י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

רק ברבנות י-ם: שווארמה פרווה • תיעוד

4 שנים משלם בעל חנות שווארמה לרבנות עבור מתן הכשר, בעוד שמעולם(!) משגיח כשרות לא דרך במסעדה • על תעודת הכשרות אותה הנפיקה הרבנות לחנות השווארמה נכתב: 'פרווה' • שערוריה מצולמת.ויש גם וידאו

השווארמה  ולידו  תעודה כשרות המעידה כי הוא פרווה
השווארמה ולידו תעודה כשרות המעידה כי הוא פרווה

הסיפור עליו תקראו כעת, מזכיר את סיפורי קפקא העליזים: 'פלאפל אלי', חנות ירושלמית ידועה המוכרת פלאפל ושווארמה בהכשר מהדרין, מאכיל על השולחנות הדהויים מידי יום עשרות רבות של חרדים הנהנים מהמטעמים בהכשר מהדרין.

החנות נהנית מהכשר של בד"ץ מחזיקי הדת, אך לצד זה כחוק, משלם בעל החנות תמורת הכשר של הרבנות המקומית.

אלא שבתעודה אותה קיבל מהרבנות מתנוססת לה החותמת המכריזה כי מוצרי החנות הינם פרווה. למותר לציין כי למראה גלגל השווארמה העסיסי, קשה שלא לחייך כשרואים את המילה פרווה על תעודת הרבנות, מילה שבדרך כלל נוטפת שווארמה או אדי שומן בשריים.

בעל החנות החליט להטמין את התעודה במגירתו, עד שיבוא המשגיח ויתקן את הטעות. במשך 4 שנים לא מגיע משגיח, והתעודה מוטמנת במגירה. הסועדים שומרי הכשרות סומכים יותר על כשרות בעלזא, והכל נראה בסדר.

אלא שפקח שמגיע יום בהיר לחנות, נותן בידיו של בעל החנות קנס בסך 500 שקלים, על כך שאין תעודה של הרבנות בחנות. בעל החנות מנסה להסביר כי בתעודה יש טעות, ומפאת כבוד הרבנות הוא הניח אותה במגירה, נענה בפרצוף קשוח, והוא נאלץ לשלם את הקנס.

במשך 4 שנים, שילם בעל המסעדה למעלה מ-5000 ₪ לידי הרבנות, וזאת מבלי שמשגיח הציב את כף רגלו במסעדה.

בראיון שערכנו עם בעל המסעדה, הוא מקונן על המצב ומבקש מהרבנות: רק תתקנו את הטעות.

מהרבנות נמסר בתגובה: "העובדה שעל התעודה כתוב פרווה, והעובדה שהמשגיח לא נכנס 4 שנים, זה מתוקף הסכם שיש לרבנות עם הכשרים מסוימים, שנועד לחסוך מהבעלים תשלום נוסף על משגיחים נוספים". צפו בראיון וידאו עם בעל המסעדה.

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 33 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד