י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

גל"צ: "בואו לארץ, לא תראו חרדים"

בגל"צ ההסתה נמשכת: בג'ינגל ששודר במסגרת יום שידורים משותף של 'תגלית' וגלי צה"ל נשמע חייל מתאר צעירים אמריקנים שהתלהבו מישראל: "הם חשבו שיש פה רק חרדים, כמו בברוקלין ובורו פארק"

זהירות, חרדים
זהירות, חרדים

היום התקיים יום שידורים מיוחד בשיתוף גלי צה"ל ופרויקט תגלית, במסגרתו שווקה התוכנית לרבבות המאזינים ברחבי הארץ.

במסגרת יום השידורים הושמעו תשדירים שונים, בהם מדברים חיילים ישראלים על הקשר, החשיפה ומעורבותם ב'תגלית' ועם הצעירים שהגיעו ארצה.

באחד התשדירים "גילה" הדובר למאזינים כי לאחר שיחה עם צעירים יהודים מארה"ב, הוא נדהם לגלות כי הצעירים האמריקנים סברו לפני שהגיעו לביקור בישראל שכולם כאן חרדים, "לבושים שחורים, עם זקנים, כמו בברוקלין ובורו פארק", כלשונו.

הוא תיאר את אנחת הרווחה הגדולה של אותם צעירים לגלות כי בישראל מתגוררים וחיים גם חילונים, עובדה שוודאי תסייע להם להסתובב בחופשיות ברחובות... התשדיר שודר במסגרת הפרסומות שקדמו לחדשות,

פרופ' עדה שפיצר, סמנכ"לית השיווק של 'תגלית', אמרה בשיחה ל'חדרי חרדים' כי אין מדובר בתשדיר רשמי של הפרויקט, אלא בשידור של ראיון בו אמר החייל דברים על דעת עצמו והמשקפים את דעתו בלבד.

"מדובר ביום שידורים שנעשה במשותף עם גלי צה"ל. לא העלנו על דעתנו להוציא תשדיר כזה שלנו, מדובר בקבוצת חיילים שכל אחד מהם סיפר על חוויותיו האישיות בלבד", אמרה שפיצר.

כתב 'בחדרי חרדים' מציין כי פרויקט 'תגלית' הוקם במטרה להביא לישראל צעירים וצעירות יהודיים, בני 18 עד 26, לסיור חינוכי בן עשרה ימים ולהיכרות ראשונית עם הארץ. במהלך הביקור מסיירים המשתתפים, רובם המכריע סטודנטים, באתרים מרכזיים בתולדות העם והמדינה ונפגשים עם ישראלים בני גילם ודוברי שפתם – סטודנטים ובעיקר קצינים וחיילים נבחרים המשרתים בצה"ל.

המיזם הוא בשיתוף הסוכנות היהודית ומתקיים בתרומתם של פילנתרופים יהודים, בהם היו בעבר ובהווה אנשי העסקים המוגדרים חרדים.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 24 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד