י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
76 שנים אחרי

עושים צדק: נאצי לשעבר הואשם ב-3,518 סעיפים של סיוע לרצח

גבר גרמני כבן 100 ששימש כשומר במחנה הריכוז זקסנהאוזן, עומד בפני אישום באלפי מקרי רצח | מחנה הריכוז בו פעל נודע לשמצה בניסויים הרפואיים אותם ביצע

עושים צדק: נאצי לשעבר הואשם ב-3,518 סעיפים של סיוע לרצח
מחנה ריכוז צילום: Rachael Cerrotti/Flash90

גבר גרמני בן 100 עומד בפני אישום בשל תפקידו כשומר במחנה הריכוז זקסנהאוזן, בו נרצחו יותר ממאה אלף איש במהלך מלחמת העולם השנייה.

הגבר הגרמני בן ה-100 מואשם בגין סיוע לרצח ב-3,518 סעיפים על ידי התובעים בעיר ניורופין, במדינת ברנדנבורג בצפון-מזרח, ליד ברלין, שם הוא מתגורר כיום. האיש מואשם בסיוע לרציחות במחנה הריכוז זקסנהאוזן, שם הוא היה שומר בשנים האחרונות של מלחמת העולם השנייה בין 1942 ל-1945.

מחנה זקסנהאוזן, נבנה מחוץ לברלין בשנת 1936, ופעל כמחנה עבודה ונודע לשמצה בניסויים רפואיים שבוצעו שם, כמו גם המקום נחשב לבדיקות של שימוש תאי גזים, שהיו קודמים להשמדה של מיליוני אנשים שבוצעו מאוחר יותר באושוויץ, כיום פולין. המחנה החזיק בעיקר אסירים פוליטיים וכן יהודים, רומאים ומיעוטים נוספים. כ-200,000 איש נכלאו במחנה. על פי הערוץ הגרמני NDR, התובעים בברנדנבורג טוענים כי האיש, למרות גילו, כשיר לעמוד לדין.

כריסטוף היובנר, סגן נשיא ועדת אושוויץ הבינלאומית, אמר: "מקרה זה הוא דוגמה חשובה לניצולים קשישים מאוד ממחנות הריכוז וההשמדה הגרמניים. לצדק אין תאריך תפוגה והרדיפה אחר מבצעי הרציחות חייבת להיות, זה לא נגמר, אפילו בגיל מבוגר".

הוא האדם האחרון שמואשם באופן דומה. בשנה שעברה הורשע ברונו ד', בן 93, ב-5,230 סעיפי עזרה לרצח במחנה הריכוז שטוטהוף. ובשבוע שעבר האשימו התובעים את אירמגרד פ' בת 95, מזכירת מחנה שטוטהוף, בגין סיוע לרצח של 10,000 איש.

מחנה ריכוז גרמני נאצי הרשעה ברצח שואה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד