י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
שנה למהפכה

למעלה מעשר אלף איש מסיימים כל סדר מועד בתכנית "תרי דף"

גם אתה תסיים את כל הש"ס בשלש שנים וחצי בלימוד שני דף גמרא כל יום  אל תפספס את הזדמנות חייך הצטרף לרבבות שמתחילים סדר נשים מסכת 'יבמות' ביום שני כ"ו שבט

למעלה מעשר אלף איש מסיימים כל סדר מועד בתכנית "תרי דף"
ראשי מיזם "תרי דף" אצל הגר"ח קנייבסקי צילום: באדיבות המצלם

התוכנית 'תרי דף' אותה אימצו אלפים מכל קצוות תבל החלה ב ח' טבת תש"פ במקביל ללומדי הדף היומי אשר במקום ללמוד דף אחד ליום לומדים תרי דף ליום, במקום לסיים את כל הש״ס בשבע שנים, לסיים בחצי מהזמן בשלש וחצי שנים!

יו"ר מפעל ממלכת הש"ס ויוזם הרעיון של 'תרי דף' הרב עמרם יואל סואטס שליט"א מספר על היוזמה המהפכנית ונותן כמה טיפים חשובים לכל המעוניין לסיים את כל הש"ס בחצי מהזמן.

הרעיון נוצר מחמת הרצון והשאיפה שנמצאת ובוערת בלב כל יהודי לסיים את כל הש"ס,

רצון אשר היה נמוג ונעלם להרבה מאוד יהודים מחמת שהיה נראה בעיניהם שלימוד דף אחד ביום זה כמסע ארוך ומפרך שאין יכולים להגיע במסע זה לסיום ש"ס בשבע שנים, היום אנשים רוצים הכול מהר ועכשיו!

התייעצתי עם כל גדולי ישראל  ובראשם מרן שר התורה שליט"א וכולם עודדו אותי ובירכו על הרעיון, וכן בירכו בברכה גדולה ברוחניות וגשמיות לכל מי שיתמיד בתכנית זו.

הקב"ה הזמין לי מקורות של גדולי עולם שקבעו שאדם צריך ללמוד כל יום 2 דפי גמרא, ובהם הגאון מוילנא {במעשה רב} הסטיפלער {בקריינא דאיגרתא}  הנועם אלימלך שכותב שללמוד כל יום שני דפי גמרא יותר חשוב להקב"ה מלהתענות יום שלם, ה'שפע חיים' מצאנז דרש ש"אם כל אחד לומד בכל יום שני דפים גמרא ותוס' או גמרא ורש"י אזי כל המצב היה אחרת והיו נמנעים המון צרות וקליפות שבעולם" והוסיף לבקש "אני חוזר ומבקש מכל אשר ישנו פה שיקבל על עצמו כן באמת ובלב שלם... והבא ליטהר מסייעין אותו.  הרב וולבא כותב "מה נפלא לשמוע לעצת גדולי הדור ללמוד שני דפי גמרא בכל יום בשיטה זו יכולים לקבל ידיעה הגונה בש"ס במשך שלוש שנים בלבד", וסיים דבריו בקול קורא "מי זה לא ירצה לדעת ש"ס?!".{בעלי שור}.

הכרזת תוכנית "תרי דף" הייתה בבנייני האומה באירוע לזכרו של מרן הרב שטינמן זצ"ל ההכרזה נעשתה במעמד מרנן ורבנן שליט"א  ע"י הרב הראשי לישראל הרב דוד לאו שליט"א, ובמעמד זה חולקו לאלפים חוברות של תוכנית "תרי דף", במעמד ההכרזה נחזה מראה מרהיב ומפעים  עת מרן שר התורה שליט"א אחז בידיו במשך חצי שעה את החוברת "תרי דף" ועבר על כל החוברת עמוד אחר עמוד תוך השתהות בסדר הדפים הנכללים בכל מסכת ומסכת, ויהי הדבר לפלא ולהתרגשות עצומה כיצד מרן שר התורה לומד את כל הש"ס בהרהור במשך חצי שעה, וכמו שענה כששאלו אותו כמה זמן לוקח לעבור על כל הש"ס בהרהור והשיב כחצי שעה!!

תוכנית זו המריצה אלפי יהודים מאנשים מבוגרים ועד נערים צעירים שהיה להם  חלום לסיים ולדעת ש"ס ולהיות תלמידי חכמים ועכשיו זה כבר לא חלום, יש להם תוכנית מסודרת לסיים כל הש"ס בזמן קצר יחסית עם מחייב עצום של התחברות לקבוצה של אלפים שלומדים כל יום את אותו הדבר שני דפים ליום בדרך לסיום כל הש"ס בשלוש שנים וחצי.

ההיענות ללימוד "תרי דף" צלחה בס"ד ומשתתפים בה קבוצות מכל רחבי הארץ והעולם  למעלה מעשר אלף איש וכ-150 שיעורים שנפתחו בכל מקום בעולם וכן דרך האזנה לקו השיעורים של תרי דף 4579* {0779709702} אשר אלפים שומעים שיעורים דרך קו זה כל יום !

ראיתי שרעיון כה פשוט יכול לעשות מהפכה של ממש ...

וכעת רבבות עמלי תורה עומדים נרגשים ושמחים, שמחה שפורצת גבולות עת עומדם לקראת סיום סדר מועד והתחלת סדר נשים ביום שני כ"ו שבט תשפ"א בדרך לסיים את כל הש"ס בעוד שנתיים וחצי.

לא חלמתי שזה יהיה ההיענות, חשבתי שיהיו כמה מאות אבל כמויות של אלפים ורבבות  של אנשים שמביעים סיפוק אדיר ועצום שלומדים כל יום שני דפי גמרא, אנשים אמרו לי שלא הייתה להם כזאת שנה שמחה בחיים שלהם הם מרגישים שהגיעו לפסגת האושר.

עצות מעשיות לסיים ש"ס: 

כל יהודי שאיפת חייו לסיים ולדעת את כל הש"ס. איך עושים את זה?? אני רוצה להחדיר דבר אחד! לשנות תפיסה של אנשים, ולומר שלסיים ש"ס זה משימה אפשרית לכל אחד לא רק לתלמידי חכמים.

 אני רוצה להציע עסקה לכל עם ישראל, עסקה שכל אחד שיצטרף אליה אני מבטיח לו שהעסקה בטוחה ותשנה לו את החיים. עסקה שתטעם בה כל יום  הרגשת גן –עדן בעולם הזה.

צריך לדעת יסוד גדול  שיש בתוכנו כוחות שאנחנו לא יודעים כלל על קיומם. יסוד זה חייב להיות אבן דרך בבניית אישיות הרוחנית והגשמית של כל שואף ומבקש, אם לא נציב לעצמינו יעדים, אם לא נכנס למחויבות ננצל רק חלק קטן מהפוטנציאל האלוקי העצום שטמון בנו.

לפני 60 שנה זה היה בגדר חלום לסיים את כל הש"ס, ומאז עם השנים זה גדל  ונהיה מאות אלפים שמסיימים את הש"ס כל שבע שנים, איך זה קרה ?? כשנתבונן נראה ש כח המחייב, זה סוד ההצלחה, על ידי זה הרעיון  גדל וצמח למאות אלפים, גדולי הדור גדלו כתוצאה מהתחייבויות עצומות של הספקים לימודיים שעשו לעצמם, התחייבות של שעות של עמל בתורה זו היא הדרך לגלות את הכוחות הענקיים שטמונים בנו, להציב מטרה ליעדים וע"י כך נגיע!

העסקה מתאימה לכולם, עשר אלף יהודים  כבר עושים זאת ומוכיחים בשטח שזה עובד,      עסקה בטוחה ששווה  מיליארדים!!

תטעם כל יום טעם גן –עדן בעולם הזה עסקה שמי שלא חוטף את העסקה הזאת פשוט מפסיד תוך שלוש וחצי שנים אתה תרקוד בסיום הש"ס שלך!!!

כל מי שבוער בקרבו לסיים ולדעת ש"ס שיבוא איתי למסע  המופלא הזה.

מה יש במסע הזה?  שבע שנים  לסיים ש"ס זה נראה ארוך ומפרך מדי, כאן אתה משקיע עוד קצת כל יום ואתה לומד שתי דף ביום ואתה מסיים את כל הש"ס בחצי מהזמן, היום אנשים אוהבים הכול מהר ועכשיו, הנה לך תוכנית אדירה שתשמש את הרצון שבוער בך!

המציאות בשטח הוכיחה שמי שרק מתחיל עם הרעיון לא רוצה להפסיק, אנשים אמרו לי  טוב... נתחיל ברכות בשבת ניפול.....וזה פשוט לא קרה הם התחילו ללמוד ופשוט לא יכלו להפסיק עם התענוג הזה הם למדו גם את מסכת עירובין ועכשיו הם עומדים לסיים סדר מועד, אפי' בתקופה הקשה בקורונה  בהספק כפול.

למה? איך הם עשו את זה??תשובה אחת כי זה פשוט ממכר!!!

אם אתה חדור מטרה לסיים ש"ס ורצון חזק ויש לך מחייב,

אתה מתמכר לזה ולא יכול להפסיק!

זה ישנה לך את החיים אתה מרגיש אחרי הלימוד היומי של תרי דף  הבן אדם הכי מאושר עלי אדמות ,אתה הולך לישון בלילה יותר רגוע, האווירה בבית משתנה, יחסית מהר אתה חווה סיומי מסכתות בבית, הילדים מתרגשים מכל סיום שהאבא עושה וזה מחדיר בהם אהבת תורה שתשפיע לכל החיים.

זה לא שאתה לומד תרי דף ליום אלא היום שלך נהיה התרי דף זה נהיה מחויבות כמו 3 תפילות ביום, יש תרי דף, אתה קם עם זה בבוקר והולך לישון עם זה.

למי שזה היה עד היום חלום עכשיו זה כבר לא חלום זה בידיים שלך!

אל תפספס את הזדמנות חייך !! עד עכשיו לא הייתה לך תוכנית מסודרת לדבר הגדול הזה, היום כמעט ואין תירוצים, יש תוכנית מסודרת יחד עם אלפי לומדים, יש גמרות מבוארות , יש שיעורים חברותות... .

צריך לדעת שלסיים ש"ס זה לא כזה קשה כמו שחושבים, הרבה דפים כבר למדת וזה רק חזרה, חלק מסכתות קלות ויש הרבה אגדתות.....

עם רצון חזק ודבקות במטרה, והתמדה שהיא יסוד ההצלחה בלימוד, שהתמדה נקנית ע"י מחייב של חברותא או שיעור או למסור שיעור, וע"י הדברים האלה הלימוד שלך יהיה רציני חזק ושמח (שמחה ר"ת שעה מקום חברותא הספק)ובפרט בימי שישי ושבת שהם זמני רפיון, אדם צריך להכין את עצמו איך לא יפול ולא יצבור חובות, למשל בשישי שבת ללמוד מיד אחרי התפילה ולא למרוח עוד ועוד...

הניסיון מוכיח שמי שלומד את התרי דף ומסיים מסכת אחרי מסכת בזמן מהיר יחסית יכול לחבר בין סוגיות, כי רואה את הכול בפרספקטיבה רחבה יותר, וכל הלימוד נהיה כמקשה אחת  ורואה את כמות הדפים שלמד ויודע אותם ונבחן הוא פשוט מתמלא שמחה עד לשמים ורואה סייעתא דשמיא גדולה למעלה מדרך הטבע .

כדי לזכור את הלימוד שלומדים למרות שמספיקים הרבה, נתנו עצה לאנשים, עצה שעובדת .... שיטת הסיכומים של החזו"א כל יום אחרי הלימוד לסכם את דברי המשנה ולהכניס בסיכום המשנה את תמצית ומסקנת הסוגיא בגמרא  וכך כל יום לחזור על הלימוד של אתמול וכן בסוף כל שבוע ובסוף כל מסכת לחזור על הלימוד שלמד וישאר לו קנין נצח הלימוד שלמד !

גם יהודי שעובד לפרנסתו אני פונה אליו ואומר לו גם אתה יכול להצטרף ללגיונו של מלך אלפי יהודים שלומדים תרי דף עמלים גם לפרנסתם, רק תשקיע עוד קצת ותטעם מהתענוג הגדול הזה  של המתיקות של עול התורה! וכבר אמרו הקדמונים שאם אין הספק בלימוד אין סיפוק....

חשוב מאד שגם אם פספסת יום או יומיים חס וחלילה להתייאש אלא תרשום לעצמך את החובות ותשלים בהזדמנות הקרובה.

תשתדל להיות עקשן  תהיה חדור מטרה לסיים את כל הש"ס שיהיה לך מחייב רציני וחזק וכך תצליח לא לצבור חובות העקשנים יצליחו..

וגם שמגיעים למסכתות קצת קשות הכי חשוב זה לא להילחץ אלא לדעת ולהפנים שאתה מהעידית שבעידית שעושה דבר גדול מאין כמותו לשמח את בורא עולם

וצריך לדעת מה שהחזו"א אמר שמצוה ל פרסם דברי הגר"ח מואלוזין [בכתר ראש] שגם אם יהודי עבר את העבירה הכי חמורה בתורה בפשיעה אם לומד תורה אין לו לדאוג כלל וכלל!

ההספק של תרי דף ממתיק לך את החיים זה ממלא את החיים בחיות ברוממות, אתה מרגיש האדם הכי מאושר עלי אדמות!

כל החיים שלך משתנים האווירה בבית החינוך ילדים, הילד שלי בן 3 כל הזמן מדבר איתי אבא מתי אתה עושה עוד סיום זה נהיה האוירה בבית, יותר מעשר אלף איש יוכיחו זאת שזה שינה להם את החיים....

ברגע של יאוש תיזכר בסיום הש"ס שלך איך תקפוץ משמחה שם.

תזכור שאתה הולך להגיד את המילים הכי מתוקות בעולם הדרן עלך על כל הש"ס!!!

אל תתייאש כדי שאחר כך לא תתחרט שתראה את כולם מסיימים....

שווה קצת לוותר על קצת תענוגי העולם הזה ולסיים ולדעת את כל הש"ס, מלטבול בכל "תענוגי" העולם הזה עם כל הייסורים שיש שם וגם לא לסיים את כל הש"ס! הבן אדם הכי מיסכן בעולם זה מי שחושב שלא יכול ואין באפשרותו לסיים את כל הש"ס!

במדרש כתוב שאדם יכול לבחור שכל הייסורים שיהיה לו יהיו מהתורה ושאר הייסורים שהיו אמורים להיות לו מתבטלים, אשרי מי שהייסורים שלו זה מתי ואיך אני יספיק את התרי דף....

גם בקורונה אנשים התרוממו התרגלו ללמוד במסירות נפש גם שחולים וגם שיש רעש בבית

ברוך השם אף שיעור של "תרי דף" לא התבטל, גם כשלא היה אפשר ללמוד בקבוצה, עברו לטלפונים וכ"ו.

רק אתה ידידי היקר צריך להאמין בעצמך שאתה יכול....

אם לא תציב מטרה ויעדים בחיים שלך תממש רק חלק קטן מהכוחות האדירים והפוטנציאל שטמונים בך!

תקבל על עצמך שאתה נצמד לתכנית שאלפים לומדים במסלול זה וזה עצמו יצור לך מחייב שלא תוכל להרשות לעצמך לפספס אף יום ולצבור חובות בלימוד התרי דף.

תחליט שאתה לא הולך לישון עד שאתה לומד את ההספק היומי של התרי דף, עם קבלה כזאת ורצון חזק שאני לומד כל יום ויהי מה.... כשאתה תתחיל אתה תראה את המתיקות של עול התורה ולא תרצה להפסיק עם זה

זה פשוט ממכר!

 זה מרנין את הלב לראות יהודים שיכורים ולא מיין לא אוכלים ולא ישנים עד שהם גומרים את ההספק היומי.

אחת המעלות הגדולות שאתה לומד את התרי דף אתה מספיק הרבה  וכשאתה לומד הרבה הראש שלך מתרגל להגיד סברות של גמרות וראשונים

אין לי השגות בגן עדן אבל אם יש גן עדן בעולם הזה זה הלימוד היומי של תרי דף

בסיומי מסכתות תעשה מזה עסק שכל הבית ירעש וישמח תשתף את בני הבית במתיקות שיש לך בהספקים....

הרב'ה מסאטמר זצוק"ל אמר לבעל הבית אחד ששאל אותו אם לעשות בצנעה את סיום הש"ס שלו ? אמר לו הרב'ה תעשה את זה כמה שיותר מפורסם שאנשים ידעו שלסיים ש"ס לא שייך רק לתלמידי חכמים.

 סיפר לי יהודי מלונדון שבחיים לא סיים מסכת אחת  וכשראה את תכנית תרי דף הצטרף, והוא לא מאמין שמסיים עכשיו כל סדר מועד 794 דף, ומספר לי שאשתו כל סיום מסכת עושה לו תמונה עם מסגרת עם השם של המסכת שסיים שכולם יראו אמר לי שכבר אין לו מקום בבית........

נגמרו המשחקים בואו תטעמו את הדבר הכי מתוק בעולם.

אני באמת מתקשה להכיל ולכתוב את האושר של אנשים שמספרים לי איך תכנית זו הפכה את חייהם....

מי שלא חושב קדימה הולך אחורה.....

כל יום שאתה לא איתי במסע הזה אתה פשוט מפסיד....

הצטרפו לרכבת עדיין לא מאוחר ביום שני כ"ו שבט תשפ"א מתחילים סדר נשים מסכת יבמות רק תקבלו על עצמכם, וכמו שרש"י מביא שהבטיח הקדוש ברוך הוא ברגע שקיבלתם על עצמיכם מכאן ואילך יערב לכם!

אם לא תנסה לא תצליח רק תנסה ותראה איך תגיע רחוק לחגוג בסיום הש"ס שלך....איפה שתתחיל, עוד 3 וחצי שנים אתה בסיום הש"ס שלך...

כי קרוב אליך הדבר מאד....... מסכם הרב עמרם יואל סואטס יוזם רעיון "תרי דף"

כמו כן מפעל ממלכת הש"ס הוציא תכניות מקוריות ומגוונות  בכל חלקי התורה ובהם תכנית "משנתית" לימוד 12 משניות כל יום כדי לסיים את כל הש"ס משניות בשנה בדיוק.

וכן לימוד נ"ך היומי פרק ליום לא כולל שישי ושבת, ומשנה ברורה דף ליום לא כולל שישי שבת.

ועוד תכניות אשר ברוך השם הצטרפו אלפים לתכניות אלו והמוני יהודים שומעים את השיעורים בקו של "תרי דף " גם שיעורים בחצי שעה!  4579* {או 0779709702} כמו כן מקבלים בחינם חוברות עם תכניות מסודרות לכל מסלולי הלימוד וכולם מביעים סיפוק עצום ותענוג גדול בהספק לימוד וידיעת כל חלקי התורה הקדושה! לפרטים נוספים וכן לקבלת חוברות במייל ניתן לקבל בכתובת a0548422596@gmail.com או בפלאפון 0548422596 

 

תרי דף סיום הש"ס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד