י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
קורונה בניו יורק

בעקבות מותו של גולדברג: דרישה לחסן את כלל האסירים

לאחר מותו של אסיר יהודי בכלא בניו יורק, דרישה לחסן את כלל האסירים במדינה, כמו ב-27 מדינות אחרות בארה"ב | עורכי דין מנהלים מאבק עיקש בנושא

בעקבות מותו של גולדברג: דרישה לחסן את כלל האסירים
אילוסטרציה צילום: pixabay

אירה גולדברג בן ה-72, יליד ברוקלין, שריצה עונש של שבע שנים בגין סדרת מעשי פריצה לבתים, נפטר ב-4 בינואר מנגיף הקורונה, לאחר שסבל ממחלת ריאות כרונית, אסטמה, אי ספיקת כליות כרונית ולחץ דם גבוה, כך על פי עורכי דינו.

"הוא פחד מאוד מחייו בכלא, וחשש ממוות בכלא, נראה שלכלא אין מושג מה עושים כשהנגיף מתפשט", כך אמרה אלכסנדרה מיטר, עורכת דין של ארגון העוזר לאסירים. ארגונים שונים לוחצים על מדינת ניו יורק לחסן את האסירים בבתי הכלא בניו יורק, בהתאם להנחיות האגודה הרפואית האמריקאית.

בית כנסת במנהטן, וראשי הקהילה בית שמחת תורה, ארגנו מכתב, עליו חתמו 120 אנשי דת שונים, המבקשים ממושל ניו יורק, אנדרו קומואו, לכלול אסירים בתוכנית החיסונים של המדינה, כפי שעשו 27 מדינות אחרות בארה"ב.

בתי סוהר בניו יורק החלו לחסן אסירים בני 65 ומעלה ב-6 בינואר, אך 1,100 האסירים בני 65 ומעלה לא קיבלו חיסונים למרות התפרצות הקורונה בבתי הכלא.

האסיר גולדברג המנוח, בעל עבר פלילי, בגין גניבת מצלמות ותיקים יקרים מחנויות במנהטן בשנת 2016. הוא היה אחד מתוך 12 הכלואים בניו יורק שמתו עד כה מנגיף הקורונה.

ניו יורק אינה בין 27 המדינות הכוללות אסירים בתכניות החיסונים שלהם, כך דיווח הניו יורק טיימס. כמעט 50,000 איש כלואים בבתי הכלא של המדינה שנפגעה קשות מהנגיף.

כתבה בנושא:

מנהיגים מכל הדתות קוראים לניו יורק לחסן את אסיריה

ניו יורק ספגה עד כה מעל 40 אלף מתים מנגיף הקורונה ומעל 1.7 מיליון איש שנדבקו בו.

ארה"ב, הינה המדינה עם מספר גבוה של חולי ומתי קורונה. באפריל בשנה שעברה עמד מנין המתים מהנגיף על 15,700 איש. סוכנות הידיעות רויטרס מדווחת, כי מספר הקורבנות היומי מגיע לשיאים חדשים עם יותר מ-4,000 מתים ומספר הנדבקים מתקרב ל-1.8 מיליון.

קורונה חיסון לקורונה חיסונים אסירים יהודים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד