ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024
האסון שנמנע

תיעוד: המטען האיראני שעלול היה להצית מלחמה אזורית

לפני כשלושה חודשים פורסם כי אותרה זירת מטענים בגבול עם סוריה ברמת הגולן שנוטרלו ע"י צה"ל | הבוקר נחשפת דרך הפעולה של המחבלים שמטרתם הברורה הייתה להרוג לוחמים

תיעוד: המטען האיראני שעלול היה להצית מלחמה אזורית
המטענים שאותרו בגבול צילום: דובר צה"ל

זירת מטענים ברמת הגולן אותרה לפני שלושה חודשים ונוטרלה. כעת נחשפת דרך הפעולה של המחבלים - והפיגוע המסוכן שנמנע.

המחבלים הגיעו בחסות החשכה. כבני המקום הם הכירו היטב את הגזרה והניחו שאף אחד לא יכול לראות אותם. הם התקדמו עד מרחק של 25 מטרים בלבד מגדר המערכת והניחו את המטענים. המטרה הייתה ברורה – להרוג לוחמים ולהבעיר את הגזרה. לאחר שהניחו את המטענים הם נמלטו בחזרה לכיוון סוריה, כשתצפיתניות של צה"ל עוקבים אחריהם ולוחמים מבצעים לעברם ירי.

זירת מטענים קטלנית נחשפה בנובמבר האחרון בגבול בין סוריה לישראל ברמת הגולן. אזור שקט, פסטורלי למראה, אך בעל פוטנציאל נפיץ ביותר בשל העימות המתמשך בין צה"ל לאיראן, במה שמכונה המלחמה בין המלחמות (מב"מ). באוגוסט הקודם, שלושה חודשים קודם לכן, נחשפה חוליה איראנית שביקשה להניח מטענים על הגדר וחוסלה על ידי לוחמי מגלן.

תיעוד ראשון מסוגו שהגיע לידי "ישראל היום", לצד ראיונות בלעדיים עם מי שטיפל במטענים בצה"ל, שופך אור על מה שהתרחש באותו לילה שבו הניחו המחבלים את המטענים בניסיון ברור להרוג לוחמים במהלך פעילות שוטפת. בצה"ל חושפים לראשונה כיצד האירוע התנהל צעד אחר צעד ופרטים נוספים על מי שעמד מאחורי ניסיון פיגוע שאם היה יוצא לפועל היה עלול לגרום למלחמה.

צה"ל מטענים רמת הגולן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד