ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
בתמורה לבלעדיות

הרשת החברתית הציעה לטראמפ נתח של 40% משוויה

ענקית המדיה - 'פארלר', מי שהעניקה גיבוי לטראמפ לכל אורך הדרך בה נחסם ברשתות החברתיות השונות כמו טוויטר ופייסבוק, הציעה לנשיא לשעבר 40% משוויה בתמורה לפרסום ראשוני של דבריו | המשא ומתן נכשל בעקבות חוו"ד של עורכי דינו של טראמפ

הרשת החברתית הציעה לטראמפ נתח של 40% משוויה
דונלד טראמפ בעצרת בחירות צילום: מתוך האינסטגרם שלו

פארלר הציעה לטראמפ נתח של 40 אחוז משווי החברה בזמן שהיה נשיא "אם הוא יסכים לפרסם תוכן באפליקציה ארבע שעות לפני שיעלה את אותן הודעות לטוויטר ובפייסבוק".

על פי הדיווח בארצות הברית, הנשיא לשעבר דונלד טראמפ היה בשיחות לרכישת 40 אחוז ממניות פארלר, בתמורה לכך שהנשיא דאז יסכים לפרסם את דבריו קודם באפליקציית המדיה החברתית שהפכה לפלטפורמה מועדפת עבור רבים מתומכיו.

המשא ומתן, שלפי הדיווחים התקיים בזמן שטראמפ היה עדיין נשיא, הסתיים לאחר שעורכי הדין של הבית הלבן התנגדו ואמרו כי "הסדר כזה יפר את כללי האתיקה וייתכן שיחשוף אותו לשוחד".

המשא ומתן דווח לראשונה על ידי אתר BuzzFeed , שהשיגו את המסמכים המתארים את העסקה המוצעת. על פי הדיווח, חברת טראמפ הייתה מקבלת מיד נתח של 20 אחוז ואילו 20 אחוז הנותרים היו מועברים בחלקים במהלך תקופה של שנתיים.

הנשיא דאז היה צריך להסכים להפוך את פארלר לאמצעי התקשורת העיקרי שלו עם תומכיו. פירוש הדבר שטראמפ היה צריך לפרסם את כל תוכן המדיה החברתית שלו - כולל פוסטים, סרטונים ושידור חי בפארלר במשך ארבע שעות לפחות לפני שפרסם בפלטפורמה אחרת, כך על פי ההצעה.

את פארלר ייצגו בשיחות שניים מבעלי המניות הבולטים שלה, פרשן 'פוקס ניוז' ותומך נלהב של טראמפ דן בונגינו, וג'פרי ורניק, אחד המשקיעים הראשונים של פארלר. אך לאחר שטראמפ איבד את הנשיאות בנובמבר, שני הצדדים חזרו לדבר על הנושא, אך השיחות התפרקו לאחר שפארלר נחסמה על ידי ענקיות טכנולוגיה גדולות כמו אפל, גוגל ואמזון שהאשימו את החברה בכך שהיא מתעלמת מתוכן מסית.

ה"דיילי מייל" הבריטי מדווח, כי בזמן שהנשיא היוצא ניהל משא ומתן עם פארלר, הוא השתמש בפלטפורמות האחרות, כמו טוויטר ופייסבוק כדי לערוך קמפיין יחסי ציבור שמטרתו להכחיש את ניצחונו של הנשיא ג'ו ביידן בבחירות.

דונלד טראמפ פארלר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד