י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
אחרי הבוררות

ויז'ניץ מגיבים: "לא ניתן לערער על מקומנו"

הליך הבוררות המהיר שנעשה במאבק בעלזא - ויז'ניץ בתוך אגודת ישראל, היכה הדים והפך לשיחת היום | הפסק שניתן הורה על מהפך וקידומם של חסידי בעלזא על פני אחיהם מויז'ניץ, אך האחרונים לא מוותרים ובוחרים לשגר מכתב המבהיר את עמדתם וכוונותיהם

ויז'ניץ מגיבים: "לא ניתן לערער על מקומנו"
מאיר פרוש-יעקב טסלר צילום: א.קלמן//פלאש 90

לאחר פסק הבוררות שעשה היסטוריה באגודת ישראל, כאשר הדיינים הורו ביום חמישי על שינוי סדרי המקומות באגודת ישראל כך שישראל אייכלר יתפוס את המקום השישי שהיה עד כה בידי חסידות ויז'ניץ, נציגי החסידות חה"כ יעקב טסלר וסגר"ע בני ברק יהשע מנדל משגרים מכתב מיוחד לחסידי ויז'ניץ שכולל גם מתקפה מרומזת על סגן השר מאיר פריש בטענה כי הוא מערר ריב

בין הדברים הם כותבים: "על מקומה וחלקה של הסיעה המאוחדת באגודת ישראל לא ניתן לערער. מאז יסודה של אגודת ישראל ועד לביאת גואל צדק, היו ויהיו מנווטיה, ראשיה, בניה ואוהדי רעיונה, מהיושבים ראשונה בממלכת התורה והחסידות של אגודת ישראל, המתבטאת בהקמת ופיתוח קהילות קודש ומוסדות תורה וחינוך בדרך שבעת הימים והרמת דגל החסידות לאורם של רבותינו חברי מועצת גדולי התורה".

"אך לצד זאת", הם אומרים על הפסק מסוף השבוע, "גאים אנו בגאווה יהודית זקופה, לקבל את הכרעת ההלכה, ה"ה כבוד הבוררים שליט"א בנוגע למיקומו ותפקידו של נציג הסיעה המאוחדת ברשימה לכנסת ה-24, על מנת להשוות את המיקומים והתפקידים בכנסת של נציגי קהילות הקודש המפוארות ויזניץ ובעלזא המאוגדים בסיעות המאוחדת ומחזיקי הדת".

"יכולנו לטעון שלא ניתן לקבוע בוררות כה מהותית בטווח זמן כה קצר של 24 שעות, יכולנו לטעון כי עיקרה של החלטת מועצת גדולי התורה היא קביעת בוררות כללית בכל נושאי התנועה שתחל רק לאחר הבחירות ועד אז מה שהיה הוא שיהיה", מציינים, אך מבהירים, "בחרנו בראש מורם יחד עם נציגי קהילת בעלזא ללכת לבוררות נפרדת וממוקדת לקראת הכנסת ה-24 גם בידיעה מראש כי הבוררות תהיה חייבת לפשר ולהכריע וזה יהיה על חשבונה של הסיעה המאוחדת".

"הייתה זו בוררות מכובדת בין שני הצדדים ומתוך יחסי הערכה הדדיים ואנו מקבלים את התוצאה בשמחה ובקומה זקופה. העקרונות שהונחו בפסק הבוררות, הם יסודות חשובים וחיוביים לקראת המשך הליכי הבוררות הכללית, ממנה נצא מאוחדים ומחוזקים אף יותר בסייעתא דשמיא", מודים.

בנוסף הם מציינים כי למרות שהציעו הידברות כבר לפני חודש, מאיר פרוש סירב, "הצענו הידברות ישירה כבר לפני חודש ימים, הצעה שנמנעה מצד שותף כביכול לדרך ולא מקהילת בעלזא המפוארת ובחרנו שלא להגיב למעוררי ריב ומדון. העדפנו לחיות וללכת עם האמת גם במציאות קשה של אי איזון בדעת הקהל ונמשיך לעשות זאת ככל ואנו חפצי התקשרות והליכה לאורו ודרכו של לבם של ישראל, איש האמת, מרן אדמו"ר שליט"א. יען חסידי ויזניץ אנו ושליחי הרבי אנו".

על המשך דרכם כתבו: "פנינו אל העתיד, אל השמש העולה. אל המשך פיתוחה ושגשוגה של התנועה הקדושה, אל חיזוק תחושת החיבור וההשתייכות של כלל קהילות הקודש, אל הטמעת המסר המהדהד כי "אגודת ישראל אינה תנועה פוליטית אלא תנועה קדושה שיסדוה מצוקי ארץ על מנת ללחום את מלחמת ד' ולאפשר חיי תורה בארץ ישראל" ואל המערכה הרביעית מאז הכנסייה הארצית לפני שנתיים, על הגנת חומות הדת וקיום החיים של הציבור החרדי אשר תיערך ביום י' לחודש ניסן".

"אנו כאן לא כדי להישאר.. אלא כדי להוביל, לפרוץ דרך, לעמוד בראש מערכות עם קודש, להתמיד בחבירה וביצירת קשר עם הקהילות ולשדר פנימה וגם החוצה את המסר החשוב של: בָּרוּךְ הוּא שֶׁבְּרָאָנוּ לִכְבודו, וְהִבְדִּילָנוּ מִן הַתּועִים, וְנָתַן לָנוּ תּורַת אֱמֶת, וְחַיֵּי עולָם נָטַע בְּתוכֵנוּ", מסיימים.

ויז'ניץ בעלזא יעקב טסלר מאיר פרוש בחירות 2021

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 35 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד