י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
שקעה השמש בצהריים

אבל כבד: הגאון רבי חיים מאיר הלוי וואזנר זצ"ל גאב"ד זכרון מאיר

אבל כבד בעולם התורה והחסידות עם הסתלקותו של הגאון הצדיק רבי חיים מאיר הלוי וואזנר זצ"ל גאב"ד זכרון מאיר וראש ישיבת 'חכמי לובלין', שאושפז במצב קשה בשבועיים האחרונים לאחר שנדבק בקורונה. 'בחדרי חרדים' עם קיצור תולדות חייו של בן פוסק הדור - הגר"ש וואזנר זצ"ל

אבל כבד: הגאון רבי חיים מאיר הלוי וואזנר זצ"ל גאב"ד זכרון מאיר
הגאון רבי חיים וואזנר צילום: שוקי לרר

אבל כבד בעולם התורה והחסידות עם הישמע הבשורה הקשה והמרה על הסתלקותו לשמי רום של הגאון הצדיק רבי חיים מאיר הלוי וואזנר זצ"ל, גאב"ד זכרון מאיר בבני ברק, ראש ישיבת חכמי לובלין ובעל מחבר 'מחשבת הלוי' שהסתלק לבית עולמו בבית החולים 'מעייני הישועה' בבני ברק לאחר שנדבק בנגיף הקורונה והוא בן 83 בהסתלקותו.

בכל תקופת אשפוזו בבית החולים, מזה שבועיים ימים, נישאו תפילות נרגשות לרפואתו השלמה של רבי חיים מאיר בן רבקה. בנוסף, גדולי ישראל כתבו מכתב נרגש להתפלל לרפואתו. אמנם בימים האחרונים הוא נבדק ונמצא שלילי לנגיף, אך למגינת לב קרסו מערכות גופו והגאב"ד השיב את נשמתו ליוצרה.

עם היוודע הבשורה הקשה הוסרה הפרוכת בישיבת חכמי לובלין ברחוב וילקומירר בבני ברק, שם הרביץ תורה ויראה רבות בשנים ואבל כבד ניכר בכל פינה.

מיטתו של הג"ח וואזנר זצ"ל יצא בשעה 18:00 לטהרה ומסע הלוויה הערב בשעה 21:00 מישיבת חכמי לובלין בבני ברק לבית החיים בעיר שם ייטמן. 

'בחדרי חרדים' יעביר בשידור חי את מסע הלוויה.  

'בחדרי חרדים' עם פרקים מתולדותיו של הגאון רבי חיים מאיר הלוי וואזנר זצ"ל. 

הגאון רבי חיים מאיר וואזנר זצ"ל נולד בא' סיוון תרצ"ח בווינה שבאוסטריה, לאביו מרן פוסק הדור הגאון רבי שמואל הלוי וואזנר זצ"ל בעל 'שבט הלוי' ולאמו מרת רבקה ע"ה.

בשנת תרצ"ט שעלה אביו הגר"ש זצ"ל עם אמו לישראל מפחד עלייתו של היטלר לשלטון בגרמניה, הגר"ש הותיר אצל חמיו וחמותו את התינוק חיים מאיר הלוי בן השנה ועלו לארץ שנס הצלתם מהאוניה ידוע ומפורסם - כשמול חוף ימה של נתניה נגמר הדלק באונייה ובעקבות כך עשו הגר"ש ורעייתו את הדרך לחוף מבטחים בשחייה. רק לאחר שש שנים מאז נפרדו, הגיע רבי חיים מאיר הלוי לארץ והתאחד שוב עם הוריו.

בבחרותו קנה את רוב תורתו מאביו אליו היה תלמיד מובהק, הגרח"מ הינו חתן הגאון רבי אברהם אליהו מייזס זצ"ל מבד"צ 'העדה החרדית'' בירושלים.

ברבות השנים מינה אותו אביו לשמש כר"מ בישיבת חכמי לובלין בשכונת 'זיכרון מאיר' בבני ברק. בהמשך היגר ללונדון ובמשך 18 שנים כיהן כרב קהילת 'ייטב לב – סאטמר' בלונדון. וחיבר את סדרת הספרים שו"ת "שמחת הלוי".

שש שנים לפני הסתלקותו של אביו הגר"ש זצ"ל סמוך לחג השבועות קיבל את הוראתו הברורה של אביו זצ"ל לעבור לגור לידו בעיר בני ברק. ובכך קבע הגר"ש את בנו הגדול כיורשו בראשות ישיבת חכמי לובלין, ובהנהגת הקהילה. משהגיע לארץ עוד התעתד לחזור לחו"ל, ואביו אמר לו ש'מכאן אתה לא חוזר ללונדון' - לאחר השיחה כבר היה הגר"ח וואזנר לצידו של אביו, והוא מונה לראב"ד 'זכרון מאיר' לצד אביו הגאב"ד, ומאז לא עזב את הקהילה בבני ברק.

במשך כל השנים האחרונות המחיש הגר"ש זצ"ל לתלמידיו כי הינו חפץ שבנו רבי חיים מאיר הלוי יהיה ממשיכו. למשל מספרים התלמידים, כשהגר"ש היה ניגש לפני העמוד היה מחכה לבנו שיסיים את תפילת שמונה עשרה ואז היה מתחיל חזרת הש"ץ.

הגרח"מ זצ"ל בריקוד עם אביו פוסק הדור הגר"ש וואזנר זצ"ל.

כך גם בכל האירועים שנערכו הושיבו הגר"ש לצידו והיה מתייעץ עמו בשלל נושאים. הגרח"מ ידוע כתלמיד חכם עצום פוסק הלכות נודע שמזכיר את דמות דיוקנו של אביו.

במהלך מסע הלווית אביו הוכתר הבן הבכור הגאון רבי חיים מאיר הלוי וואזנר זצ"ל לשמש כממשיך דרכו של אביו הגר"ש זצ"ל בהנהגת הישיבה והן ברבנות זכרון מאיר וכראש בית הדין להוראה. גאב"ד 'העדה החרדית' הגרי"ט וייס הכתירו לממשיך דרך אביו בהנהגת הישיבה והקהילה לקול קריאות ה'מזל טוב' מהקהל כנהוג בהכתרה.

הגרח"מ נכנס כממשיך דרכו של אביו בהנהגת הישיבה ובמסירת השיעורים הקבועים כל העת וכן לשבת על דיני תורה והרואה רבות בשנים. הגרח"מ אף מסר את דרשות שבת הגדול ושבת שובה המסורתיות אליהם היו נוהרים רבים כמידי שנה.

כאן בארץ היה לגרח"מ זצ"ל קשר מיוחד עם כל גדולי ישראל מכל החוגים, הגרח"מ המשיך את מפעלי חייו של אביו פוסק הדור זצ"ל והעמיד תלמידים רבים.

הגרח"מ הותיר אחריו דור ישרים מבורך בנים ובנות, חתנים וצאצאים רבים, בנו ממלא מקומו הגאון רבי יוסף בנימין הלוי וואזנר שכבר בחיי אביו מכהן כראש ישיבת חכמי לובלין, הגאון רבי עקיבא מו"צ העדה החרדית בירושלים; רבי אברהם אליהו וואזנר מבני ברק, הגאון רבי אהרן מו"צ בבית הדין נתיבות חיים וראש כולל שארית יוסף, הגאון רבי מרדכי זאב, רב קהל מחזה אברהם בניו יורק; הגאון רבי משה שמעון, רב בשאטו פארק בלייקווד, והרב ישראל, האדמו"ר ממינצק בניו יורק.

בין חתניו: האדמו"ר מקוסוב בבורו פארק; הגאון רבי מרדכי גלבר, רב "קהל שבט הלוי" באשדוד ורב קהילת מונקאטש בבני ברק; הגאון רבי שלום צבי אנגלנדר, ראש כולל דחסידי מכנובקא-בעלזא בלונדון והרה"צ רבי אהרן שמעון טאוב בנו של האדמו"ר מקאלוב מארצות הברית.

וכל בית ישראל יבכו את השריפה אשר שרף ה'.

הרב חיים מאיר וואזנר ישיבת חכמי לובלין זכרון מאיר הרב שמואל הלוי וואזנר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד