י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
ברוך דיין האמת

לאחר שנות סבל: "בעל הייסורים" ממלחמת יו"כ הלך לעולמו

במלחמת יום כיפור נפצע עמי (עמיקם) אטינגר ז"ל ומאז נשא עמו פגיעות קשות וצלקות שלא עזבו אותו עד יומו האחרון • אתמול הוא נגאל מיסוריו והוא בן 72 בפטירתו

לאחר שנות סבל: "בעל הייסורים" ממלחמת יו"כ הלך לעולמו
עמי אטינגר ז"ל צילום: באדיבות המצלם

ברוך דיין האמת: הלך לעולמו ר' עמיקם אריה אטינגר ז"ל בן 72 מקהילת פא"י ברעננה שנשא עמו פגיעות קשות מאז מלחמת יום הכיפורים בה השתתף אי שם בשנת תשל"ג.

ר' עמי ז"ל בנו של ר' יצחק אייזיק ז"ל למד בישיבת השרון בהרצליה, תחת הנהגתם של הגאון רבי יעקב אדלשטיין והגאון רבי יחיאל יצחק יעקובוביץ זצ"ל. 

לאחר מכן בישיבה גדולה למד בישיבת 'תפארת הכרמל' בחיפה. לאחר נישואיו התגורר בבני ברק מול בית הכנסת איצקוביץ' ולמד בכולל ראדין בנתניה.

השתתף בקרבות הקשים במלחמת יום הכיפורים ובעקבות כך נפצע ברמה קשה עם פגיעות רב מערכתיות ובלתי הפיכות. לאחר סיום המלחמה שב לשיקום ארוך בבית הוריו ז"ל ברעננה, שטיפלו בו במסירות 40 שנה.

מכריו מציינים ל'בחדרי חרדים' כי על אף האתגרים הלא פשוטים איתם התמודד לאורך כל חייו, תמיד נשא את ייסוריו בליבו כשצהלה על פניו. מעולם לא התלונן על מצבו ואף פעם לא ביקש מאום למרות הפגיעה הקשה שספג. תמיד כשנשאל לשלומו, שם השם היה שגור בפיו.

רבים שנחשפו אליו ואל סיפורו יוצא הדופן הגדירו אותו כ"בעל הייסורים" ואף ביקשו ממנו ברכות בשל כך, אולם תמיד נענו בענוותנות - "מי אני שאברך?".

כל חייו נסבו סביב ההליכה לבית הכנסת, לתפילות ולשיעורים, כאשר נשמתו ותכניו הפנימיים נותרו כשל בחור ישיבה.

הבוקר, לאחר שנות ייסורים קשים, הוא הלך לעולמו.

ההלוויה תצא היום (ראשון) בשעה 15:30, מבית העלמין הישן ברעננה, שם ייטמן.

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים. 

מלחמת יום כיפור ברוך דיין האמת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד