כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
צפו בתיעוד

צפו: עוה"ד של טראמפ שם יד על ראשו כששתה מים והפך ויראלי

עורך דינו של טראמפ עלה אמש לדוכן הנואמים בסנאט כדי להגן על טראמפ שמואשם כי קרא לתומכיו להגיע לקפיטול במה שהתפתח למהומה גדולה ולהרג מפגינים, אך מה שתפס את תשומת לב התקשורת היה הרגע בו עורך הדין שם יד על ראשו לפני שלגם מהמים | צפו

צפו: עוה"ד של טראמפ שם יד על ראשו כששתה מים והפך ויראלי
דיוויד שון צילום: צילום מסך

מדוע דיוויד שון, עורך דינו של הנשיא לשעבר טראמפ שם את ידו על ראשו? כך תהו כלי תקשורת בארה"ב.

עורך דינו של דונלד טראמפ הגן על הנשיא לשעבר אמש (שלישי) בסנאט וטען כי טראמפ לא היה אחראי לפשיטה של תומכיו שנערכה ב-6 בינואר על בניין הקפיטול, אלא הפשיטה תוכננה הרבה לפני נאומו של טראמפ בו קרא לתומכיו להגיע ולהפגין במקום.

אך מה שתפס את תשומת הלב היה הרגע בו עו"ד שון שם יד על ראשו רגע לפני שלגם מכוס המים שהייתה מונחת לצידו בעת שנאם. כלי התקשורת לא בדיוק הבינו מה פשר המנהג והעלו ספקולציות בנושא. 

דייוויד שון, אחד מעורכי הדין של טראמפ, כבר ביקש קודם לכן (ואז משך את בקשתו) לעצור את הדיונים בכניסת שבת, ואתמול כאמור הוא כיסה את ראשו בידו בזמן שאמר ברכה לפני ששתה מבקבוק המים שלו. אמנם הלכתית זה לא תופס, כי חייבים איזשהו בגד מעל הראש, אלא אם מישהו אחר מניח את היד על ראש המברך. 

ה"משנה ברורה" מסביר, שהסיבה היא שהגוף והיד הם דבר אחד ולכן אין הגוף יכול לכסות את עצמו. הוא מביא עצה בשם ה"בית חדש" שאפשר בבגד עם שרוול ארוך, למשוך את השרוול על גבי כף היד ואיתו לכסות את הראש.

אך כאמור, גם כך התיעוד הויראלי של שון שומר המצוות שעורר פולמוס נרחב, גרם לקידוש השם גדול בארה"ב.

דונלד טראמפ סנאט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד