י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
ניסוי וטעייה

לאחר 6 שעות ניתוח: 54 מגנטים הוצאו מילד בן 12

רק רצה לבדוק: ילד בן 12 ממנצ'סטר בלע 54 מגנטים בניסיון לראות "האם הם מתחברים בתוך בטנו" | הילד הובהל לבית חולים, שם הצליחו להציל את חייו לפני שחפצי המתכת פגעו באיברים חיוניים בגופו

לאחר 6 שעות ניתוח: 54 מגנטים הוצאו מילד בן 12
כדורי מגנט, אילוסטרציה צילום: Unsplash

לאחר 6 שעות ניתוח: 54 מגנטים הוצאו מילד בן 12 שרצה לראות "אם המגנטים יתחברו בתוך הבטן".

ילד בן 12 עבר ניתוח מציל חיים לאחר שבלע במכוון 54 מגנטים צעצוע במסגרת "ניסוי". ריילי מוריסון, מפרסטוויץ' - מנצ'סטר בלע את הכדורים המגנטיים בכמה הזדמנויות נפרדות כדי לראות אם חפצי המתכת יתחברו יחד בבטנו.

כעבור ארבעה ימים, הוא אמר לאימו כי הוא "בלע שניים במקרה". היא הבהילה אותו לבית חולים שם ביצעו רופאים צילום רנטגן ונדהמו לגלות 54 צעצועי מגנטים בבטנו ובמעיו. הרופאים חששו שהמגנטים עלולים להיכנס דרך רקמות או איברים חיוניים, העלולים לגרום לנזק פנימי קטלני, ומיהרו לנתח את ריילי, הניתוח ערך שש שעות. כך דווח ה"דיילי מייל".

ריילי מחלים כעת בבית ואמו מקווה שילדים אחרים יראו את האשפוז שלו. כדי לחנך את ההורים לגבי הסכנות הפוטנציאליות שיש בצעצועי כדור מגנטי ולהפציר בהם לוודא שהם יודעים מה הילדים שלהם עושים, לפני שמקרה כזה יקרה שוב. "הרופאים ניחשו שיש בסביבות 25-30 מגנטים בצילום הרנטגן, אך כשהסתיים הניתוח הם אמרו שהם מצאו 54.

הילד ריילי אוהב מדע, והוא אוהב ניסויים, ובסופו של דבר הודה לאמו ולרופאים: "ניסיתי להדביק לי מגנטים, רציתי לראות אם הנחושת הזו תידבק לי לבטן בזמן שהמגנטים יהיו בפנים יחד". ריילי, סובל מאוטיזם קל והפרעות קשב וריכוז, ביקש צעצועי מגנט לכבוד החג וקנה את הכדורים המגנטיים הנוספים מחנות ליד הבית בכסף שחסך.

ריילי בלע את המנה הראשונה ב-1 בינואר ואת המנה השניה ב-4 בינואר. ריילי נעשה מודאג לאחר כמה ימים, והעיר את אמא שלו בשעה 2 לפנות בוקר ב-5 בינואר, היא לקחה אותו לבית החולים בשכונה הסמוכה סאלפורד. לאחר מכן הוא נשלח באמבולנס לבית החולים לילדים רויאל בעיר מנצ'סטר, שם נכנס לניתוח חירום להוצאת המגנטים

הוא לא היה מסוגל לאכול או ללכת לשירותים, אימו אמרה כי "היה קורע לב לראות אותו עובר את כל זה, פשוט נורא". האמא היתה בהיסטריה בגלל מצבו, "אחות נכנסה ואמרה לי שהיא מתמודדת עם ילדים כמו ריילי שאכלו מגנטים כל הזמן". ב-21 בינואר שוחרר ריילי וקיבל אנטיביוטיקה למשך שבוע כדי למנוע זיהום. האמא הוציאה מהבית את כל המגנטים, ואמרה כי "הוא אוטיסט אבל הוא מתפקד מצוין, הוא יודע מה הוא עושה, הוא יודע מה נכון ומה לא נכון, הוא פשוט עשה טעות".

האמא אמרה: "כשהוא עשה את זה חשבתי שזה רק הוא, הוא פשוט היה טיפשי ועשה את זה, אבל המנתח אמר שהם רואים את זה כל הזמן, מגנטים אינם צעצועים, אסור למכור אותם כצעצועים, המסר שלי להורים אחרים הוא פשוט להכניס אותם לפח, לא לקנות אותם מלכתחילה".

המנתח אמר שאם ריילי לא היה אומר באותו יום כי הוא בלע את המגנטים הוא יכול היה למות. ממיטת בית החולים שלו אמר ריילי: "העצה שלי היא לעולם לא לאכול מגנטים, לאסוף אותם ולוודא שהם לא קיימים".

מגנטים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד