י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
נדיר ומורכב

תאומים סיאמיים שנולדו בתימן טסו לניתוח הפרדה

ניתוח מורכב ונדיר בוצע בסוף השבוע בירדן. מדובר בשני אחים מוסלמים שנולדו לאמם בת ה-35 בצנעא, כשהם מחוברים זה לזה, מה שמכונה "תאומים סיאמיים" | הם הוטסו במימון ארגון האו"ם 

תאומים סיאמיים שנולדו בתימן טסו לניתוח הפרדה
אילוסטרציה צילום: pixabay

שני אחים, תאומים סיאמיים בני חודשיים, שנולדו בתימן, טסו בסוף השבוע לירדן בכדי לעבור ניתוח הפרדה. התאומים, מוחמד ואחמד, נולדו ב-17 בדצמבר כשהם מחוברים בצלעות ובבטן.

אביהם אמר לתקשורת כי המשפחה זוכה לטיפול מטעם ארגון יוניצ"ף של האו"ם, ארגון שדואג לילדים ממדינות עניות, ובגלל המשאבים המוגבלים של מערכת הבריאות שכמעט לא קיימת בתימן.

תימן נמצאת במלחמת אזרחים נוראה במשך שש שנים, ויצרה את מה שכינה האו"ם "המשבר ההומניטרי החמור ביותר בעולם". אמם של הבנים בת 35, עובדת כרוכלת ברחוב בצנעא, בירת תימן, כך נמסר מיוניצ"ף.

מהאו"ם נמסר כי תורמים פרטיים כיסו את עלות הניתוח. "יוניצ"ף הצליחה לכסות את ההוצאות הרפואיות והלוגיסטיות של המבצע הזה, הודות לתרומות של תורמים רבים מהמגזר הפרטי", עוד נמסר, כי "לאחר שבועות של סידורים, אנו שמחים כי התאומים נמצאים כעת בבית חולים בירדן לניתוח", כך אמר בהצהרה פיליפ דואמל, נציג יוניצ"ף בתימן שהוסיף "התאומים נמצאים כעת בידיים הבטוחות של צוות מנתחים מומחים, אנו מקווים לראות אותם שוב בקרוב בצנעא במצב בריאותי טוב".

התינוקות נולדו בבירת תימן צנעא באמצע דצמבר, "בדיקת אקו לב הראתה שלכל אחד משני הילדים היה לב משלו, אם כי מיקום ליבו של אחד מהם אינו תקין", כך אמרה מג'דה אל חטיב, מנהלת בית החולים אל סבעין, לסוכנות הידיעות הצרפתית AFP.

אחים תאומים ירדן תימן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד