י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
בכחול לבן זועמים

לוין קורא לדחות את שלב ההוכחות במשפט נתניהו; "התערבות בוטה"

הם מפחדים: לקראת שלב ההוכחות במשפטו של רה"מ נתניהו שיתקיים מחר, יו"ר הכנסת יריב לוין קורא הבוקר לדחות את ההליך המשפטי שלטענתו מהווה התערבות גסה של החונטה המשפטית בהליך הבחירות | בכחול לבן תוקפים: "מנסה לתחמן"

לוין קורא לדחות את שלב ההוכחות במשפט נתניהו; "התערבות בוטה"
נתניהו ויריב לוין צילום: לע"מ

יממה קודם פתיחת משפט נתניהו קורא היום (ראשון) יושב ראש הכנסת יריב לוין לדחות את שלב ההוכחות במשפט נתניהו, כיוון שלטענתו הם נותנים יד להתערבות בוטה בבחירות, אך דבריו מעוררים תגובה נזעמת של כחול לבן.

בראיון ל'ישראל היום' אומר לוין: "מערכת משפט במדינה דמוקרטית, בניגוד למה שקורה במדינות לא דמוקרטיות, מקפידה להתרחק מכל בדל של התערבות בהליכי בחירות, אלא שהכלל הבסיסי הזה כבר נרמס על ידי מערכת המשפט שלנו ברגל גסה".

לוין מזכיר כי כתב החשדות נגד ראש הממשלה הוגש ערב הבחירות לכנסת ה 21 ביום בו הוצג תוכנית המאה עם נשיא ארצות הברית טראמפ הוגש כתב האישום, כך שלדבריו, "קשה להתעלם מכך שההליכים המתנהלים כנגד ראש הממשלה חושפים פעם אחר פעם את חולייה הקשה של מערכת המשפט".

"מה שהחל בחיפוש אישומים בשיטת מצליח, המשיך באיומים על עדים, טיוח עדויות ופעולות בניגוד עניינים, הסתכם בכתב אישום תקדימי, בגין עניינים שמקומם בקושי בוועדת האתיקה", מאשים לוין את השופטים ואת היועץ המשפטי לממשלה שמגבה את ההליך הזה.

בהתייחס למשפט שיפתח מחר אומר יו"ר הכנסת שאמור להיות דמות ממלכתית: "עכשיו אנחנו עומדים בפני חשש להתערבות בוטה וחסרת תקדים נוספת של מערכת המשפט בבחירות. הרצון של הפרקליטות להתחיל בשלב ההוכחות באופן מיידי ועוד לפני הבחירות, חייב להידחות על הסף על ידי בית המשפט".

לטענת יו"ר הכנסת: "שמיעת עדי תביעה, ללא עדויות שכנגד מטעם ההגנה, נועדה לצייר בפני הציבור תמונה מעוותת ולא מאוזנת", לוין מוסיף ותוקף, "די במה שכבר קרה. אסור שההליך המשפטי ימשיך להיות מנוצל להשמעת עדויות חד־צדדיות כדי לפגוע בסיכויים של ראש הממשלה נתניהו ושל הליכוד לנצח בבחירות".

לוין מציין כי "מצב שבו עדי תביעה יישמעו לפני הבחירות, ואילו עדי ההגנה, לרבות ראש הממשלה, יישמעו רק אחרי הבחירות, הוא מצב בלתי הוגן שיש בו התערבות בוטה וחמורה בהליך הבחירות. כל אדם הגון מצפה מבית המשפט שימנע מהלך מסוג זה".

בכחול לבן תקפו את דבריו של יו״ר הכנסת לוין ומסרו: "יריב לוין מנסה לתחמן ולדחות את המשפט של ביבי לאחרי הבחירות. אנחנו לא ניתן לו לפגוע במערכת המשפט ונמשיך לשמור עליה מתוך הממשלה הבעייתית הזאת".

יריב לוין משפטו של בנימין נתניהו בחירות 2021 מפלגת כחול לבן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד