י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
תפעול המכונית

רכבך מבצרך: איך שומרים על הרכב?

הרכב הוא אחד מכלי השירות החשובים בחיינו, וכל נהג שנוטרל מרכבו ולו למספר שעות יכול להבין איזו משמעות יש לזה על התפקוד היומיומי. ההבנה הזו מחייבת אותנו לשמור על הרכב כדי להימנע מתקלות וכדי ליהנות ממנו לאורך זמן, אז הנה המדריך שיעזור לעשות זאת נכון

רכבך מבצרך: איך שומרים על הרכב?
שומרים על הרכב צילום: פיקסביי

רכב פרטי הוא אמצעי התחבורה הנפוץ בישראל. הסיבה העיקרית לכך היא תחבורה ציבורית לוקה בחסר ובעיה מהותית עם התשתיות בחלק מהערים, אבל אי אפשר להתעלם מהיתרונות של הרכב הפרטי.

באמצעות פתרונות מימון נוחים ניתן כיום לנהוג על רכב חדש או על רכב משומש בעלות אטרקטיבית. גם בהמשך, עלויות הדלק רק הולכות וקטנות מדי שנה ויחד איתן גם ההיצע של פתרונות התחזוקה והמוסכים. עם זאת, מסתבר שמי שאחראי יותר מכל אחד אחר על ערך הרכב הוא דווקא אנחנו הנהגים.

דלק, טיפולים במוסך ולחץ אוויר בצמיגים

הרכב הוא אחד מכלי השירות החשובים בחיינו ואף אחד לא אוהב להיות רחוק ממנו, אפילו אם זה לכמה שעות. מצד שני, רק מעטים מאיתנו מקפידים להיצמד להנחיות של היצרן בשביל לדעת איזה לחץ אוויר למלא בצמיגים או כל כמה זמן להגיע למוסך בשביל לבצע טיפול תקופתי.

בנוסף, כדאי להימנע עד כמה שאפשר ממצב שבו הרכב מגיע אל טיפת הדלק האחרונה שלו. זה אולי נראה לנו כמו כלי לחיסכון בהוצאות, אבל בפועל זה רק גורם בלאי ושחיקה ולמנוע. לכן כדאי שכל אחד מאיתנו יידע איפה יש תחנת דלק קרובה ויתכנן את מסלול הנסיעה בהתאם.

מה הקשר בין ניקיון וערך הרכב?

המון פעולות שאנו מבצעים על בסיס יום יומי עם הרכב משפיעות על הערך שלו בטווח הקצר והארוך. בטווח הקצר, עלינו להיות ערניים לנורות חיווי שמעידות על בעיה. עוד לא קרה שבעיה מכאנית נפתרה מעצמה, אז אין טעם לחכות שהקסם הזה לפתע יתרחש.

בטווח הבינוני והארוך, צריך להקפיד לנקות את הרכב על מנת למנוע מהלכלוך להצטבר על הריפוד, על המושבים ועל הרצפה. אפילו החלק החיצוני והפח רגישים ללכלוך, לכן מה שכדאי לעשות זה לנקות את הרכב לעיתים קרובות או לכל הפחות לשטוף אותו.

מזג האוויר הישראלי והרכב שלכם

האקלים בישראל חם, לח וים תיכוני ויש לזה השפעה על הערך של הרכב שלכם. באופן עקרוני, אקלים כזה לא מיטיב עם מכוניות אלא פוגע בצבע ובחלקי הפלסטיק החיצוניים והפנימיים. הפתרון הוא קודם כל לנסות למצוא חניה מוצלת. אם זה לא אפשרי, אפשר להתקין גגון ייעודי.

בנוסף, רצוי להשתמש במגן שמש על השמשה הקדמית ולהשפריץ ספריי לשימור הפלסטיק בכל האזורים החשופים. זה אולי נראה מיותר בשביל מכונית משפחתית, אבל אלו בדיוק הדברים שכדאי להתרגל אליהם כדי לשמור על הערך.

רכב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד