י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
הנגיף דלף מהמעבדה?

הנגיף דלף מהמעבדה? חוקרי ארגון הבריאות העולמי מגבים את סין

חוקרי ארגון הבריאות העולמי מגבים את טענת בייג'ינג כי מקורו של נגיף הקורונה אינו ממעבדה בעיר ווהאן. החקרים אף וקראו "להפסיק עם התיאוריה הזו", סין טוענת כי בשר קפוא שהוכנס למדינה הביא עמו את הנגיף

הנגיף דלף מהמעבדה? חוקרי ארגון הבריאות העולמי מגבים את סין
מעבדה. אילוסטרציה צילום: unsplash

מדענים של ארגון הבריאות העולמי החוקרים את מקורו של נגיף הקורונה בסין, טוענים כי זה "לא סביר ביותר" שהנגיף דלף ממעבדה מקומית. הם אף קראו "להפסיק עם התיאוריה הזאת".

במקום זאת, אמר פיטר אמברק, מנהיג צוות החקירה מטעם ארגון הבריאות העולמי, כי "יש לבצע מחקרים נוספים בשאלה האם הנגיף הובא לסין - אולי על בשרים קפואים שנמכרו בשוק בווהאן שם אותר הנגיף לראשונה".

הממצאים עוזרים לסין שמנסה להסיט את האשמה ממנה, לטענת מדינות רבות, סין העלימה מידע בנוגע לנגיף הקורונה, דבר שגרם לאנשים להעביר את הנגיף מסין לרחבי העולם. עכשיו הסינים טוענים כי הגרסה שלהם נכונה, וכי הנגיף הגיע לסין בתוך בשר קפוא ממדינות אחרות.

הממצאים יביאו את מבקרי ארגון הבריאות העולמי לטעון כי אנשי הארגון יחד עם סין, עושים הכול לטשטש את העקבות.

ד"ר ליאנג וויניאן, ראש צוות המחקר בסין בעיר ווהאן אמר, כי על אף שהטענה שהנגיף הגיע באמצעות עטלפים, "המקור של הנגיף המקורי לא זוהה". הוא הוסיף כי מחקרים הראו כי את הנגיף "ניתן להעביר למרחקים ארוכים על מוצרים קרים", והוא טוען לתיאוריה שמתפרסמת כל הזמן בסין בחודשים האחרונים, לפיה הנגיף הגיע מחוץ לסין.

הוא גם אמר כי אין "שום אינדיקציה שהמחלה הייתה בווהאן לפני דצמבר 2019" כאשר המקרים הרשמיים הראשונים נרשמו. המומחה של ארגון הבריאות העולמי, בן אמברק, שנמצא בימים אלה בבייג'ין, תמך בהצהרה ואמר כי לא היו עדויות ל"התפרצויות גדולות בווהאן לפני כן".

סין קורונה ארגון הבריאות העולמי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד