י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
המבצע נמשך בקצב יעיל

בריטניה מתחסנת: התמותה מקורונה צנחה ב-36%

בבריטניה מרוצים מקצב מבצע החיסונים, כאשר עד כה מעל 12 מיליון אזרחים כבר התחסנו במנה הראשונה. היעד הינו 15 מיליון מחוסנים עד ל-15 בפברואר | ההתחסנות כבר הוכיחה כי מקרי ההידבקות והתמותה ירדו 

בריטניה מתחסנת: התמותה מקורונה צנחה ב-36%
אילוסטרציה צילום: pixabay

יותר מ-12 מיליון בריטיים כבר קיבלו מנה אחת של החיסון, כאשר 550,000 זריקות ניתנו בשבת האחרונה.

הממשלה מתכננת להגיע ל-15 מיליון חיסונים עד ה-15 בפברואר. אם הקצב הנוכחי ימשיך כ-16 מיליון בני אדם יקבלו זריקה ראשונה עד למועד זה.

לצד זאת, מנין הנדבקים היומי בנגיף הקורונה בבריטניה ממשיך לרדת, אך עדיין נותר גבוה - 15,845 מקרים נוספים דווחו אתמול (ראשון).

מספר מקרי המוות מקורונה צנח ב-36% בשבוע, מ-587 ביום ראשון בשבוע שעבר, ל-373 ביום ראשון האחרון. עד כה כמעט ארבעה מיליון בריטים נדבקו בקורונה, 112,465 מתו מנגיף הקורונה נכון ליום ראשון, כ-30,000 איש מאושפזים בבתי החולים ברחבי בריטניה.

בהשוואה לשאר מדינות אירופה, בריטניה במצב יציב יחסית. בעוד מדינות כמו צרפת וגרמניה עדיין "מתארגנות" למערך החיסונים, בריטניה התקדמה במהירות, הבריטים הקימו מרכזי חיסון ענקיים שעובדים בקצב מהיר ואפקטיבי, כשהמטרה שהוצבה, היא לחסן מידי יום כחצי מיליון איש ומעלה, כך שעד הקיץ, בריטניה תהיה מחוסנת - חיסון עדר. המשימה לא פשוטה, אך הבריטים מראים מוטיבציה גבוהה, בוודאי בהשוואה למדינות אחרות באירופה, שנראה כי נכנסו לתרדמת חורף ארוכה.

עם כל האופטימיות, היועצים המדעיים של הממשלה סבורים כי יהיו לפחות עוד 130,000 מתים עד יוני בשנה הבאה. כך דווח ב'דיילי מייל'.

החשש הוא שלמרות שהבריטים הפגיעים יותר, כמו מבוגרים וחולים יקבלו חיסון עד להסרת ההגבלות, הנגיף עדיין יכול לגרום לאשפוז של מספר גדול של צעירים לא מחוסנים.

ראש הממשלה בוריס ג'ונסון אמר כי בתי ספר ברחבי אנגליה לא ייפתחו מחדש לפחות עד ה-8 במרץ וכי הוא יפרסם את אסטרטגיית היציאה מהסגר בהמשך החודש, על רקע הלחץ הגובר של חברי פרלמנט להקדים את חזרת התלמידים לכיתות.

חיסון לקורונה בריטניה בוריס ג'ונסון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד