ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
אנדריי הפך ליהודה

המשתתפים התרגשו ודמעו: ברית מילה מרגשת למספר ילדים ונערים

וצאצאיו חתם באות ברית קודש: בתום תקופה ארוכה בה הנגיף השתולל במלוא עוזו ולא היה ניתן לקיים אירועים, התקיים בסמוך לציונו של 'אור שבעת הימים' במעז'יבוז, מעמד מיוחד בו נכנסו בבריתו של אברהם אבינו 10 ילדים יהודיים | צפו 

המשתתפים התרגשו ודמעו: ברית מילה מרגשת למספר ילדים ונערים
הברית במעז'יבוז' צילום: ישי ירושלמי

מעמד מיוחד ומרגש התקיים בשבת האחרונה בעיירה מעז'יבוז בצמוד לציון של הבעש"ט הקדוש, לאחר תקופה ארוכה שלא ניתן לקיים בריתות ואירועים גדולים בגלל הקורונה, התאספו ובאו מכל רחבי אוקראינה לשבת קבלת התורה, וברית לנערים שלא זכו עד כה לברית מילה.

כמה מאות ילדים יהודים מהקהילות היהודיות באוקראינה תלמידי בתי הספר של הרב בלייך מקייב, וק"ק תקווה שע"י הרב בקשט, והרב קרוסקל מנכ"ל הקהילה, התקבצו ובאו לשבות במעז'יבוז לכבוד שבת פרשת יתרו "שבת קבלת התורה" שהיא גם הקריאה בחג השבועות יום פטירתו של הבעש"ט.

בנוסף 10 ילדים מבתי הספר היהודיים קיבלו על עצמם לבוא בבריתו של אברהם אבינו ע"י המוהל המומחה למבוגרים ר' אהרן וויס ממונורו.

התרגשות רבה היתה בליל שבת כאשר הילדים הנימולים בחרו לעצמם שמות יהודים, וכך על כוס יין בברכת קיים את האיש הזה: אנדריי הפך להיות "יהודה" ולדימיר נהיה מהיום "משה".

לכבוד המעמד הגיע במיוחד בנו של האדמור מסאטמר מסיגוט, הרה"צ יעקב בער טיטלבוים שליט"א שגם כובד בסנדקאות ובנתינת אחד מהשמות. הרב הלל כהן מרבני קייב אוקראינה שמארגן את השבתות והסמינרים עבור הנוער באוקראינה, הביא במיוחד לרגל השבת ההסטורית את הזמרים ליפא שמעלצער הרשי וינברגר ויואלי ברוין בכדי לשיר ולשמח את הילדים, ובמטרה לחבר את הילדים לאוירה יהודית. לכבוד השבת הולחנו שירים חדשים באידיש וברוסית ע"י המלחין החסידי מארה"ב הרשי וינברגר.

דגש מיוחד נתנו לנושא "אני גאה להיות יהודי" כל משתתפי השבת ענדו סטיקרים מיוחדים כל השבת עם עם המילים של אני גאה להיות יהודי.

ברית מילה מעזיבוז ליפא שמעלצר סאטמר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד