י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
מיוחד לעולים מחבה"ע

משוכלל: הווייז המיוחד שמאתר קהילות יהודיות ברחבי העולם

יהודים רבים מעולי חבה"ע מצאו עצמם מוטבלים לנצרות, אחרי שהמיסיונרים בארץ מצאו עמם שפה משותפת • ביד לאחים הגו רעיון יצירתי לצורך מתן מענה הולם והשיקו השבוע אתר שנועד להפנות אותם לקהילות ובתי כנסת דוברי רוסית בכל רחבי הארץ • באתר החדש, שמכונה "הווייז היהודי" ניתן גם אינדקס רחב מאוד של עזרה רוחנית וחומרית בשפה הרוסית • יד לאחים: "אנו תקווה ותפילה שהאתר החדש יוכל להשיב יהודים אובדים לאלוקי ישראל ופונים לרבני קהילות יהודיות בחו"ל להפנות יהודים דוברי רוסית לאתר כדי להצילם מרדת שחת"

משוכלל: הווייז המיוחד שמאתר קהילות יהודיות ברחבי העולם
אפליקציית איתור צילום: unsplash

בהקלקה של שניה ואתה מוצא את עצמך במסלול מדוייק לעבר קהילה יהודית דוברת רוסית מאילת שבדרום ועד צפת וכרמיאל שבצפון. בשניה אתה מקבל את הטלפון של הרב; של הגבאי ; בלחיצה נוספת יש לפניך את השעות המדויקות של שיעורי התורה ברוסית, של המכון לבר מצווה ועוד ועוד.

כל זאת באתר החדש והמיוחד שהשיקו השבוע ביד לאחים: ''הוייז'' היהודי. הכל התחיל אחרי שבשנים האחרונות הגיעו ליד לאחים עוד ועוד מקרים קשים של יהודים שעלו ממדינות חבר העמים שבהגיעם לארץ נפלו לרשת כתות המיסיון הנוצרי בישראל, החליטו בארגון לנקוט ביוזמה פורצת דרך וייחודית כדי לגרום לאותם יהודים למצוא את עצמם בקהילות יהודיות דוברות רוסית, במקום בכנסיות נוצריות...

"המיסיונרים שידועים כמי שמנסים כל העת לנצר יהודים מזהים צורך, מאתרים חולשה ופועלים מהר" מסבירים במחלקה למאבק במיסיון. "הם יודעים שאותם יהודים נכנסים בארץ ל'ואקום' רוחני ולקשיי קליטה אחרים שמקשים על חייהם החדשים, ולכן הם ממהרים להציג את עצמם כקהילות יהודיות חביבות שמעניקות תמיכה רוחנית לצד חבילות מזון, אולפן ללימוד עברית, חוגים לילדים וסיוע רב אחר – כל זאת כדי לגרום לאותם יהודים להרגיש בבית ולקבל את הגב והמשענת שחיפשו. מובן שעובדת היותם של חלק ניכר מקרב המיסיונרים דוברים את השפה הרוסית, מוסיפה מאוד ליצירת הפלטפורמה המתאימה לכך ולהשלמת התרמית שלהם".

הצורך בהקמת האתר גבר גם נוכח העובדה שחלק מאותם יהודים היו באותן מדינות בקשר עם רבני הערים בהן התגוררו, אך כאן בארץ לא מצאו את עצמם מתברגים בקהילה יהודית כלשהיא, ובמקומות זאת נפלו הישר לזרועות המיסיון.

האתר חדש בשפה הרוסית קיבל את השם 'Jmap' (מלשון "מפה יהודית") שנועד בדיוק לצורך הזה.


לוגו המערכת • יח"צ

האתר המושקע מציע לאותם יהודים למצוא קהילה יהודית חמה הדוברת את שפתם ומעניקה להם את התמיכה הרוחנית והחומרית שהם זקוקים לה, בלמעלה מ60  נקודות שונות בכל רחבי הארץ.

במיקום בולט בדף הבית של האתר החדש נרשמו כמה משפטים על פעילותו: "העולם המודרני מלא בזיופים ובחדשות מזויפות. למרבה הצער, היהדות והמסורת היהודית אינם יוצאים מן הכלל: לעיתים קרובות ישנם מקרים בהם מיסיונרים וכיתות שונות מתחפשים למסורת יהודית ומתעתעים באנשים התמימים.

לפניכם מפה של מקורות מידע אמין ואמיתי על היהדות בשפה הרוסית בישראל. מדובר בפרויקט של העמותה הבינלאומית יד לאחים. מטרתנו היא לפתוח גישה למידע מהימן אודות יהדות ולעזור לאחינו ואחיותינו, יהודים דוברי רוסית, ליצור קשר עם בתי כנסת וקהילות דוברי רוסית בישראל אתם תמיד יכולים לפנות לכאן אם אתה מעוניין בתורה ובמסורת. מצאו את הקהילה שלכם".

בארגון לא אמרו די בזאת ולצד הצגת אותם קהילות ובתי הכנסת והדרכים ליצור עימם קשר, העניקו בפני הגולשים אינדקס רחב מאוד של אפשרויות באותם הקהילות, למי שרוצה עזרה יהודית או חומרית נוספת.

בתוך שלל הנושאים ניתן למצוא: טיולים ברחבי הארץ,  משחקי חשיבה יהודיים,  ספריה,  קייטנות ילדים, מועדונים למבוגרים, מועדון נוער, גני ילדים, בתי ספר, אולפן, תוכניות תרבות, קונצרטים, עזרה בקליטה, עזרה לנזקקים, מועדון נשים, מפגשים עם רבנים, קורסי הכשרה לרבנות, שיעורי תורה פרטניים, שיעורי תורה לקשישים, שיעורי תורה לנשים, עזרה בכניסה לישיבה, כולל, ברית מילה, בר או בת מצווה, חופה וקידושין, הלוויה, ייעוץ משפחתי, ימי עיון, סעודות שבת ועוד...

ביד לאחים אומרים: "לצערנו הרב המיסיונרים מצאו עם יהודי ברית המועצות שפה משותפת שמביאה רבים מהם, בחלקלקות לשון לעברי פי פחת. יהודים שבמדינות חבר העמים היו חברים בקהילה היהודית, מצאו עצמם מובלים לקהילות המיסיונריות ומועברים לנצרות. אנו תקווה ותפילה שבאמצעות האתר החדש נוכל להשיבם לאלוקי ישראל ופונים לרבני קהילות יהודיות בחו"ל להפנות יהודים דוברי רוסית לאתר החדש כדי להצילם מרדת שחת".

האתר החדש ליהודי רוסיה https://jmap.co.il

 

 

 

 

 

 

 

ווייז קהילות יהודיות יד לאחים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד