י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
מתנגד לחיסונים וקנאי

לא יסור שבט מלוי: הכירו את ה'ממשיך' לבית הרב וואזנר | פרופיל

בישיבת 'חכמי לובלין' ובשכונת זכרון מאיר ב"ב לצד קהילות 'שבט הלוי' בעולם התבשרו בהלוויה על ה'ממשיך' של שושלת בית הרב וואזנר | 'בחדרי' על דמותו של הגאון רבי יוסף בנימין הלוי שגדל אצל סבו, הנהיג קהילה באלעד ובלונדון. פוסק הלכות שנודע כקנאי וכמבין גדול בחינוך 

לא יסור שבט מלוי: הכירו את ה'ממשיך' לבית הרב וואזנר | פרופיל
הגאון רבי יוסף בנימין וואזנר אמש בלוויה צילום: שוקי לרר

במהלך מסע הלווית הגאון רבי חיים מאיר הלוי וואזנר זצ"ל, גאב"ד זכרון מאיר, וראש ישיבת 'חכמי לובלין' בעל 'מחשבת הלוי' אמש (ראשון) בבני ברק, הכריז גיסו, הגאון רבי אברהם יעקב איצקובץ רב קהל 'שבט הלוי' בירושלים על מינוי ה'ממשיך'.

וכך הכריז: "כידוע רצונו בקודש של רבינו זצוק"ל, ושל אביו מרן פוסק הדור זצוק"ל, שבנו־נכדו הגדול הגה"צ ר' יוסף בנימין שליט"א ימשיך דרכם בקודש, על כן מכריזים אנו על דעת כל הקהל ודעת חברי הבית דין שרבינו שליט"א ימשיך שלשלת הקודש, ואביו וזקניו הגדולים יעמדו בעדו להנחותנו במעגלי צדק".

וכך הוכתר השבט השלישי בשבט הלווים, הגאון רבי יוסף בנימין הלוי וואזנר, שכיהן בפועל כראש ישיבת חכמי לובלין בשנים האחרונות והמשיך את שושלת הקודש.

הבוקר (שני) אף ניגש הרה"צ רבי מאיר לייפער המשמש כמשגיח בישיבת 'חכמי לובלין' והגיש לרבי יוסף בנימין 'קויטל', אך רבי יוסף בנימין סירב לקחת והניח את ה'קויטל' מתחת לספרים ופרץ בבכי מר. "ר' יוסף בנימין הוא בעל רגש גדול, היה ניתן לראות במסע הלוויה איך שפורץ בבכי בכל רגע", מספר אחד התלמידים ל'בחדרי חרדים'. 

עם הכתרתו, משרטט 'בחדרי חרדים' פרופיל לדמותו של הגאון רבי יוסף בנימין וואזנר, הנודע בדעותיו הקנאיות בחוגי סאטמר שכעת לקח על עצמו את עול הקהילות והתפקידים שכיהן אביו.

"ר' יוסף בניומין" כך מכונה בפי כל, נולד בכ"ז אייר תשי"ח כבן בכור לאביו הגרח"מ זצ"ל וגדל ולמד אצל סבו הגדול, מייסד הישיבה בארץ הקודש מרן פוסק הדור הגאון רבי שמואל הלוי וואזנר זצ"ל בעל 'שבט הלוי'.

בהגיעו לפרקו נישא לרעייתו שתחי' בתו של הרה"צ רבי מנחם מנדל הורביץ זצ"ל, רב ומקים קהילת ראחוב בבני ברק.

במסירת שיעור בישיבה. צילום: שוקי לרר

ברבות השנים הקים את בית המדרש 'קהל חסידים' באלעד שם כיהן במשך שנים רבות עד למינויו לפני תשע שנים כרב קהל 'יטב לב' בלונדון. בשנותיו כאב"ד באלעד, נודע שמו כמי שרבים רואים בו דמות להתייעץ כמו בכלל משעולי החיים, כך שלצד היותו פוסק נודע, אף רבים נהגו להתייעץ עמו בענייני הנהגות הבית, ובעוד נושאים, חלקם עדינים ורגישים, בהם נודע הגרי"ב כבעל חכמה עצומה להתוות דרך.

לפני תשע שנים מונה כראב"ד סאטמר בלונדון, שם התחבב עד מהרה על כלל תושבי לונדון החסידית, אמנם לא הרבה שנים הנהיג עדתו בלונדון וכמסורת האב, הגאון רבי יוסף בנימין הלוי וואזנר, עבר בחזרה להתגורר בארץ ולהיות חלק מהנהגת ישיבת 'חכמי לובלין' בבני ברק, כשבעת שעזב את לונדון התבטא האדמו"ר מויז'ניץ מלונדון, כי לונדון איבדה מאורה.

בעת תפקידו כרב קהילת סאטמר בלונדון בעת ביקורו של הרבי מהר"א מסאטמר

בשנת תשס"ו הקים את "איחוד אברכים" של תלמידי הרב וואזנר, שאיגד את קהילות 'שבט הלוי' בישראל, פעל בענייני ציבור וצדקה, ארגן שיעורי תורה לבני הקהילה והוציא בטאון חודשי בשם 'בית חיינו'. כמו כן היה פעיל ביסוד וביסוס בתי המדרש "שבט הלוי" בירושלים אשדוד וביתר והיה חבר ועדת הרבנים לענייני תקשורת.

הגאון רבי יוסף בנימין נודע כתלמיד חכם עצום חיבר ספרים רבים בינהם את ספר 'הבינה והברכה' על ענייני שלום בית, 'ידות טהרה' על הלכות טהרת הבית וייחוד, שו"ת ידות הלוי חלק א' וב' - אורח חיים ויורה דעה, ו'ידות החיים' פסקים בענייני רפואה ואבלות.

סבו, מרן הגר"ש וואזנר זצ"ל התבטא עליו גדולות ונצורות כשכתב עליו במילים 'איש השלם' ואף בצוואתו הוא גם מתייחס לחלקו בהנהגת הישיבה.

עם סבו הגדול, ואביו הגרח"מ וואזנר זצ"ל. צילום: ארכיון 'בחדרי חרדים'

רבי יוסף בנימין נודע כקנאי גדול ומלחמתו בחוק הגיוס, כמו כן באחרונה פורסמו דברים שאמר על החיסונים נגד הקורונה והורה שלעת עתה לא לקחת.. בדבריו הסביר וסיפר כי כשהגיע החיסון נגד צהבת הגיעו לשאול את הסבא האם לקחת ואמר שלא. ואני זוכר שאחד הגיע לשאול והרבי אמר לו לאן אתה רץ, אתה צריך להיות מהראשונים? בואו נדבר בעוד שנה ואני זוכר שאחרי שנה ההתלהבות כבר ירדה.

בדבריו הסביר על הקורונה: "יש אנשים שקיבלו תשובה שהם חיובים לנגיף וזהו שקר, יש כאלו שהתברר להם על ידי שיש להם כסף והלכו למעבדה אחרת ואז ראו שיצאו שלילי ויש כאלו שקיבלו טלפון שיצאו חיובי בקורונה וענו סליחה מעולם לא עשיתי בדיקת קורונה, ועל זה יש עדות מאנשים בלי שיעור".

"בנוסף מה שאמרו לי שני רופאים גדולים שכל אלו שיוצא להם תשובה חיובי לקורונה מאומתים הם לא חולים רק שיש להם את הנגיף. בכל אדם יש חיידקים ווירוסים לרוב ולא לכל אחד זה מזיק. חיובי לשפעת יש להרבה יותר אנשים אבל לא לכל א’ זה מזיק ולא נעשה חולה מזה".

"אם כן כל זמן שהאדם לא נהיה חולה אין שום דבר במה שעולה המספרים כל יום. פתאום מעלים מספרים לחרדים, בחודש תשרי ובחנוכה העלו את המספרים מאוד ולפי דבריהם היו צריך להיות רח”ל אי אפשר להוציא מהפה, ולא היה שום דבר. וגם עכשיו מעלים פתאום מאוד את המספרים. המספרים עולים במאות כל יום. מי שרוצה להאמין להם שיאמין וזה חבל שהתקשורת מעבירה את כל המספרים ואת כל ההודעות שלהם וגם העיתונות החרדית מכניסה את הציבור לבלבול גדול", אמר הרב וואזנר.

במסירת שיעור

יצויין כי בעקבות דבריו כנגד החיסונים אף רבנים נוספים יצאו לקריאה להמתין מלהתחסן ובהם כמה רבנים שפרסמו דעתם כי על הצעירים להמתין, ואף הגאון רבי משה מרדכי קארפ אף שלל לגמרי את החיסונים, כל זה לאחר דברי הגרי"ב שהיה הראשון להתנגד לחיסונים.

לרבי יוסף בנימין המונים שמגיעים להתייעץ עמו בהיותו מבין גדול בחינוך ובנפש ילדים, ובטבעו הוא מרים בחורים שזקוקים לעזרה ומצב רוח, ואף מדריך בחורים לקראת חתונתם.

"השיעורים כללים שלו בישיבה הם לשם דבר" מספר אחד התלמידים ל'בחדרי חרדים', השיעורים שלו נאמרים בלהט והוא מסביר בצורה ברורה לתלמידים עם כפית של זהב ישר לתוך הפה.

כעת הוא התמנה למלא מקום אבותיו הן כרב וגאב"ד זכרון מאיר, הן כראש ישיבת חכמי לובלין, והן כאדמו"ר קהילות שבט הלוי בארץ ובחו"ל, כשהצפי הוא שתחת הנהגתו יוסיפו קהילות שבט הלוי להתמסד כאחד החצרות המפוארות שבישראל.

לרבי יוסף בנימין משפחה מפוארת 14 ילדים בלעה"ר, כשהוא עצמו מחותן עם גדולי האדמו"רים ומורי ההוראה.

בקריעה במסע הלוויה. צילום: שוקי לרר

הרב יוסף בנימין וואזנר הרב חיים מאיר וואזנר הרב שמואל הלוי וואזנר ממשיך

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 44 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד