י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
טביעות אצבע איראניות

בישראל בודקים ניסיון הרעלת מאגר מים בפלורידה

הרשויות בפלורידה הודיעו השבוע כי בלמו מתקפת סייבר נגד מתקן מאגר מים במדינה | בישראל בודקים האם יש קשר לאירוע דומה שהתרחש במדינה לפני כמה חודשים

בישראל בודקים ניסיון הרעלת מאגר מים בפלורידה
מחשבים בצה"ל. אילוסטרציה צילום: אתר צה"ל

בישראל בודקים את הקשר בין מתקפת סייבר בניסיון להרעיל מאגר מים בפלורידה לבין ניסיון זהה לפני כמה חודשים להרעיל באמצעות סייבר מאגר מים בישראל, והאם אותו גורם עומד מאחורי 2 האירועים.

השבוע הודיעו הרשויות בפלורידה כי הם בלמו מתקפת סייבר נגד מתקן מים, וכי היה ניסיון להעלות את רמת הכימיקלים במים במה שהיה גורם להרעלת המים - ולמי שהיה שותה אותם נזק רפואי. בישראל, נזכיר, נעשה נסיון זהה לפני כ-10 חודשים.

במתקפת הסייבר באפריל נעשה נסיון לפגוע במתקני מים ולהעלות את כמות הכימיקלים והכלור בהם כך שמי שהיה שותה את המים היה נפגע. ראש מערך הסייבר הלאומי יגאל אונא תיאר את המתקפה "כבעלת פוטנציאל הרסני שאם הייתה מצליחה הייתה גורמת נזק רב". כך דווח עמיחי שטיין בכאן 11.

מדובר בסוג מתקפה שאינה שגרתית, ובמערך הסייבר הלאומי נמצאים בקשר עם גורמים בארה"ב כדי לחקור את המתקפה שאירעה השבוע בפלורידה ולבדוק האם אותו גורם הוא שביצע את התקיפה נגד המתקנים בישראל עומד גם מאחורי המתקפה בפלורידה.

בישראל לא הצביעו בזמנו על מי עומד מאחורי המתקפה, אך רשת פוקס ניוז פרסמה כי איראן היא עומדת מאחורי המתקפה ואילו ראש מערך הסייבר הלאומי אונא טען כי "לא מדובר בקבוצת פשיעת סייבר או במתקפה לצורך כופר".

כאמור, מערך הסייבר הלאומי נמצא בקשר עם מקביליו בארה"ב והגורמים משתפים מידע ולומדים מהמקרה - ובנוסף לכך אף הציע המערך שיתוף מידע מהניסיון שחווה מהתקיפה על בקרי מים מקומיים בישראל כדי לסייע בהגנה על התשתיות בארה"ב.

מאגר מים פריצת סייבר פלורידה ישראל איראן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד