י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
ניצני התקוממות

חיסול המתנגד: קולות אמיצים בלבנון נגד חיזבאללה

חיסולו של לוקמן סלים, מבקר גלוי של ארגון הטרור חיזבאללה בלבנון ביום חמישי האחרון, מצליח לעורר קולות מתנגדים גם במרכז לבנון | במקביל לקולות האזרחים גם הפטריארך המארוני הנוצרי תקף אמש את ארגון הטרור על הנשק הלא מפוקח שבידיו

חיסול המתנגד: קולות אמיצים בלבנון נגד חיזבאללה
אזרח לבנוני תוקף את חיזבאללה צילום: כאן11

‏החיסול של הפעיל השיעי שביקר את חיזבאללה, לוקמאן סלים, ממשיך להסעיר את לבנון וזה בהחלט אחד הסיפורים המעניינים של הימים האחרונים, עם כל הכבוד לענייני ביידן, איראן, האג הגרעין האיראני והסנקציות, אמש נשמעו קולות אמיצים בהפגנה למענו של הנרצח אתמול בלב ביירות.

רועי קייס מומחה לעולם הערבי בכאן 11 מציין כי "זה אמנם לא ישנה את מאזן הכוחות, אך עדיין זה לא מובן מאליו". ‏בנוסף אתמול הפטריארך המארוני הנוצרי, בשארה א-ראעי, שחיזבאללה גם כן לא חובב יותר מדי, יצא נגד "הנשק הלא מפוקח" במדינה בעקבות החיסול של לוקמאן סלים. כשהוא מתכוון לנשק שבידי חיזבאללה.

הפטריארך הוסיף כי "החיסול של הפעיל הפוליטי השיעי שהתנגד לחיזבאללה, לוקמאן סלים, צריך לשים קץ לנשק הלא מפוקח מצד המדינה, שכן הוא רוצח את טובי בניה של לבנון". איש הדת הנוצרי קרא לשלטונות לחשוף את נסיבות חיסולו ואת הגורם שעומד מאחורי "הפשע הפוליטי המתועב".

כולם יודעים מי רצח את הפעיל, ארגון חיזבאללה פרסם הודעת "גינוי" בו הארגון מגנה את חיסולו של הפעיל השיעי הבולט המתנגד לחיזבאללה, לוקמאן סליים. בהודעה רשמית מטעמו, הארגון קורא לכוחות הביטחון הלבנוניים "לפעול מהר ולהעניש את האשמים בחיסול", וכמו כן קראו לכוחות "להילחם בפשיעה בלבנון וגם בניצול הפוליטי והתקשורתי שנעשים על חשבון הביטחון והיציבות במדינה".

כפי שדווח ב'בחדרי חרדים', לוקמן סלים, מבקר גלוי של ארגון הטרור חיזבאללה בלבנון, נרצח ביריות לאחר סבל של שנים מהטרדות והתנכלויות מצד תומכי חיזבאללה. הוא נמצא ירוי במכוניתו ביום חמישי בבוקר, לאחר שנורה כמה פעמים מטווח קרוב, כך דיווח גורם ביטחוני לסוכנות הידיעות AFP.

גורם משפטי בלבנון אישר כי סלים נורה בחזהו, בראשו ובצווארו. הפקיד אמר גם כי תעודת הזהות, הטלפון והאקדח של סלים נלקחו ממנו. משפחתו של סלים פרסמה הודעה ברשתות החברתיות כי הם לא שמעו ממנו מאז יום רביעי בערב. הוא נמצא סמוך לכפר אדדוסיה, בדרום לבנון, ככל הנראה בנסיעה חזרה לבירה ביירות.

שר הפנים הלבנוני מוחמד פחמי כינה את הרצח "פשע מחריד", כך על פי התקשורת המקומית. אחותו של סלים, רשה אל-עאמר, אמרה לסוכנות הידיעות הצרפתית כי התנכלו אליו כי "הייתה לו עמדה פוליטית".

חיזבאללה לבנון חיסול

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד