י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
משבר חסר תקדים

פינדרוס לנתניהו: מפורסמים כן; הורים לא

סגירת השמים על ידי ראש הממשלה הביאה לכך שאלפי ישראליים תקועים בחו"ל ללא יכולת לשוב לביתם, בעוד מפורסמים חילונים זוכים למסלול אישור מהיר • יו"ר סיעת יהדות התורה ח"כ יצחק פינדרוס במכתב חריף לראש הממשלה נתניהו

פינדרוס לנתניהו: מפורסמים כן; הורים לא
חרדים בדרך לטיסה. אילוסטרציה צילום: מתתיהו קורמן

ראש הממשלה בנימין נתניהו הוביל לפני שבועיים לסגירה הרמטית של נתב"ג, מחשש לכניסת מוטציות. אלא שלאחר שהבין כי לא ייתכן למנוע מאלפי אזרחים ישראלים לשוב לביתם, אישרה הממשלה הקמת ועדת חריגים, שתרכז את הטיפול בפניות אלה המעוניינים לשוב לביתם. אלא שהוועדה קורסת מעומס, כמעט לא מתפקדת ולא מנפיקה כלל אישורים עבור מאות אזרחים זרים המתגוררים בארץ באופן קבוע שנתקעו בחו"ל, הרחק מילדיהם וממשפחתם.

יו"ר סיעת יהדות התורה ח"כ יצחק פינדרוס, שמטפל בנושא מתחילת פרוץ הקורונה, החל במסע בירורים מעמיק להבין מה הסיבות לעיכוב באישורים, בפרט לאור החלטת הממשלה המאפשרת כניסת זרים. להפתעתו, מדובר ככל הנראה בהוראה לעכב את האישורים לאלה הזכאים המגיע מלמעלה. לצד זאת, ספורטאים ואף תוכניות בידור זוכים למסלול מיוחד המאשר את הגעתם או יציאתם מהארץ במסלול מיוחד.

במכתב תקיף אותו הוא שלח לנתניהו, מגולל ח"כ פינדרוס את השתלשלות העניינים: "בשעות הערב של יום ראשון ה-24 לינואר החליטה הממשלה על סגירת השמיים בצורה הרמטית, החלטה שנכנסה לתוקפה תוך קצת יותר מ-24 שעות לאחר מכן, בחצות הלילה שבין יום שני לשלישי. החלטת הממשלה התבססה על החשש המוצדק ממוטציות ולאור הפרות הבידוד החוזרות ונשנות מצד שבים מחו"ל. עם זאת, החלטת הממשלה נכנסה לתוקף במהירות שלא אפשרה לאלפי ישראלים לצד אזרחים זרים שמרכז חייהם בארץ לשוב אל ביתם, משפחתם, ילדיהם ועסקיהם".

לדבריו: "ההחלטה הראשונית ניתנה לתקופה זמנית של שבוע בלבד, אלא שמאז סגירת השמיים הוארכה שוב ושוב. על אף הקמת ועדת החריגים, נכון ליום שני 8.2. אלפי ישראלים תקועים בחו"ל הרחק ממקום מגוריהם, בניגוד לחוק יסוד כבוד האדם וחירותו ובניגוד לשכל הישר ולמוסר היהודי – למנוע מיהודים לשוב למדינתם וביתם דווקא בתקופה קשה זו?!".

ח"כ פינדרוס מציין כי "יתרה מכך, למרות שמשבוע שעבר פועלות טיסות חילוץ בודדות אזרחים זרים שבחרו להקים את ביתם כאן בארץ ישראל היו מנועים לשוב מביתם. רק בסוף השבוע אישרה הממשלה תקנות המאפשרות את כניסת אלה שבחרו להתגורר בארצנו. עם זאת, עד כה לא אושרה אפילו בקשה אחת לזרים שקשרו את גורלם עם ארץ ישראל".

"בו בזמן שהורים מנותקים מילדיהם; ילדות מנועות להגיע להלוויית אביהם; ילדים מתקשים להגיע לסייע להוריהם; חולים תקועים ללא מרשמים לתרופות הקבע ועוד שלל מקרים שהנפש לא מסוגלת לעמוד מולם, דווקא בעת הזו ישנם חריגים מרומים מעם, אלה שעבורם השמיים לא נסגרו אף לא לים אחד – ספורטאים ותוכניות בידור".

"בעת שהוועדה מחויבת בחוק להשיב תוך 24 שעות לפניית המבקשים לשוב לביתם או לצאת במקרים חריגים והיא לא עושה זאת, תוכניות בידור להמונים זוכות למסלול אישור מהיר וי אי פי. היעלה על הדעת? על ההיגיון? על המוסר היהודי?! יש לפעול בהקדם להשבת הישראלים והזרים שבנו את חייהם כאן בארץ במהירות האפשרית".

לצד זאת, יו"ר סיעת יהדות התורה אף הציע לראש הממשלה מתווה שיפתור את משבר הישראלים בחו"ל בצורה מהירה: "ראשית, יש להורות במיידית על הגדלת הצוות המטפל באשרות כניסה לישראלים וזרים, הגדלת הצוות בצורה שתאפשר מתן תגובה תוך 24 שעות כפי שקבע המחוקק "החלטת ועדת חריגים בבקשה שהוגשה לה תהיה מנומקת ותינתן בהקדם האפשרי ולא יאוחר מ-24 שעות ממועד הגשת הבקשה".

"שנית, יש להורות על הגדלת קווי הטיסות בהתאם לאישורים שינתנו. בנוסף, הסיבה לכמות הטיסות המועטה היא החלטת ממשלה נוספת המורה על שליחת השבים מחו"ל לבידוד במלוניות קורונה ייעודיות. קיבולת המלוניות ליום עומדת על כ-500 איש בלבד, מה שמונע חזרת אלפים לביתם במהירות. יש להורות על פטור מבידוד עבור מחוסנים בעלי תעודת מתחסן, בהתאם להוראות משרד הבריאות לפטור מבידוד לחשיפה ממחלים. בנוסף, לאפשר לשבים מחו"ל להפקיד ערבות כספית משמעותית עבור בידוד ביתי, כשמי שייתפס מפר בידוד יחולט כספו. לדעתי זו סנקציה שעשויה להתברר כמועילה, תסייע להפחית את העומס במלוניות ולהגדיל את כמויות השבים ארצה". לשון המכתב ששוגר לראש הממשלה.

יצחק פינדרוס בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד