י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
השטח הליטאי בוער

רבנים נגד משה ליאון: "העירייה בראשותך אינה מקיימת את ההבטחות"

רבנים משכונת קריית יובל חתמו על מכתב המתפרסם כאן לראשונה ב'בחדרי חרדים' וממוען לראש עיריית י-ם משה ליאון • במכתב טוענים הרבנים כי ההבטחות שניתנו ערב הבחירות לציבור החרדי המתגורר באזור - לא קוימו • גם בנווה יעקב התכנסו הרבנים לדיון ודורשים פתרונות

רבנים נגד משה ליאון: "העירייה בראשותך אינה מקיימת את ההבטחות"
אילוסטרציה, משה ליאון צילום: אוליבר פיטוסי פלאש 90

פרסום ראשון: השטח הליטאי בירושלים בוער, שנתיים לאחר הרכבת הקואליציה העירונית בתום מערכת בחירות במרכזה הוצבה הסיסמא 6-3 שסימנה את שינוי יחסי הכוחות בספרא, הציבור הליטאי דורש פתרונות למצוקות בשכונות המתחרדות.

כך, השכונה המתחרדת קריית יובל שהייתה במרכז הבחירות הסוערות לעיריית ירושלים, אחרי שהמועמדים והנציגות החרדית לעירייה פיזרו שלל התחייבויות והבטחות להיטיב עם החרדים שמתגוררים בשכונה הירושלמית, הסובלים בין היתר ממצוקה של כיתות חינוך, כך שבכל בוקר נראים מאות תלמידים נודדים למוסדות בשכונות הסמוכות.

כבר במהלך חודש אלול הציג ראש עיריית ירושלים משה ליאון מתווה שכונות שנועד לפתור את המצוקה בשכונות החרדיות והחילוניות בעיר, אך שם לא נרשמה התחייבות או בשורה בנושא כיתות בתלמודי התורה או בתי ספר לבנות.

לטענת עסקני קריית יובל, בזמנו פיזרו מלשכת ראש העיר התחייבויות לבניית כיתות, אך בפועל פועלים בניגוד לכך, זאת כאשר במקום לתת פתרון לתושבים החרדים, ראש העיר יוזם בניית כיתות נוספות לתושבי השכונות האחרות שיגיעו לקריית יובל, ובהם בית ספר שייתן מענה מכיתות גן ועד טרום גיוס לצבא.

היוזמה הזאת של ראש העיר מצליחה להכעיס את רבני שכונת קריית יובל ובית וגן הסמוכה, שנמנעו עד כה מלצאת למאבק פומבי כנגד ראש העיר משה ליאון, וכעת הם מאשימים את ליאון בכך שהוא מפר את הבטחותיו בפני הציבור ערב הבחירות לעיריית ירושלים בסופן הוא ניצח בזכות פעילות ותמיכת הציבור החרדי הליטאי והספרדי בעיר.

מכתב הרבנים

במכתב עליו חתמו רבני השכונות ובראשם, הרב אהרן וינר רב קריית יובל וחתנו של חבר המועצת הגרב"מ אזרחי, הרב ישראל גנס, הרב אלחנן פרץ, הרב אברהם ועג, הרב שלמה זעפרני והרב צבי וידר, הם דורשים מראש העירייה ליאון למצוא פתרון לילדי השכונה ולמצוקת הכיתות של תלמידי השכונה המהווים לדבריהם 70% מתלמידי השכונה.

"מזה למעלה מעשור שהגיע ציבור צעיר לשכונה, רובו משתייך לציבור החרדי, והציבור הוותיק בשכונה רובם ככולם קבלו ומקבלים אותם בשמחה ובמאור פנים, מבלי להתחשב בשאלות של דת ומגזר אלא כאדם לאדם", כותבים הרבנים במכתב שנשלח אל ראש העיר, ראשי הסיעות החרדיות בעיריית ירושלים וראשי המפלגות החרדיות השר אריה דרעי וחה"כ משה גפני.

על מצוקת הכיתות נכתב במכתב 11 הרבנים: "בחלוף הזמן, נוצרה והתחזקה בעיה קשה מאוד של מקומות חינוך לילדי השכונה, אשר נאלצים מגיל צעיר מאוד להיטלטל בהסעות למקומות לימוד בשכונות אחרות בגשם ובשמש, במקום ללמוד בסמיכות לבתיהם״, שהם מציינים כי, "קושי ותיק זה, הוא אחת הסיבות שבעטיין התאגדו כלל תושבי השכונה ובמיוחד בני הציבור החרדי, ונרתמו למען בחירתך לראשות העיר, תוך הבטחה נאמנה כי בשבתך על כס ראש העיר תדאג להציג פתרונות ראויים לתושבי השכונה, וכפי שאכן עשית בשכונות רבות אחרות".

"והנה", תוקפים הרבנים את ראש העיר, "לא זו בלבד שהעירייה בראשותך, אינה מקיימת את הבטחת הבחירות שלך לבנות בית ספר ומוסדות חינוך מתאימים לתושבי השכונה החרדים בתוך השכונה, כאשר הם מהווים כיום כ70% מכלל הילדים בשכונה, ובעקבות כך ילדינו נאלצים לכתת רגליהם כל יום מחוץ לשכונה, כעת מתברר כי עיריית ירושלים מתכננת לבנות בתוך השכונה עשרות כיתות חדשות בשביל בית ספר שרוב ככל תלמידיו מגיעים מחוץ לשכונה, וייחשב לבית ספר על אזורי".

הרבנים מאשימים: "דבר זה אינו הגון הן כלפי ציבור בוחריך שנתנו את אמונם שהעירייה תדאג להם למוסדות חינוך ראויים וודאי שלא תעשה ההיפך מכך, והן כלפי כלל ציבור השכונה שיסבלו מאוד מבעית התשתיות שתיווצר מכך! לא יתכן לנקוט בפעולה כזו, כאשר ישנם תושבים כה רבים מהציבור החרדי שמתגוררים בשכונה וזכויותיהם שוות לכל תושב מתושבי העיר, והם נזקקים לצאת ולהרחיק למוסדות אחרים מחוץ לשכונה. הלוא זהו צעד לא הוגן ומשולל היגיון".

"לפיכך", דורשים הרבנים, "פונים אנו אליך בכל לשון של בקשה, ביודענו כי כראש עיר הבירה - בידך יש את הכוח והיכולת לפעול כדי לשנות את התמונה, שתפעל למען רווחת התושבים המתגוררים בשכונה על ידי בניית בתי ספר ומוסדות חינוך לכל תושב בסביבת מגוריו".

בנוסף, גם רבני שכונת נווה יעקב מתכנסים אמש לדיון חירום עם נציגי 'דגל התורה' בעיר, ובסיומו חותמים כל מסמך ודורשים פתרונות במרכזי הדת בשכונה, ובהם: בניית מקוואות, הקצאות לבתי כנסת וחלוקה שוויונית בין הקהילות לצד פינוי מבנה בני עקיבא עליו סוכם בכהונת ראש העיר לשעבר ניר ברקת.

רבי שכונת נווה יעקב, הרב צבי וובר, הרב יצחק זילברמן והרב שמעון זייבלד חתמו על מסמך החלטות כינוס חברי מועצת העיר הדגלאים וקבעו להיפגש בעוד שבועיים כדי לעקוב בהתקדמות הדרישות שהציבו.

עיריית ירושלים מסרה בתגובה: "מאז נכנס ראש העיר לתפקידו הוא עסוק ללא לאות בהשלמת פערים וחוסרים שהצטברו במשך שנים ארוכות במערכת החינוך החרדית.

השלמת הפערים נעשית תוך שיח מתמיד עם נציגי הציבור הרלוונטיים, רבני השכונות ונציגים מהשכונות השונות בליווי הצוות המקצועי בעירייה שעמל על המשימה ללא לאות בהנחיית ראש העיר שמרכז את הנושא באופן אישי.

לפני מספר חודשים, סוכמו עיקרי מתווה השכונות, שנותן פתרון לכלל השכונות המעורבות בבירה. המתווה זכה לברכת וועדת הרבנים של 'דגל התורה' בירושלים ולברכתם של גדולי ישראל.

הפעילות הזו נוחלת הצלחה כבירה שכוללת בינוי של מאות רבות של כיתות בהיקפים שלא היו כמותם מעולם.

רבני קריית יובל כמו שאר רבני העיר עימם נמצא ראש העיר בקשר הדוק הודו לא אחת על פעילותו למען ילדי השכונה ואת שביעות רצונם מהתהליכים להשלמת הפערים המדוברים".

קרית יובל משה ליאון תושבים רבנים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד