י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
מהמסד ועד הטפחות

אברכים בנו בית מדרש מפואר בעשר אצבעות • צפו

כשהחלה ההתיישבות של חסידי בעלזא בשכונת 'רמת אברהם' החדשה בבית שמש, התארגנו האברכים למניין מאולתר בביתו של אחד מהם, עם הזמן, המקום נהיה צר מהכיל, הקימו האברכים אוהל מאולתר, תוך שהם פועלים לקבלת הקצאה מהעירייה. העסקנים הציעו לעירייה 'דיל' הקצו לנו שטח גדול יותר, ואנחנו נבנה לבד • צפו בתיעוד מרתק

אברכים בנו בית מדרש מפואר בעשר אצבעות • צפו
בעלזא בית שמש מהמסד עד הטפחות צילום: באדיבות המצלם

בימים אלו הושלמה בניית בית המדרש של קהילת בעלזא - בשכונת רמת אברהם, בבית שמש. באופן מפתיע נבנה בית המדרש כולו על ידי בעלי מקצוע מאנ"ש מהחל ועד כלה.

כשהחלה ההתיישבות של חסידי בעלזא בשכונת רמת אברהם החדשה, התארגנו האברכים למניין מאולתר בביתו של אחד מהם, עם הזמן, המקום נהיה צר מהכיל, הקימו האברכים אוהל מאולתר. תוך שהם פועלים לקבלת הקצאה מהעירייה. 

העירייה נרתמה לסייע ורצת להקצות שטח בן 100 מטרים ששם יונחו קראוונים מאולתרים. העסקנים הציעו לעירייה 'דיל' הקצו לנו שטח גדול יותר, ואנחנו נבנה לבד. עיריית בית שמש הסכימה, והאברכים נדברו ביניהם מי תורם מהונו ומי תורם מגופו.

וכך, לאחר חודשים של עשייה ענפה, בהם הפשילו אברכי הקהילה שרוולים, בשבת האחרונה (יתרו - קבלת התורה) הם ברכו על המוגמר, ובערב שבת הוכנס ספר התורה אחר כבוד להיכל במעין 'הכנסת ספר תורה' בהשתתפות ובהתרגשות של כלל חברי הקהילה. 

כדרכם של פרויקטים כה מורכבים ההוצאות היו מעבר לצפוי, אך הרצון של כולם להשלים את הבניין גבר וכאמור בשבת קודש כבר התפללו האברכים בביהמ"ד החדש, כאשר במקביל יצאו העסקנים ב'קמפיין' לגייס את הכיסוי לחובות שנשארו.

יזם ומנהל הפרוייקט - דוד פינק. מנהל עבודה, חשמל ואינסטלציה - אהרן פייבוש. מהנדס - יהושע הופמן. מדידות - יוסף שוורץ. אדריכלות נוף - פנחס פרידמן. אדריכל - שלמה פרסטר. עיצוב פנים - מנחם מרבך. חומרי בניה - משה רוזנגרטן. קרמיקה - מאיר רוטנר. תאורה - דוד שטיסל. ריהוט - אביגדור קאצבורג. ציוד מטבחים - יצחק הורביץ. גרפיקה - מנשה הורביץ. גבס - אברהם טכובר וצבי סלומון. ברגים ופרזול - משה רוט ובנו שמעון רוט. אסטרטגיה וגיוס כספים - אברהם יוסף פרסטר, "כל אלו יחד עם העסקן המסור הרב ישעי' וייסמן, הוכיחו כי זה אפשרי!", מציינים בסיפוק בני הקהילה בהכרת הטוב גדולה לעוסקים במלאכה.

אחד ממתפללי ביהמ"ד החדש שוחח עם 'בחדרי חרדים' וחזר על הסיפוק הגדול בבניית בית מקדש מעט על ידי האברכים עצמם: "אפשר להעסיק בעלי מקצוע מאנ"ש בכל התחומים" חידד, והוסיף: "כאן המקום להזכיר את ארגון 'מכלול' ארגון שתומך ומשכנע את האברכים היוצאים לחיי המעשה ללמוד מקצוע כמו שצריך".

צפו בגלריה, מההקצאה, ועד להכנסת ספר התורה לביהמ"ד:

האברכים שנרתמו

בעלזא בית שמש חנוכת בית מדרש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד