י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
"נשאבה" פנימה

כמעט אסון: ילדה נלכדה בג'קוזי ביתי

ילדה בת שש מאחד מהיישובים שבגליל המערבי "נשאבה" לתוך הג'קוזי ונפגעה בפלג גופה התחתון • היא אושפזה במחלקת כירורגית ילדים שבמרכז הרפואי לגליל

ג'קוזי. אילוסטרציה
ג'קוזי. אילוסטרציה

למרכז הרפואי לגליל בנהריה הובאה ילדה בת 6, המתגוררת באחד היישובים בגליל המערבי, לאחר שבמהלך שהותה בג'קוזי הביתי, נלכדה באחת מנקודות הניקוז ונפגעה בפלג גופה התחתון. לדברי אביה, הוא הצליח לחלץ אותה כעבור דקות ארוכות, לאחר שכמעט "נשאבה" אל תוך הג'קוזי. הילדה הגיעה כשהיא במצב קל ואושפזה במחלקת כירורגית ילדים.

מנהל המחלקה, ד"ר נדב סלייפר, מזהיר מפני הסכנה ואומר כי "דווקא בימים אלו, כאשר אין טיסות לחו"ל ומשפחות מבלות במקומות הסמוכים לבתיהן או אפילו בבית עצמו, יש להיזהר לא פחות ואולי יותר. הילדה ניצלה בנס, ואני לא רוצה לחשוב מה היה קורה אם אביה לא היה מצליח לחלץ אותה".

מנכ"לית ארגון בטרם לבטיחות ילדים, אורלי סילבינגר, מתריעה אף היא בפני הסכנות שבג'קוזי ובבריכות ביתיות. לדבריה, "בחמש השנים האחרונות טבעו למוות 100 ילדים, כאשר שליש מהמקרים התרחשו בבית ובסביבתו. רק לאחרונה טבע למוות ילד בשלולית גשמים שנקוותה על כיסוי בד של ג'קוזי ביתי, וכעת יש את המקרה של הילדה שנשאבה לתוך פתח ניקוז בג'קוזי". לדבריה, ברכישת בריכה או ג'קוזי ביתי חשוב להתאים את הסביבה לילדים ולבטיחותם. כמו כן, יש לגדר מקורות מים ולהתקין שער עם נעילה אוטומטית למניעת כניסת ילדים ללא השגחה".

כמו כן הוסיפה כי "הג'קוזי אינו משחק ילדים. יש להשתמש בו בהתאם להנחיות, ולפני כל שימוש חשוב לוודא את תקינותו ושלמות חלקיו. בנוסף, ילדים צריכים השגחה צמודה בג'קוזי".

יצוין כי במרכז הרפואי לגליל מאושפז תינוק בן תשעה חודשים שטבע באמבטיה בביתו. מצבו מוגדר קריטי, והוא מונשם ומורדם.

המרכז הרפואי לגליל ארגון בטרם גקוזי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד