י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
62 לגוש הימין-חרדים

סקר חדש: נפתלי בנט הוא ממליך המלכים

ממליך המלכים ביום שאחרי הבחירות הוא נפתלי בנט שיתחבט בדילמה, האם להחליף את בנימין נתניהו באמצעות חבירה לגוש 'רק לא ביבי', או שמא ללכת על ממשלת ימין-חרדים. כך עולה מסקר 'כאן 11' שמעניק לגוש הימין -חרדים 62 מנדטים

סקר חדש: נפתלי בנט הוא ממליך המלכים
נתניהו ובנט צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

מערכת הבחירות לכנסת ה-24 כמעט והגיעה לישורת האחרונה, ומסקר מנדטים שמתפרסם הערב (שלישי) עולה כי לראשונה - מרצ לא עוברת את אחוז החסימה וגוש שכולל את הליכוד, החרדים, בנט וסמוטריץ' מגיע ל-62 מנדטים, בעוד שמתנגדיו של נתניהו עם 58 מנדטים.

מסקר שערך סוקר 'כאן חדשות', הד"ר דודי חסיד ומכון 'קנטאר', עולה כי אילו הבחירות היו נערכות היום, מפלגת השלטון הליכוד עם 29 מנדטים, כשאחריה בפער גדול יש עתיד של יאיר לפיד עם 18 מנדטים. תקווה חדשה של גדעון סער עדיין לא מצליחה להתרומם ומקבלת 14 מנדטים.

ימינה של נפתלי בנט מתחזקת מעט ומקבלת 13 מנדטים והרשימה המשותפת נחלשת משמעותית ומקבלת 9 מנדטים.

הגוש החרדי נחלש מעט גם הוא, כשש"ס עם 8 מנדטים ויהדות התורה עם 7 מנדטים. אחריהן מפלגת 'העבודה' שמתחזקת מאז בחירתה של היו"ר החדשה מרב מיכאלי ומקבלת 7 מנדטים, ישראל ביתנו של אביגדור ליברמן נחלשת ומקבלת 6 מנדטים. 'הציונות הדתית' של בצלאל סמוטריץ' מתחזקת מעט ומקבלת 5 מנדטים, כחול לבן של בני גנץ סוגרת את הרשימה עם 4 מנדטים.

לא עוברים את אחוז החסימה: 'מרצ' בראשות ניצן הורוביץ עם 2.8%, המפלגה הכלכלית בראשות ירון זליכה - עם2.1% ורע"מ בראשות מנסור עבאס עם 1.9% מקולות הבוחרים.

מפת הגושים המסתמנת לפי סקר זה, גוש הליכוד-חרדים-דתיים: 49 מנדטים וגוש מתנגדי נתניהו, יש עתיד-תקווה חדשה-הרשימה המשותפת-העבודה-ישראל ביתנו וכחול לבן עם 58 מנדטים. ימינה עם 13 מנדטים.

בשאלת ההתאמה לראשות הממשלה, בנימין נתניהו ממשיך להוביל, עם פער של חמישה אחוזים מעל גדעון סער, ופער של 17% מעל יאיר לפיד.

הכתב הפוליטי של 'כאן', ניתח את תוצאות הסקר במהדורה המרכזית של 'כאן 11' ואמר כי ממליך המלכים ביום שאחרי הבחירות הוא נפתלי בנט, עם השאלה האם להחליף את בנימין נתניהו באמצעות חבירה לגוש 'רק לא ביבי', או שמא ללכת על ממשלת ימין-חרדים שמקבלת בסקר 62 מנדטים.

סקר מנדטים נפתלי בנט כאן 11 בחירות לכנסת ה 24 בחירות 2021

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד