י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
גישה חדשה של ממשל ביידן

למרות הסנקציות: צפון קוריאה ממשיכה להתחמש • המימון מפתיע

משטרו של קים ג'ונג און השקיע במתקנים גרעיניים ושדרג את תשתית הטילים הבליסטיים שלו, תוך שהוא ממשיך לחפש חומר וטכנולוגיה לתוכניות אלה, המימון התאפשר הודות ל-300 מיליון דולר מפריצות סייבר

למרות הסנקציות: צפון קוריאה ממשיכה להתחמש • המימון מפתיע
טילים מוכנים לשיגור. אילוסטרציה צילום: unsplash

צפון קוריאה המשיכה בתוכניות הטילים הגרעיניים והבליסטיים שלה במהלך שנת 2020 על אף הסנקציות הבינלאומיות ומימנה אותן בכ-300 מיליון דולר שנגנבו באמצעות פריצות סייבר, כך על פי דו"ח חסוי של האו"ם שפורסם בסוכנות הידיעות 'רויטרס'.

הדו"ח השנתי לוועדת הסנקציות של מועצת הביטחון באו"ם לגבי צפון קוריאה מגיע שבועות ספורים לאחר שנשיא ארה"ב ג'ו ביידן נכנס לתפקידו. דובר משרד החוץ האמריקני אמר ביום שני כי "הממשל מתכנן גישה חדשה לקוריאה הצפונית, כולל סקירה מלאה עם בעלות הברית בנושא אפשרויות הלחץ על צפון קוריאה ואפשרות לדיפלומטיה עתידית".

כזכור, מנהיג צפון קוריאה קים ג'ונג און ונשיא ארה"ב לשעבר דונלד טראמפ נפגשו שלוש פעמים במהלך השנים 2018 ו-2019, אך לא הצליחו לסכם על ויתור מצד פיונגיאנג על הנשק הגרעיני שלה, ולדרישות צפון קוריאה להפסיק את הסנקציות.

בשנה האחרונה צפון קוריאה הציגה מערכות טילים בליסטיים קצרי טווח, ולטווח בינוני, שידרוג צוללות וקיום מצעדים צבאיים, כך נכתב בדו"ח האו"ם. עוד נכתב כי מדינה ששמה לא פורסם העריכה כי אם לשפוט לפי גודל הטילים של צפון קוריאה, "סביר מאוד להניח שחלק גרעיני" יכול להיות מותקן על הטילים הבליסטיים ארוכי טווח, וטווח בינוני וטווח קצר.

נציגי צפון קוריאה באו"ם בניו יורק לא הגיבו לבקשת התייחסות לדו"ח. עוד דווח, כי צפון קוריאה ואיראן חידשו את שיתוף הפעולה בפרויקטים לפיתוח טילים ארוכי טווח, כולל העברת חלקים קריטיים, כך אמרו המפקחים. המשלוח האחרון היה בשנה שעברה.

צפון קוריאה או"ם טילים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד