ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
עימות חסר תקדים

התיעודים נחשפו: נתניהו וגנץ בקרב צווחות

במהלך הדיון בהארכת הסגר ביום חמישי האחרון פרץ עימות קולני בין הנוכחים, לאחר שהיועמ"ש פסל את ההצבעה התלהטו הרוחות עוד יותר שר הבריאות עקץ את השר לביטחון פנים, שעקץ מצדו את היועמ"ש, תוך שראש הממשלה ושותפו החלופי מתכתשים אף הם • הערב נחשפה הקלטה ממה שהתחולל בזום הממשלתי

התיעודים נחשפו: נתניהו וגנץ בקרב צווחות
בנימין נתניהו/בני גנץ צילום: אוליבר פיטוסי/אבשלום ששוני, פלאש 90

דיוני שרי הממשלה מזמן עברו להיות מלווים בנימה אישית ופוליטית ובעיקר ברקע מערכת הבחירות הסוערת, הערב (ראשון) נחשפו על ידי העיתונאי מיכאל שמש ב'כאן 11', הקלטות מתוך הדיון הסוער ביום חמישי בערב בדבר הארכת הסגר מעבר למועד פקיעת תוקפו ביום שישי ב-07:00 בבוקר.

בהקלטות נשמע ראש הממשלה בנימין נתניהו קורא לראש שירותי בריאות הציבור: בבקשה שרון (אלרעי-פרייס)... אני מציע שתוציא כותרות מהר. בבקשה שרון.

שר הביטחון בני גנץ השיב: אני מוציא כותרות כל הזמן, זה מה שאני עושה. אני יושב פה ומוציא כותרות מההתחלה ועד עכשיו. שעתיים וחצי מביא מומחים. אני יושב ומוציא כותרות, לא עושה שום דבר חוץ מזה.

ראש שירותי בריאות הציבור הד"ר שרון אלרעי-פרייס הגיבה: אני רוצה, אדוני ראש הממשלה, להוסיף משהו.

בתגובה אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו: אם אינני טועה, ישיבת הממשלה... רק הערה, התעכבה כמה ימים טובים בגלל הדרישה להעביר תחילה את הקנסות בכנסת. אז היינו יכולים...

רעו ראש הממשלה החלופי בני גנץ השיב: ראש הממשלה, הישיבה הזאת הייתה צריכה להיות אתמול בבוקר. כך אתה סיכמת איתי.

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב: אנחנו סיכמנו דבר אחד, שאנחנו נביא את הדברים כשיש לנו נתונים טובים. היינו, או יותר נכון... שאנחנו נצא מזה.

שר הביטחון בני גנץ ניסה להגיב: ראש הממשלה...

נתניהו קטע אותו והמשיך: אבל דבר אחד בטוח...

בני גנץ התערב שוב ופנה אל נתניהו: אתה אינך מדייק, ראש הממשלה...

ראש הממשלה השיב: אני מבין... אני מבין את האג'נדה, אני לא מציע להתעכב עליה. אנחנו לוקחים זמן יקר.

שר הביטחון התגונן והשיב: לא לא לא... ראש הממשלה, אתה, שר הבריאות ואני היינו על אותה שיחה. עוד אנשים היו על השיחה הזאת. סוכם שתהיה ישיבת ממשלה ביום רביעי בבוקר ונדון איך ממשיכים. זה היה הסיכום. הוא לא קרה. גם הוא לא קרה.

בשלב הזה התערב שר הבריאות יולי אדלשטיין: השר אוחנה, אתה איתנו על המסך? אני לא רואה אותך. אתמול הכותרת ב"גלובס" היא כדלקמן, שר הביטחון, אומר מנכ"ל ביג "אני פותח ביום ראשון ולא מעניין אותי שום דבר". אז אני מקווה מאוד שלאור חוק הקנסות שעבר בתמיכתך הגדולה, שר הביטחון, שיבואו השוטרים וידביקו לו בכל ביג שפתוח את הקנס המקסימלי, כי אם כך יתנהל העסק אז אנחנו גם... פשוט אנה אנו באים?

גנץ הביע תמיכה בבעלי העסקים המתמודדים עם 'מריחות של הממשלה' והוסיף: פיליבסטר פוליטי ופיליבסטר אפידמיולוגי כזה, שבסופו של דבר אומרים לא, נתחיל רק ביום שני ורק אז נעשה שלב ראשון, נחכה עשרה ימים. והם עושים את זה בתנאים טובים, וצריך להגיד את האמת על זה.

בשלב זה עברו ראש הממשלה ושותפו החלופי להתקוטטות פומבית, נתניהו: הוא (הדיון) לא קרה מכמה טעמים. אתה יודע שהכנסת לא השלימה את החקיקה וחיכינו. הבקשה להשלמת חקיקה...

גנץ השיב: אפשר היה לעשות את הדיון על הסגר גם בלי הקנסות, זה לא נכון.

נתניהו המשיך להתעקש: הבקשה לחקיקה בכנסת הייתה שלכם.

גנץ הבהיר מצדו: אפשר היה לעשות את זה קודם. הסיפור של הקנסות לקח חודשיים, אתה יודע את זה. הוא שכב חודשיים ולא קודם, אתה יודע את זה היטב

לאחר חילופי המהלומות המילוליות ופסילת ההצבעה על ידי היועמ"ש פנה ראש הממשלה בנימין נתניהו לשר הביטחון בני גנץ: הדם של ישראלים רבים יהיה על הידיים שלך!

השר לביטחון פנים אמיר אוחנה הוסיף וקרא ליועמ"ש מנדלבליט: תחזור למקום הטבעי שלך, דע את מקומך.

שר הביטחון בני גנץ השיב לראש הממשלה בנימין נתניהו: אל תלמד אותי כלום על חיי אדם, אתם זורים חול בעיני הציבור.

אביחי מנדלבליט בני גנץ בנימין נתניהו ממשלת ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד