ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024
אבל בקראון הייטס

מוכר הנעליים המיתולוגי הלך לעולמו בגיל 77

מקהילת חב"ד בשכונת קראון הייטס נעקרה אתמול דמותו של החסיד ר' ברוך קייבמן ז"ל, בעל חנות הנעליים המפורסמת בשדרות קינגסטון. בן 77 היה בפטירתו | הותיר אחריו את אשתו וילדיו מקראון הייטס, בריטניה ופלורידה

מוכר הנעליים המיתולוגי הלך לעולמו בגיל 77
ר' ברוך קייבמן ז"ל צילום: אתר Collive

בשכונת קראון הייטס בברוקלין, ניו יורק, הלך לעולמו הרה"ח ר' ברוך קייבמן ז"ל, מחשובי חסידי חב"ד, שניהל במשך עשרות שנים, חנות נעליים מפורסמת בשדרות קינגסטון. בן 77 בפטירתו.

ר' ברוך נולד בסמרקנד רוסיה, במהלך מלחמת העולם השנייה ברחה משפחתו יחד עם סבו וסבתו, החסיד ר' דוד קייבמן ואשתו בת שבע רייזל ע"ה, לאחר מכן נסעה המשפחה לישראל, אך הבריטים לא אפשרו להם להיכנס והם נשלחו לקפריסין.

אתר Collive מדווח, כי המשפחה עלתה לבסוף לישראל והתיישבה בתל אביב-יפו, שם הייתה קהילה גדולה של חסידות חב"ד, הוא למד בישיבת חב"ד בלוד וכשהיה בן 14 נפטר עליו אביו. בגיל 18 עשה את דרכו לניו יורק, ללמוד בישיבת 770 בקראון הייטס.

הוא נישא לבחורה מקומית וזמן קצר לאחר נישואיהם שלח אותם הרבי מליובאוויטש זצ"ל ללונדון בירת אנגליה, שם היה שימש כמורה במשך שנתיים. לאחר מכן הם שבו לקראון הייטס, שם לימד בישיבות בקראון הייטס ובמוסד חינוכי נוסף בברוקלין.

ר' ברוך ואשתו ניהלו חנות נעליים בשדרות קינגסטון בקראון הייטס, ומספרים מכריו כי בין לקוח ללקוח היה שוקד על תלמודו ומעולם לא בזבז רגע לריק, תמיד החזיק במאמר תורני, שולחן ערוך או ליקוטי תורה.

הוא היה אחד מקבוצת החסידים שרכשו את טנק המצוות הראשון של הרבי זצ"ל והגיש את המפתח לרבי במהלך התוועדות בי"ד שבט בשנת 1976, לאחר המעמד יצא הרבי לראות את הטנק מקרוב. כעבור שנה, אותה קבוצה רכשה לרבי מכונית חדשה.

הוא הותיר אחריו את רעייתו חנה שתחי' וילדיו, אברמי קייבמן מליברפול, בריטניה, דוד קייבמן מקראון הייטס, שיי קייבמן מקראון הייטס ונאוה רסקין מפמברוק פלורידה.

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים.

ברוך קייבמן נעליים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד