורוביץ, כחול לבן בראשות בני גנץ והציונות הדתית בראשות בצלאל סמוטריץ' שמקבלות 4 מנדטים כל אחת.

לא עוברות את אחוז החסימה: המפלגה הכלכלית החדשה בראשות פרופ' ירון זליכה - 2.9%, רע"מ בראשות מנסור עבאס – 1.7%, מען בראשות  מוחמד דראושה – 1.3% ועם שלם בראשות חיים אמסלם – 0.2%

מפילוח החלוקה לגושים עולה כי 48 מנדטים הולכים לבלוק נתניהו, לעומת 61 לבלוק נגד נתניהו. ימינה עם 11 מנדטים. 

נתניהו אמנם גובר על כולם, אך הפערים דרמטיים. נתניהו עולה על גדעון סער בשלושה אחוזים בלבד, עם 34% לנתניהו לעומת 31% לסער. מול בנט, נתניהו מחזיק ברוב של 33% לעומת 24% לבנט. 36% הצביעו כי אף אחד מהם אינו מתאים.

בהשוואה ללפיד נתניהו מזנק בפער של 17% כמועמד המתאים ביותר לרשות הממשלה, עם 42% לעומת 25% ללפיד. בהשוואה בין ראש הממשלה לגנץ, ניתן לראות כי נתניהו גובר עליו בפער של 22% - עם 40% תמיכה בנתניהו, לעומת 18% בלבד לגנץ.  

מסקר חדשות 13 עולה כי אם הבחירות לכנסת ה-24 היו מתקיימות היום, מפלגת השלטון - הליכוד בראשות ראש הממשלה בנימין נתניהו הייתה מקבלת 30 מנדטים - ירידה משמעותית בכוחה אך היא עדיין שומרת על מעמדה כמפלגה הגדולה בכנסת. ש עתיד-תל"ם בראשות יאיר לפיד מקבלת 17 מנדטים, מה שממצב אותה במקום השני כשאחריה תקווה חדשה בראשות גדעון סער שנחלשת ומקבלת 13 מנדטים.

במקום הרביעי נמצאת ימינה בראשות נפתלי בנט שנחלשת למרות תמיכת הבית היהודי ומקבלת 11 מנדטים. עלייה משמעותית בכוחה האלקטורלי, אך ירידה לעומת מה שניבאו לה הסקרים. הרשימה המשותפת בראשות איימן עודה שנחלשת משמעותית ומקבלת 7 מנדטים בלבד.

הגוש החרדי נחלש גם הוא כשש"ס בראשות אריה דרעי מקבלת 7 מנדטים, ויהדות התורה בראשות יעקב ליצמן מקבלת 6 מנדטים.

ישראל ביתנו בראשות אביגדור ליברמן נחלשת משמעותית ומקבלת חמשה מנדטים, העבודה בראשו מירב מיכאלי מקבלת 7 מנדטים והציונות הדתית בראשות בצלאל סמוטריץ' מקבלת חמשה מנדטים. סוגרות את הרשימה מרצ בראשות ניצן הורוביץ, כחול לבן בראשות בני גנץ ורע"מ בראשות מנסור עבאס שמקבלות 4 מנדטים כל אחת.

מפילוח החלוקה לגושים עולה כי 48 מנדטים הולכים לבלוק נתניהו, לעומת 61 לבלוק נגד נתניהו. ימינה עם 11 מנדטים. 

סקר חדשות 12: מזמין הסקר: חברת החדשות , עורך הסקר: מדגם ייעוץ ומחקר בראשות מנו גבע, מועד איסוף הנתונים: 05/02/2021, אוכלוסיית המחקר: מדגם מייצג של כלל האוכלוסייה בישראל בגילאי 18 ומעלה, מספר המשיבים בפועל: 505, מספר המתבקשים להשתתף: 3,423, טעות הדגימה המירבית: 4.4%+, שיטה סטטיסטית: הסקר בוצע בשיטות סטטיסטיות מקובלות, שיטת הדגימה: דגימת שכבות ובתוך השכבות דגימה אקראית, אופן ביצוע הסקר אינטרנטי + טלפוניעא

סקר חדשות 13 ופרופסור קמיל פוקס נערך היום 5.2.2021, הסקר כלל 702 נשאלים מהם, 603 מהאוכלוסייה היהודית ו 99 במגזר הערבי. התשאול בפאנל האינטרנטי נערך על ידי חברת פרוייקט המדגם בהנהלתו של ד"ר אריאל איילון. התשאול במגזר הערבי נערך על ידי מכון המחקר סטט-נט בהנהלתו של יוסף מקלדה. טעות הדגימה היא 3.6%

סקר מנדטים בחירות 2021 ביבי נתניהו מפלגות חרדיות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד