י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
ילכו עם נתניהו?

ניצחון ל'תקווה חדשה': השופט דחה את עתירת 'ימינה'

רשימת "ימינה" טענה בעתירה כי "תקווה חדשה" פרסמה מודעות תעמולה ובהן מופיע מידע מטעה. השופט פוגלמן בתגובה: "במכלול הנתונים אי אפשר לומר שמתקיימת ודאות קרובה להטעיית הבוחר"

ניצחון ל'תקווה חדשה': השופט דחה את עתירת 'ימינה'
נפתלי בנט/גדעון סער צילום: יונתן זינדל/תומר נויברג, פלאש 90

ניצחון ראשון בדרך אל הקלפי: גדעון סער ונפתלי בנט נאבקים ראש בראש על תפקיד 'היורש' של נתניהו. במהלך הקמפיין של מפלגתו של סער 'תקווה חדשה' טענו הקמפינרים של סער כי ימינה תלך עם נתניהו. ב'ימינה' ניסו להפסיק את הקמפיין בטענה שמדובר בהטעיית הבוחר. הבוקר (שני) הכריע יו"ר ועדת הבחירות המרכזית, שופט בית המשפט העליון עוזי פוגלמן כי הוא דוחה את עתירת רשימת 'ימינה' נגד מפלגת 'תקווה חדשה' על הטעייה בתעמולת בחירות.

כזכור, רשימת 'ימינה' טענה בעתירה כי 'תקווה חדשה' פרסמה מודעות תעמולה ובהן מידע מטעה. המידע הוא ציטוט (כביכול) מפי ח"כ איילת שקד: "לא פוסלים ישיבה תחת נתניהו". לאחר הציטוט מופיע הכיתוב: "ערוץ 12, 22.1.21". המודעות, על פי רשימת ימינה, הופיעו הן בחשבון הטוויטר של "תקווה חדשה" והן בעלון 'מצב הרוח'.

בעתירה טענה רשימת ימינה כי מדובר בשקר מוחלט כדי לזרות חול בעייני הציבור ולהטעות את הבוחרים על ידי שימוש בשקרים והדבר מנוגד לסעיף 13 לחוק הבחירות, דרכי תעמולה, שעניינו איסור הפרעה בלתי הוגנת לתעמולת בחירות.

'תקווה חדשה' השיבה בתגובה: "...שיושב ראש ועדת הבחירות המרכזית אינו בוחן אמיתות פרסומי תעמולה; שלא התקיימו המבחנים לפסילת פרסום לפי סעיף 13; ושבראיונות רבים אחרים אמרה ח"כ איילת שקד, כמוה ח"כ נפתלי בנט... דברים ברוח אלו שהופיעו בין מירכאות בשמה".

עוד ציינה מפלגת 'תקווה חדשה' בתגובתה כי היא הורתה לתקן את המודעות שפרסמה, למעט בשני עלונים שכבר ירדו לדפוס.

השופט פוגלמן קובע בהחלטתו כי הוא דוחה את עתירת רשימת ימינה:  "...סעיף 13 אוסר על הפרעה בלתי הוגנת לתעמולה של מפלגה. מאחר שנודעת חשיבות רבה לחופש הביטוי הפוליטי, המבחן לקיום הפרעה כזו הוא מבחן הוודאות הקרובה להטעיית הציבור. בקשר לפרסומים מטעים נקבע שהמבחן יתקיים רק אם מדובר בהטעיה ברורה על פני הפרסום שעלולה- בוודאות קרובה לפגיעה ממשית- להטעות את הבוחר הסביר או לשבש את ההליך התקין של הבחירות".  

מנגד ציין השופט פוגלמן: "צפיתי בראיון שפרטיו הופיעו במודעה, ח"כ שקד לא אמרה בו את הדברים שמיוחסים לה... במבט כולל לא אוכל לומר שמתקיים מבחן הוודאות הקרובה להטעיית הציבור".

גדעון סער מפלגת ימינה תביעה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד