ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
ומה עם פורים?

פרופ' אש: הנתונים במגזר החרדי לא לשביעות רצוננו

בתדרוך כתבים שערך היום פרוייקטור הקורונה פרופ' נחמן אש הוא הדגיש כי התחלואה במגזר החרדי עדיין גבוהה והנתונים עדיין לא "לשביעות רצוננו" | אש גם התייחס לחג הפורים הקרב ולסוגיית פתיחת השמיים

פרופ' אש: הנתונים במגזר החרדי לא לשביעות רצוננו
נחמן אש צילום: Yonatan Sindel/Flash90

על רקע היציאה מהסגר למרות נתוני התחלואה הגבוהים והיערכות משרד הבריאות לחגים הקרובים - פורים ופסח, ‏פרוייקטור הקורונה פרופ' נחמן אש אמר היום (שלישי) בתדרוך לתקשורת החרדית כי "רמת התחלואה במגזר החרדי גבוהה ומדאיגה. סביב כ-20 אחוז - בשיעור הבדיקות החיוביות".

פרופסור אש ציין בדבריו כי "צריך להתייחס לכך שיש תחלואה גבוהה במגזר. שמח לראות את הירידה אך יש כברת דרך עד שהנתונים יהיו לשביעות רצוננו".

הוא התייחס לחגיגות פורים ואמר כי "עומדים בפתחו של חודש אדר, ההתפרצות האחרונה בחברה החרדית זה תוצאה ממה שקרה בחנוכה, צריך למנוע את ההתפרצות בפורים הזה, אפשר לשמוח באחריות, שלא תגרום לתחלואה, ולא לנהוג בחוסר אחריות. זה צו השעה - השמירה על הבריאות של האחרים".

הוא ציין כי לקראת חג הפסח שמתקרב גם הוא "נשב ונחשוב איך נכון יהיה לחגוג את החג, אני מאמין שיהיה יותר טוב משנה שעברה אבל זה עדיין תלוי במצב התחלואה והחיסונים".

במענה לשאלת 'בחדרי' על מועד פתיחת השמיים שעדיין סגורים, למרות שדווח כי החיסון מתגבר על המוטציה הדרום אפריקאית, השיב פרופסור אש שזה ייקח כמה שבועות. לדבריו, "רק לאחר שהמדינה תתארגן עם מערך שימנע את הבאת המוטציות, מערך הכולל בדיקה לפני העלייה למטוס ואחרי, מערך מלוניות שיוכל לעמוד ביציאה וכניסה המוניות ועוד, ורק אז ייפתחו השמיים בצורה נרחבת יותר".

נחמן אש קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד