י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
צפו בתיעוד

למה ליפא שמעלצר שר ראפ ברוסית?

שבת מרוממת עברה על העיירה מעז'יבוז' | באחד התיעודים שהגיעו מהמקום, נראה הזמר החסידי ליפא שמעלצר כשהוא שר ראפ ושלצידו מספר נערים מקומיים | צפו

למה ליפא שמעלצר שר ראפ ברוסית?
ברית המילה במז'יבוז' צילום: ישי ירושלמי, בחדרי חרדים

בתיעוד מיוחד של צלם 'בחדרי חרדים' ישי ירושלמי והפך לוויראלי, נראה הזמר החסידי ליפא שמעלצר שר ראפ ברוסית בעיירה מז'יבוז' יחד עם מספר נערים מקומיים.

מאחורי התיעוד עומד סיפור מרגש. בשבת האחרונה התאספו כמה מאות ילדים יהודים מהקהילות היהודיות באוקראינה תלמידי בתי הספר של הרב בלייך שליט"א מקייב, וק"ק תקווה שע"י הרב בקשט, והרב קרוסקל מנכ״ל הקהילה, ובאו לשבות במעז'יבוז לכבוד שבת פרשת יתרו "שבת קבלת התורה" שהיא גם הקריאה בחג השבועות יום פטירתו של הבעש"ט.

בנוסף, 10 ילדים מבתי הספר היהודיים קיבלו על עצמם לבוא בבריתו של אברהם אבינו ע"י המוהל המומחה למבוגרים ר' אהרן וויס ממונורו.

לכבוד המעמד הגיע במיוחד בנו של האדמור מסאטמר מסיגוט, הרה"צ יעקב בער טיטלבוים שליט"א שגם כובד בנתינת אחד מהשמות. הרב הלל כהן מרבני קייב אוקראינה שמארגן את השבתות והסמינרים עבור הנוער באוקראינה, הביא במיוחד לרגל השבת ההסטורית את הזמרים ליפא שמעלצער הרשי וינברגר ויואלי ברוין בכדי לשיר ולשמח את הילדים, ובמטרה לחבר את הילדים לאוירה יהודית.

לכבוד השבת הולחנו שירים חדשים באידיש וברוסית ע"י המלחין החסידי מארה"ב הרשי וינברגר.

מעזיבוז ברית המילה ליפא שמלצר ראפ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד