י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
"חדשות טובות לכולנו"

דרכון ירוק בקרוב? נתניהו נפגש עם עמיתו היווני

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש היום עם ראש ממשלת יוון קיריאקוס מיצוטאקיס בלשכת רה"מ בירושלים | נתניהו: "דיברנו על הסדר של דרכון ירוק שבו ישראלים, כשנסיר את ההגבלות על הטיסות, יוכלו לטוס ליוון ללא שום מגבלות. ללא בידוד עצמי, ללא שום דבר"

דרכון ירוק בקרוב? נתניהו נפגש עם עמיתו היווני
נתניהו עם ראש ממשלת יוון צילום: חיים צח, לע"מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש עם ידידו ראש ממשלת יוון קיריאקוס מיצוטאקיס, בלשכת ראש הממשלה בירושלים. לאחר פגישה בארבע עיניים, קיימו השניים הצהרה משותפת לתקשורת.

נתניהו פתח ואמר: "ראש הממשלה מיצוטאקיס, ידידי הטוב קיריאקוס, ברוך הבא חזרה לישראל. הגעת הנה ישירות מקפריסין ושלושתינו, ישראל, יוון וקפריסין, בנינו שותפות תלת-צדדית אדירה. היחסים הבילטרליים שלנו צמחו: הסחר המשותף שלנו, הביטחון ושיתוף הפעולה הטכנולוגי".

ראש הממשלה סיפר: "בדיוק דיברנו על הסדר של דרכון ירוק שבו ישראלים, כשנסיר את ההגבלות על הטיסות, יוכלו לטוס ליוון ללא שום מגבלות. ללא בידוד עצמי, ללא שום דבר. מדובר בחדשות טובות לכולנו. שיתוף הפעולה בינינו טוב למדינות שלנו, והוא טוב לכל האזור".

"יש לנו עבר משותף. אנו גאים מאוד בעברנו ונלהבים לאחוז בעתיד יחד. אנו שתי דמוקרטיות בקצה של הים התיכון. יש לנו את אתונה וירושלים, כפי שאני תמיד אומר, שהן אלה שהניחו את היסודות לציוויליזציה המערבית המודרנית שלנו. אנו חולקים שאיפות משותפות ליציבות, שגשוג וביטחון".

נתניהו הוסיף ואמר כי "שיתוף הפעולה בינינו מאפשר לנו לנצל הזדמנויות באנרגיה. שוחחנו על צינור הגז EastMed ורעיונות חדשניים שראש הממשלה מיצוטאקיס העלה. אנחנו דנים בדרכים להגדיל את התיירות, וכיצד להתמודד טוב יותר עם אתגרי הביטחון והבריאות של אזרחינו, ביניהם שיתוף פעולה בנוגע לקורונה".

"אתמול רציתי להיפגש עם פרופ׳ ארבר מבית חולים איכילוב בגלל תרופת הקורונה שנבדקה על 30 אנשים ונמצאה כיעילה אם נדבקתם בקורונה ואתם חולים קשה. שואפים אותה עם תמיסת מלח ומתחילים להרגיש טוב. אנחנו עדיין לא יודעים לאן זה יתפתח, זה נכנס לשלב הניסויים".

ראש המממשלה נתניהו סיפר: "ביקשתי מפרופ׳ ארבר להגיע היום למשרדי. הוא עשה זאת. שעתיים לאחר מכן, ידידי ראש הממשלה מיצוטאקיס הגיע למשרדי והשאלה הראשונה שלו הייתה: "האם אתה יכול לספר לי על תרופת הפלא הזו?" התקשרנו לפרופ׳ ארבר וראש הממשלה מיצוטאקיס הציע שבית החולים המוביל ביוון יקח חלק בניסויים הקליניים. אני מקווה שנוכל לאשר את זה כיוון שאני חושב שזו דוגמה לשיתוף הפעולה בינינו בהתקדמות לעבר תחומים חדשים".

"ברצוני להודות לך על כל הדברים שאנו עושים יחד. שיתוף הפעולה בינינו הוא הן ברמה הבינלאומית והן ברמה האזורית. העובדה שהגעת הנה במהלך מגפת הקורונה והעובדה שאנו משוחחים פעם אחר פעם מוכיחה שיש לנו ידידות אדירה.
ברוך הבא לירושלים, ידידי".

עוד הוסיף רה"מ נתניהו במענה לשאלות כתבים: "יש לנו מגפה חדשה, לא במובן המדעי הטהור, מדובר במוטציה, שהיא גבוהה בעוצמתה ובקטלניות שלה ב50% לפחות. זה מקריס את העולם. אנחנו נפתח בזהירות בימים הקרובים את החינוך באיזורים הצהובים והירוקים. את היתר נפתח בהדרגה ע״י רמזור חדש משולב גם של תחלואה וגם של חיסונים. זה יאפשר לנו לפתוח באמצעות דרכון ירוק גם את הכלכלה, המסחר, התרבות, יתרת מערכת החינוך אבל בזהירות".

"אנחנו צפויים לקבל באפריל, בהמשך לשיחות שלי עם מנכ״לי פייזר ומודרנה, את תוצאות חיסוני הילדים וכך נוכל לחסן את יתרת האוכלוסייה. אנחנו יכולים לצאת מזה אבל לצאת מזה בזהירות". כך ראש הממשלה נתניהו.

הדרכון הירוק ראש הממשלה בנימין נתניהו יוון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד