י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
מחקר חדש

החוקרים טוענים: זו הסיבה להתפרצות הנגיף

מחקר חדש מקשר בין ההתחממות הגלובלית ושינויי האקלים שהובילו לבצורות הוריקנים ושריפות גרמו לשינויים יערות בדרום מזרח אסיה, והם אלו שדחקו את העטלפים לאזור משם הם התגלגלו לשוק האוכל בהוואן שבסין, שם כידוע התפרצה המגפה

החוקרים טוענים: זו הסיבה להתפרצות הנגיף
נגיף הקורונה צילום: pixabay

יותר ממה שידוע לנו על נגיף קורונה, לא ידוע לנו. מה שאנחנו כן יודעים שמקורו בשוק האוכל בהוואן שבסין, שם הוא עבר לבני האדם מהעטלפים.

חוקרים מאוניברסיטת קיימברידג' ופוטסדאם פרסמו בימים האחרונים מחקר חדש, המקשר בין ההתחממות הגלובלית ושינויי האקלים שהובילו לבצורות הוריקנים ושריפות גרמו לשינויים יערות בדרום מזרח אסיה, והם אלו שדחקו את העטלפים לאזור משם הם התגלגלו כאמור לשוק האוכל בהוואן, כך על פי הדיווח הבוקר (שלישי) ב'גלובס'.

על פי החוקרים באם  המחקר יאומת הוא מעלה חשש גדול מפני התפרצויות נוספות של מגפות שאינן מוכרות לנו כיום, רח"ל.

הפרופ' נגה קורנפלד-שור המדענית הראשית במשרד להגנת הסביבה הגיבה למחקר ואמרה ל'גלובס': "אני חושבת שהחוקרים עשו כאן ספקולציה גדולה מדי. ראשית, עדיין לא ודאי שמקור הוירוס בעטלפים. שנית, גם אם מקור המגפה בעטלפים, אילו העטלפים לא היו ניצודים למאכל, הסיכוי להתרחשות העברת הנגיף היה קטן. מכאן ועד למסקנה שסיבת ההתפרצות היא ההתחממות הגלובלית, המרחק גדול".

"עם זאת" סייגה המדענית הראשית: "אין ספק ששינוי הסביבה על ידי האדם, כולל ההתחממות הגלובלית, מביאים לעלייה במפגש בין חיות בר לבני אדם ומעלים את הסיכוי להתפרצות מחלות מדבקות".

הד"ר חגית אולנובסקי מומחית לניהול סיכוני בריאות התייחסה אף היא בהרחבה למחקר שהובא כאמור ב'גלובס', וציינה כי: "המחלות העתידיות שיועברו אלינו מבעלי חיים יכולים להיות מחלות חמורות עוד יותר מהקורונה - עד כמה שקשה לנו לתפוס את האפשרות הזו היום".

"אין ספק ששנויי האקלים מגבירים ומחמירים את הסכנה של מחלות זואונוטיות, וכל המומחים מסכים שיש להיערך לשינויים הללו בהקדם ההפשרי" סיכמה אולנובסקי. 

קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 22 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד