י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
בעל החזקה בימים הנוראים

מראשי המשוררים בחצר ויז'ניץ נפטר מנגיף הקורונה

אבל בחצר הקודש ויז'ניץ: הלילה הלך לעולמו הרה"ח ר' אריה דב (לייב בער) שמעונוביץ ז"ל ז"ל מזקני וחשובי החסידים מי שהיה מראשי המשוררים בחצר החסידות זה עשרות בשנים והוא בן 85 בפטירתו

מראשי המשוררים בחצר ויז'ניץ נפטר מנגיף הקורונה
ר' אריה דב (לייב בער) שמעונוביץ ז"ל צילום: באדיבות המצלם

ברוך דיין האמת: בחצר חסידות ויז'ניץ קיבלו הלילה בצער רב את הבשורה על פטירתו של הרה"ח רבי אריה דב (לייב בער) שמעונוביץ ז"ל מזקני וחשובי החסידים, מי שהיה מראשי המשוררים לבית ויז'ניץ זה עשרות בשנים לאחר שנדבק בנגיף הקורונה והוא בן 85 בפטירתו. 

מחצר הקודש ויז'ניץ נעקרה דמותו של חסיד ותיק ירא שמים אשר היה מקושר בלו"נ לרבותיו לבית ויז'ניץ, קשר אמיץ וחזק ובמיוחד אצל האדמו"ר מויז'ניץ שליט"א אשר זכה והיה מהחזרת ההנהגה לידי הרבי בחצר החסידות.

המנוח ז"ל יליד רומניה, היה מראשי המשוררים בחצר חסידות ויז'ניץ זה עשרות בשנים עוד מימי קדם תחילת בניית החסידות כאן בארה"ק בצל הרבי בעל ה'אמרי חיים' זיע"א אשר אהב לשמוע קולו בכל עת ועידן, ומסופר לא אחת שנקרא בבהילות אל בית ה'אמרי חיים' שביקשו להנעים ולהיטיב עם זמירות שירות ותשבחות למלך ק-ל חי. בחזקתו המשיך עוד עשרות בשנים כאשר זכה כל שבוע לזמר 'מנוחה ושמחה' בעריכת שולחנות, וכן בימי החנוכה ובימי שמחה בצל הקודש.

שיא חזקתו היה לעמוד לימין אדמו"רי החסידות בעת עברם לפני התיבה בימים הנוראים, ר' לייב זכה לעמוד לצד התיבה לפני כל הבנים והנכדים, ולסייע לרבי בשירת התפילות. בשנים האחרונות על אף שהאדמו"ר מויז'ניץ לא הצטרך לעזר וסיוע, אולם בחר בו שימשיך בחזקתו לעמוד על משמרתו, ואף דאג שיכבדוהו כערכו הרם.

החסידים מספרים כי בעריכת הטיש של האדמו"ר מויז'ניץ בעת נעילת החג שבועות תשס"ב לראשונה מעלותו על כס ההנהגה, ביקש לשבת במזרח, לראות את כל הציבור, וישב שם מרוגש ומרותק כל העת. 

הרה"ח ר' לייב בער ז"ל לא ישכח לנצח בחצר ויז'ניץ, המון מזמירותיו מזמרים בכל החצרות ואת טיב אוצרו בל ישכח לעולמים.

ר' לייב נפטר ביום היארצייט של ראש המשוררים לבית ויז'ניץ הרה"ח ר' בנימין זאב הרטמן ז"ל, אשר שניהם היו ידידים בלו"נ כל השנים. 

זכה והותיר אחריו משפחה מפוארת, זרע ברך ה' ההולכים בדרך התורה והחסידות.

מסע הלוויה הבוקר בשעה 11:30 מביהמ"ד הגדול בקרית ויז'ניץ בבני ברק לבית החיים ויז'ניץ בעיר שם ייטמן. 

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים. 

שמעונוביץ חסידות ויז'ניץ קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד