י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
אושר סופית

עברתם בנק? תוכלו להשאיר את השיקים הישנים

אושר סופית בכנסת: לקוחות שיעברו בנק לא יצטרכו להחליף את השיקים הישנים שנתנו • יו"ר וועדת הכלכלה, ח"כ יעקב מרגי: "מדובר בהצעת חוק חשובה ביותר המשלימה רפורמה מיטיבה עם ציבור הצרכנים"

אילוסטרציה
אילוסטרציה צילום: דוברות המשטרה

ברוב של 12 תומכים וללא מתנגדים, מליאת הכנסת אישרה היום (שני) בקריאה שנייה ושלישית את הצעת חוק סליקת שיקים ושיקים ללא כיסוי, לפיו לקוח שעבר בנק יוכל להמשיך ולהשתמש בשיקים הישנים שנתן ולא יצטרך להחליפם.

חוק הסליקה האלקטרונית אשר אושר בכנסת בשנת 2016, אפשר לעבור מסליקה ידנית של שיקים בין הבנקים לסליקה אלקטרונית, וכן אפשר הפקדת שיקים באמצעות צילומם וללא צורך להגיע לסניפים. כעת מוצע לבצע בו מספר תיקונים, בהם התאמתו לרפורמה בבנקים שאמורה להקל על המעבר של לקוחות בין בנק לבנק והוספת מנגנון שיאפשר הטלת עיצומים כספיים על מפרי החוק.

כמו כן, מוצע לבצע תיקונים לחוק שיקים ללא כיסוי, שמסדיר את ההוראות להגבלת חשבון שחזרו בו שיקים, על מנת להסדיר את הנעשה במקרה של העברת החשבון מבנק לבנק. על פי החוק שאושר, בנקים שלא יקיימו את הוראות חוק הסליקה האלקטרונית יהיו חשופים לעיצום כספי בסך 50 אלף שקלים, שיוכל להטיל עליהם המפקח על הבנקים.

יו"ר ועדת הכלכלה ח"כ יעקב מרגי אמר: "מדובר בהצעת חוק חשובה ביותר המשלימה רפורמה מיטיבה עם ציבור הצרכנים בעלי החשבונות הפרטים בבנקים, שתאפשר כוח מיקוח אל מול הבנקים הגדולים."

שיק בנק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד