כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
התריעה והושעתה

מחלה מסתורית בטנזניה: 15 אזרחים הקיאו דם ומתו

מחלה מסתורית פקדה את מדינת טנזניה שהביאה עד כה למותם של לפחות 15 בני אדם, בעיקר גברים, כשהם מקיאים דם ומתים כעבור שעות ספורות | קצינת הרפואה הראשית של המדינה שהתבטאה בנושא וניסתה להרגיע את האזרחים הושעתה על ידי שרת הבריאות 

מחלה מסתורית בטנזניה: 15 אזרחים הקיאו דם ומתו
אילוסטרציה. למצולמים אין קשר לכתבה צילום: unsplash

בעוד העולם מתמודד זה שנה עם נגיף הקורונה, לפחות 15 בני אדם מתו ויותר מ-50 אחרים אושפזו בטנזניה שבמזרח אפריקה לאחר שחלו במחלה מסתורית אימתנית, שגורמת לחולים להקיא דם, כך על פי הדיווחים בתקשורת המקומית.

חלק מהמטופלים, בעיקר גברים מהעיר מוביה, מתו שעות ספורות לאחר התפתחות תסמינים, כך דווח האתר The Sun.

פליסטה קיסאנדו, קצינת הרפואה הראשית המקומית אמרה כי צוות מומחים נשלח על מנת לבדוק את החולים ולחקור את סיבת מחלתם. "הבעיה הזו לא נפוצה", אמרה קיסאנדו. "זה קרה במחלקה אחת בלבד, שם אנשים מקיאים דם ומתים כשהם מגיעים מאוחר מדי לבית החולים". לדבריה, הגורם למחלה הנוראה טרם זוהה, אך משרד הבריאות הטנזני "שלל התפרצות", כך על פי הדיווח.

"בבדיקות קליניות ראשוניות התגלה כי החולים, בעיקר גברים, סבלו מבעיות בקיבה ומחלה בכבד", אמרה קצינת הרפואה הראשית, "המלצנו להם להימנע משתיית אלכוהול, מעישון סיגריות ומשקאות בעייתיים אחרים". הרשויות בדקו דגימות מים ודם של חולים כדי לנסות לגלות מה קרה בדיוק.

בינתיים, שרת הבריאות של טנזניה, דורותי גוואג'יקה, הורתה על השעיית קיסאנדו לאחר שפרסמה את הדברים ללא תיאום. "בגלל יצירת פאניקה מיותרת בקרב התושבים, אני מורה למעסיקתה של ד"ר קיסאנדו להשעות אותה בכדי לסלול דרך לחקירות המועצה הרפואית ולהגיש לי את הדו"ח תוך עשרה ימים", אמרה שרת הבריאות.

גורמים ממשלתיים אמרו כי תסמינים דומים הופיעו באזור כאשר אנשים סבלו מחום גבוה ובחילה והקיאו דם בשנת 2018, אתר The Sun מדווח, כי הידיעה על המחלה המסתורית מגיעה כחודש לאחר שהנשיא ג'ון מגופאלי טען שהקורונה נעלמה בגלל תפילות.

טנזניה מחלה נדירה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד