י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
החינוך בערים האדומות

משרד הבריאות חזר בו; החרדים זועמים - "ראש בקיר"

מתווה ה'איים הירוקים במערכת החינוך' שפורסם לראשונה כאן ב'בחדרי' לא עתיד לעלות לדיון בממשלה - והנציגים החרדים זועמים | בדיון אמורים להעלות רק את מערכת החינוך בערים הצהובות, כשמנגד למערכת החינוך החרדי בערים האדומות, לא יוצע פתרון

משרד הבריאות חזר בו; החרדים זועמים - "ראש בקיר"
נתניהו ואדלשטיין בהצהרה לתקשורת צילום: באדיבות המצלם

שרי הממשלה צפויים להתכנס היום (שלישי) לדיון על פתיחת מערכת החינוך, דיון שנדחה בימים האחרונים והוצב בפני קשיים, כאשר רק אמש אישרו שרי הקבינט את אישור הארכת סגירת מערכת החינוך עד ליום חמישי בעקבות חילוקי דעות בין משרדי הממשלה.

אמש מסרו בלשכת ראש הממשלה כי לאחר שתי התייעצויות שקיים ראש הממשלה עם שרי החינוך, ביטחון ובריאות השרים יואב גלנט, בני גנץ ויולי אדלשטיין לצד מומחי בריאות ובראשם הפרויקטור פרופ׳ נחמן אש הממשלה צפויה להתכנס היום לדון ולאשר את מתווה החינוך.

על פי הודעת לשכת ראש הממשלה, המתווה המוצע הוא פתיחת מערכת החינוך גני הילדים וכיתות א - ד רק בערים הירוקות והצהובות, כאשר הכיתות בערים האדומות הכוללות את כל הערים החרדיות יישארו סגורים בשלב הזה.

בסיעות החרדיות זועמים על ראש הממשלה ומשרד הבריאות לאחר שלטענתם הם חזרו בהם מהסיכומים על מתווה ה'איים ירוקים בחינוך', מתווה שנחשף לראשונה ב'בחדרי חרדים' אותה גיבש יו"ר ועדת החוקה יעקב אשר לפיה תפתח מערכת החינוך גם בערים האדומות לתלמידים מחוסנים או מחלימים לאחר בדיקה סרולגית.

השר אדלשטיין עם יו"ר ועדת חוקה יעקב אשר

ב'בחדרי חרדים' פרסמנו עוד לפני כשבועיים כי המתווה קיבל אישור משפטי באגף היועץ המשפטי לממשלה, וכן קיבל את גיבוי גדולי הדור שר התורה הגר"ח קנייבסקי ורה"י הגר"ג אדלשטיין, אשר אף קיים שיחות לצד השר אריה דרעי עם ראש הממשלה ושר הבריאות שהביעו אף הם אישור עקרוני להסכם.

כעת, שעות לדיון הממשלה נראה כי המתווה לא עולה על הפרק, בסיעות החרדיות מתקשים להסתיר את זעמם על משרד הבריאות ועל ראש הממשלה, לטענתם הם חזרו בהם מהסיכומים. ובעוד הם תוקפים את המוסדות שפותחים בניגוד להנחיות הם מסרבים למצוא להם פתרון הולם למצוקה הקשה.

במפגש סגור שהתקיים אתמול התבטא בכיר בסיעות החרדיות ותקף את המערכת: "משרד הבריאות מתכחש לסיכומים", האשים אותו בכיר, לטענתו, "הבאנו כלים מסודרים לאפשר את הלימודים בלי שום בעיה, משרד הבריאות הולך ראש בקיר".

עוד הוסיף הבכיר ותקף, "כל פעם שאנחנו מביאים מתווה - - דוחים את זה בנימוקים משפטיים, ואז אם חלילה פותחים מוסדות אז באים אלינו בטענות. אנחנו בסוף עושים את העבודה שמשרד החינוך והבריאות היו צריכים לעשות. זה מתווה שגם בכירי המשרדים ומומחי הבריאות אמרו כי הוא מתווה טוב".

ראוי לציין כי חלק ניכר מהמוסדות החרדיים עדיין סגורים, במיוחד המוסדות החרדים בערים שאינן חרדיות בכללותם, וכן בתי הספר של הבנות. כשמנגד חלק ניכר מאותם ילדים כבר החלימו מקורונה כך שאין סיבה מוצדקת אפילו לא לקיים דיון בממשלה על המתווה המוצע.

מערכת החינוך עיר אדומה חרדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד