י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
בזכות כיבוד אב ואם

בגיל 105: מרת רייזל אוביץ ע"ה שהותירה מאות צאצאים הלכה לעולמה

זכתה לאריכות ימים מופלגת: האישה החשובה מרת רייזל אוביץ ע"ה שעברה את מאורעות השואה והקימה דורות ישרים מבורכים. התפרסמה בעולם עת נכדיה הגיעו יחד עמה לפני שנתיים לכותל המערבי להודות על העבר ולבקש על העתיד

בגיל 105: מרת רייזל אוביץ ע"ה שהותירה מאות צאצאים הלכה לעולמה
נרות זיכרון. אילוסטרציה צילום: pixabay

ברוך דיין האמת: בבית החולים 'מעייני הישועה' בבני ברק הלכה הבוקר לעולמה בשיבה טובה ובשם טוב בגיל 105 האישה החשובה מרת רייזל שושנה אוביץ ע"ה מקרית ויז'ניץ כשהיא מותירה אחריה מאות צאצאים וזכתה לדור חמישי.

לפני כשנתיים תמונתה בכותל המערבי יחד עם מאות צאצאיה ריגשה את העולם היהודי כולו, משפחת אוביץ המורחבת, ששורשיה עמוקים ונטועים בחסידות ויז'ניץ, הגיעו בהרכב מלא לתפילה מיוחדת ברחבת הכותל המערבי. הסיבה: הסבתא הישישה, מרת רייזל אוביץ ע"ה, שזכתה בלעה"ר לאריכות ימים ושנים - הגיעה לגיל 104.

כפי שדווח אז ב'בחדרי חרדים' כמעט כל נכדיה, ניניה ובני ניניה, לרחבת הכותל המערבי מכל רחבי הארץ - להודות על העבר ולבקש על העתיד.  מאות מצאצאיה אמרו פרקי תהלים בכותל המערבי והם עברו לאחר מכן להתברך אצל הסבתא הגדולה שבירכה אותם בחום ובהתרגשות גדולה. 

הגברת אוביץ ע"ה הודתה וסיפרה שכל מה שזכתה לאריכות ימים ושנים היא תולה בכיבוד אב ואם שזכתה לכבד את הוריה עד המשרפות באושוויץ ולכך זכתה ב"למען יאריכון ימיך".

היא נולדה לאביה הרה"ח ר' דוד אריה אוביץ הי"דץ בעלה, הרה"ח ר' דוב בערל אוביץ ז"ל היה שו"ב ומוהל בחיפה. 

היא שרדה את אושוויץ. מול עיניה ד"ר מנגלה לקח את אמא שלה. אחרי המלחמה נישאה לבעלה ר' דב ז"ל, שאיבד במחנות את אשתו וילדיו. הם התחתנו ועלו לחיפה שם התגוררו ברחוב חרמון. היא עבדה כתופרת ועזרה לו בניהול החנות. 

הייתה אוד מוצל מאש אשר שקישרה את בני משפחתה לדורות עברו, מסרה נפשה על כיבוד הוריה שמסרו נפשם על קדושת השבת, נודעה בשמה הטוב, באמונתה היוקדת בהשי"ת ובצדיקים, ובציפייתה לגאולה השלימה, היא הייתה אצילת הנפש ורבת מעשים טובים, הרעיפה עלינו ממידותיה הטובות וזכתה להותיר אחריה דורות ישרים יראים ושלמים. 

זכתה שקימה משפחה לאחר כל מה שעברה, זרע בירך ה' נכדים, נינים ובני נינים רבים בארץ ובעולם. בנה הרב שלמה יוסף אוביץ ספרא דדיינא אצל הרב לנדא ומגדולי הסופרים, נכדיה: הרב שלמה רוזנשטיין, והרב יעקב רוזנשטיין מנהל רשת תלמודי התורה 'דרכי יושר'. 

הלווייתה תצא היום (שני) בשעה 11:00 בבוקר מביתה רח' האדמו"ר מקוצק 14 פינת רח' הר סיני בני ברק, דרך ביהמ"ד הגדול בקרית ויז'ניץ בעיר, לבית העלמין בכפר סמיר חיפה שם תיטמן.

תהא נשמתה צרורה בצרור החיים. 

שושנה אוביץ הלוויה קרית ויז'ניץ הכותל המערבי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד