י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
נגיף אלים

ללא מחלות רקע: בת 12 מאושפזת במצב קשה מאוד

ביחידה לטיפול נמרץ מאושפזת במצב קשה ילדה כבת 12 ללא מחלות רקע | בנוסף מאושפזות בבית החולים במצב קשה, נשים נוספות בשלבי הריון שונים | צפו

ללא מחלות רקע: בת 12 מאושפזת במצב קשה מאוד
בית החולים העמק בעפולה צילום: פלאש 90

ילדה בת 12 מאושפזת במצב קשה מאד ביחידה לטיפול נמרץ ילדים בבית החולים העמק לאחר שנדבקה בקורונה ומצבה הידרדר. לילדה אין מחלות רקע.

ד"ר גור זמיר, מנהל היחידה לטיפול נמרץ ילדים במרכז הרפואי העמק אמר כי "הילדה שמטופלת אצלנו היא ילדה בת 12 בריאה וללא כל מחלות רקע. היא הועברה אלינו מבית חולים בנצרת לאחר שהידרדרה ופיתחה מצב של שוק, שמתבטא בלחצי דם נמוכים וקריסה של מערכות גוף חיוניות. הטיפול בה כולל תמיכה נשימתית ותרופות לשמירת לחצי דם, ומצבה עדין מוגדר קשה מאד ומסכן חיים".

בנוסף מאושפזת בבית החולים אישה הרה בשלבי הריון מתקדמים שמצבה החמיר בסוף השבוע. היא יולדה בניתוח קיסרי ולאחריו הונשמה. מצבה מוסיף להיות קשה מאד. היא מורדמת ומונשמת ביחידה לטיפול נמרץ קורונה. מצבו של תינוקה- טוב.

כמו כן, אישה הרה בשנות ה-30, בשבוע 25 להריונה, שמצבה הנשימתי החמיר עד שעלה הצורך להנשימה מאושפזת גם היא ביחידה לטיפול נמרץ קורונה. אישה הרה נוספת בשלבי הריון מתקדמים שמצבה מוגדר קשה והיא מקבלת תמיכה נשימתית לא פולשנית.

פרופ' ראיד סלים, מנהל חדרי הלידה המרכז הרפואי העמק אמר כי "מטופלות אצלנו 3 נשים שפיתחו מחלה קשה מאד בעקבות הידבקות בנגיף קורונה בזמן ההריון. בכלל, אנחנו עדים לשיעור הולך ועולה של נשים הרות שחולות במחלה קשה מאד בגל השלישי. גם עדויות מטרידות מהעולם מצביעות על סיכון לתמותה של פי 14 בקבוצת נשים הרות חולות, לעומת נשים לא הרות בגיל דומה באוכלוסיה".

לדבריו, "אם בעבר סברנו שנשים הרות אינן מהוות קבוצת סיכון הרי שהגל השלישי מלמד אותנו שנשים הרות הן קבוצת סיכון משמעותית, ולכן אני ממליץ לנשים הרות ולנשים המתכננות הריון לגשת ולהתחסן נגד קורונה בהקדם".

סך הכל במרכז הרפואי העמק מאושפזים 45 מטופלים באגף הקורונה, בהם 8 מונשמים, 21 במצב קשה, ו-13 במצב בינוני.

קורונה הלל יפה ילדה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד