י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
הצצה לבית בראב"ד

שרקי בפרופיל על ראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין • צפו

הצצה ראשונה לתוך הבית בראב"ד 17 בבני ברק • המנהיג הליטאי ראש הישיבה מוסר שיחת חיזוק לציבור על מגיפת הקורונה • יו"ר ועדת חוקה יעקב אשר וגדולי תלמידיו של ראש הישיבה מתראיינים לכתבה של העיתונאי יאיר שרקי מחדשות 12 • צפו

שרקי בפרופיל על ראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין • צפו
ראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין צילום: שוקי לרר

העיתונאי יאיר שרקי מחדשות 12 נכנס לתוך מעונו של נשיא מועצת גדולי התורה ראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין ביום שלישי האחרון בשעה שמסר את שיחתו השבועית לציבור וצילם כתבה מיוחדת ונדירה בה הביא לציבור הכללי הצצה ראשונה דרך התקשורת למעונו של ראש הישיבה ברחוב ראב"ד 17 בבני ברק. 

בכתבה הציג את המנהיג הליטאי הבכיר וסיקר את פעילותו של ראש הישיבה בהנהגת הציבור, במועצת גדולי התורה, בוועד הישיבות, ביתד נאמן, וגם על דרכו החינוכית המיוחדת שמנהיג עשרות שנים בשבתו כראש ישיבת פוניבז'.

בנוסף סיקר בהרחבה את דבריו של ראש הישיבה מהשיחה בשבוע האחרון כשהזהיר את הציבור לשמור על הכללים, ראש הישיבה הזכיר את דברי הגמרא במסכת יומא, בזמן שאדם קורא ושונה ודיבורו בנחת עם הבריות מה הבריות אומרות עליו, ראו פלוני זה שלמד תורה כמה נאים דרכיו כמה מתוקנים מעשיו, אשרי מי שלמד תורה אשרי אביו ואמו שלימדוהו תורה ישראל אשר בך אתפאר. אבל אם אדם עוסק בתורה ומעשיו מקולקלים מה הבריות אומרות עליו אוי להם לבריות שלמדו תורה אשרי מי שלא למד תורה. "כך זה גם נוגע אלינו", אמר ראש הישיבה, "חרדי שנשמר בזהירות לשמור על כללי הבריאות לא להידבק ולא להדביק אז אומרים אשרי מי שהוא חרדי. אבל אם לא אז אומרים אה.. החרדים.. זה חילול השם. לכן חובה לעשות קידוש השם שיאמרו אשרי מי שהוא חרדי" סיים ראש הישיבה.

בכתבה התראיינו חבר הכנסת יעקב אשר שסיפר על ההנהגה של ראש הישיבה שמנחה את חברי הכנסת איך לפעול על פי דעת תורה, העיתונאי שלמה קוק עורך 'בקהילה', וישראל קרביץ מקורבו של ראש הישיבה.

הרב גרשון אדלשטיין יאיר שרקי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד