י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
האסון שהתסיס את המגזר

אח הסטודנט שנהרג ל'בחדרי': "אין לנו תשובות מאף אחד"

מותו של מוחמד חיג'אזי בן ה-21, סטודנט לרפואה במהלך קרב יריות בין שוטרים לעבריינים ביישוב טמרה שבצפון, זעזע את כולם | בראיון מיוחד שהעניק ל'בחדרי' אחיו ג'אבר, הוא מדבר על הכאב הגדול ופורס את משנתו על העבריינות והפשיעה במגזר 

אח הסטודנט שנהרג ל'בחדרי': "אין לנו תשובות מאף אחד"
ג'אבר בראיון צילום: באדיבות המצלם

מוחמד בדיוק נכנס הביתה כשצרור יריות פילח את דממת הליל. הוא מיהר החוצה כדי לבדוק מה קרה וכדור טועה פילח את ליבו. לכוחות ההצלה שמיהרו למקום לא נותר אלא לקבור את מותו.

מוחמד חיג'אזי בן ה-21, סטודנט לרפואה, מת לאחר שנקלע שלא באשמתו לקרב יריות שנערך ביישוב טמרה שבצפון בין שוטרים לעבריינים. יחד איתו נפצע מירי רופא - בלתי מעורב גם הוא ואדם נוסף נהרג. עד עכשיו עוד לא ברור מי ירה את הכדור שהרג את מוחמד, אבל דבר אחד ברור - הוא לא צריך היה למות.

"הייתי בקצה השני של היישוב כשאמרו לי שמוחמד נפגע", אומר אחיו ג'אבר ל'בחדרי'. "בהתחלה אמרו לי שהוא נפגע באורח קל, אחרי זה קשה, ואחרי רבע שעה כשהגעתי לשם אמר לי החובש שהוא נפגע באורח אנוש. לא נתנו לי לראות אותו ושלחו אותי לבית החולים רמב"ם בחיפה. כשהגעתי לשם אמרו לנו שהוא נהרג".

זו מין אירוניה טראגית שכזו, שדווקא מוחמד שהיה סטודנט לרפואה ולמד מקצוע מציל חיים - אח מוסמך בביה"ח בני ציון, הוא זה שנהרג בגיל כל כך צעיר. "אח שלי היה בחור טוב, אהב את החיים ואת בני האדם", מספר ג'אבר. "היה לו כיבוד הורים מדהים. הוא היה קונה לאמא שלי את הדברים הכי יקרים ודואג לה כל הזמן. זה פשוט עצוב שהוא היה צריך ללכת בצורה כל כך טראגית".

"תראה", הוא מצביע לי על אדם צעיר שנכנס לסוכת האבלים. "זה חבר של מוחמד, הוא אח מוסמך גם כן, למה הוא לובש את מדי הרפואה ואחי כבר לא יזכה לזה? למה הוא היה צריך ללכת בצורה כזאת?".

ג'אבר לא מאשים אף אחד באירוע. "אני לא יודע אם זה שוטרים או עבריינים או אולי אפילו כדור שנפל משמים. אבל מי שעשה את זה שיקום, יודה במעשה וייכנס לכלא על מה שעשה. בינתיים אין לנו תשובות מאף אחד. מיום האירוע אף אחד לא דיבר איתנו. בהתחלה אמרו שנהרגו עבריינים, אחרי זה שהבינו שאחי לא קשור לזה התנצלו בשפה רפה. אני שואל אותך, אם היו קוראים לו אפרים זה גם היה עובר ככה בשתיקה?".

ג'אבר כאמור לא מחפש אשמים, אבל הוא זועק מעמקי ליבו על המצב הקשה בו נמצא המגזר. "יש פה מאות אלפי כלי נשק שנגנבו מצה"ל ומהמשטרה ואף אחד לא מטפל בזה. למעלה ממאה הרוגים מדי שנה והמספרים רק עולים. חודש אחד בלבד חלף מתחילת השנה האזרחית וכבר נהרגו 17 אנשים. למה זה צריך להיות ככה? למה אף אחד לא מתעשת?".

"תבין", הוא אומר. "אני אוהב את היהודים וגאה במדינה שלנו. אבל המצב הזה הוא בלתי ניתן להכלה. מאות הרוגים חפים מפשע ומדי שבוע נוספות עוד ועוד משפחות למעגל השכול הזה. כרגע הזה בתוך המגזר, אבל אם אף אחד לא יטפל בזה, מהר מאוד ההרוגים לא יהיו רק מוחמד, אחמד ועלי, אלא יצטרפו אליהם גם אפרים ואיציק. עבריינים יש בכל מקום, ואם כוחות הביטחון לא יתעשתו בזמן, זה עלול להיות מאוחר מדי".

טמרה כלי נשק מוות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד