י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
המאבק על החינוך

פרסום ראשון: הדיל שנתניהו סגר עם החרדים, חזר בו ועורר את זעמם

ל'בחדרי חרדים' נודע על דיל שנרקם בין רוה"מ לחברי הסיעות החרדיות בשיאו של המאבק על הגדלת הקנסות ולפיו הממשלה תמצא מתווה שיאפשר את חזרתם של מוסדות הלימוד החרדים למחלימים ומתחסנים. כעת נודע כי הממשלה צפויה להתעלם מהנושא - והחרדים זועמים

פרסום ראשון: הדיל שנתניהו סגר עם החרדים, חזר בו ועורר את זעמם
נתניהו עם ליצמן ודרעי צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

לפני כשבועיים סערה הכנסת סביב העברת חוק הקנסות, כשבשיא המאבק הצליחו החרדים, בתרגיל פוליטי מבריק, לשמר את החוק בשליטתם וביקשו לבצע בו שינויים שירסנו את חומרת החוק, אך לבסוף באישור גדולי ישראל הם הסירו את התנגדותם מהחוק.

כפי שדווח בהרחבה ב'בחדרי חרדים' בעקבות הטלפון הזועם של יו"ר יהדות התורה משה גפני עם ראש הממשלה, החל מסע הידברות ושיחות שניהל ראש הממשלה עם ראשי המפלגות החרדיות ויו"ר ועדת החוקה יעקב אשר בניסיון למצוא פשרה.

הזעם של גפני על נתניהו: "אנחנו עבדים שלכם? נשקול מחדש שותפות"

חוק הקנסות: שיחת הצעקות של נתניהו והוראת גדולי ישראל

באחת השיחות, כך נודע היום (שלישי) ל'בחדרי חרדים', נרקם דיל בין ראשי הסיעות החרדיות וחה"כ אשר לבין ראש הממשלה בנימין נתניהו שעיקרו: מתווה חינוך תמורת קנסות. על פי הדיל, שלטענת בכירים בסיעות סוכם בינם לבין נתניהו, בתמורת להסרת התנגדותם לחוק הקנסות שכבר הספיק לעבור, הממשלה תאשר מתווה פתיחת החינוך למחלימים ולמתחסנים.

פרסום ראשון • מודל ה'רמזור' שהותאם לפתיחת מערכת החינוך

מאוחר יותר, קיימו ראשי הסיעות החרדיות שיחה נוספת עם ראש הממשלה בהשתתפות שר החינוך יואב גלנט ושר הבריאות יולי אדלשטיין בה סוכם על הקמת פורום ושולחן עגול כדי למצוא פתרונות שיאפשרו קיום שיגרת לימודים גם בערים האדומות והכתומות שמרביתן חרדיות.

כעת, כפי שפורסם הבוקר, הממשלה צפויה לדון בפתיחת מערכת החינוך אך באופן תמוה תתעלם מהמצוקה החרדית, כשעל פי המסתמן, מערכת החינוך בערים האדומות תיוותר סגורה לתקופה הקרובה, שמא אפילו עד לחופשת פסח שתגיע בעוד קצת מלמעלה מחודש. ההחלטה כצפוי מעוררת זעם רב בקרב הנציגות החרדית בכנסת.

הבוקר פרסם העיתונאי אבי רבינא, כי בעקבות הזעם, שוקל השר אריה דרעי להתפטר מקבינט הקורונה, כשדרעי הביע את טענותיו על כך בשיחה שקיים עם חבר הכנסת משה גפני כבר אתמול בערב.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי באם הממשלה תאשר היום או מחר את פתיחת מערכת החינוך ותתעלם ממצוקת החרדים בערים האדומות, דרעי יעלה את שאלה הפרישה על שולחנו של נשיא המועצת הגר"ש כהן שיכריע האם לפרוש מקבינט הקורונה או להישאר שם למרות ההתעלמות מהחרדים.

קורונה בנימין נתניהו יואב גלנט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד