י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
תיעוד מהתפילה בחצות הליל

ראש הישיבה זעק בפוניבז': "הצרה שלא מרגישים שאכפת לנו מזה"

כמדי לילה בהיכל ישיבת פוניבז' בשעת חצות מתכנסים בני הישיבה לעצרת תפילה בעקבות המצב הקשה בארץ הקודש. ראש הישיבה זעק: "כל אחד מכיר אנשים קרובים אליו שסובלים ונמצאים על שערי מוות ובמצבים קשים. מי שנמצא בצרה, לא מתעורר ולא אכפת לו - חסר לו באמונה" 

ראש הישיבה זעק בפוניבז': "הצרה שלא מרגישים שאכפת לנו מזה"
עצרת תפילה בישיבת פוניבז' אמש צילום: גבעת הישיבה

בישיבת פוניבז' הורה ראש הישיבה כי החל מהשבוע, מאות בני הישיבה יתכנסו מדי חצות לילה לעצרת תפילה וזעקה בעקבות המצב הקשה השורר בארץ הקודש ומגפת הקורונה המתפשטת ולוקחת עמה חללים רבים.

קודם העצרת, נשא דברים ראש הישיבה הגאון רבי שמואל מרקוביץ' שהתייחס למצב הקשה ואמר: "יש עכשיו שתי צרות העומדות לפנינו, צרה אחת היא צרת הקורונה, והצרה השנייה היא שלא מרגישים שאכפת לנו מזה, ואלו שתי צרות נפרדות, ואין מאיתנו מי שיודע איזו מהצרות גדולה יותר".

"יש דין וחיוב להתפלל", אמר הגר"ש מרקוביץ' והביא את דברי המשנה בברכות: "העושה תפילתו קבע, אין תפלתו תחנונים", צריך להתפלל בצורה של תחנונים. היום המצב הוא שכשמתפללים תפילת שמונה עשרה רגילה, זה בצורה של תפילת קבע, ואמנם יש חיוב להתפלל, אבל הצורה הזאת היא לא בצורה של תחנונים".

"פה יש לנו את ההיכי תימצי להתפלל בצורה של תחנונים, כל אחד מבין שאם אומרים כמה פרקי תהילים במשך זמן ארוך עם כל הכוח והמחשבה זה תפילת תחנונים. וייתכן", הוסיף ראש הישיבה, "שמעיקר הדין מה שאנחנו עומדים לעשות עכשיו, זה קיום החובה של תפילה מדאוריתא, עכשיו זה תחנונים".

ראש הישיבה התייחס בדבריו לכך שיש אנשים שאינם ערים מספיק לצרה הגדולה שעוברת כעת על עם ישראל: "כמו שאמרנו, אנחנו צריכים גם תחנונים על עצם הצרה שאנו נמצאים בה, וכל אחד מכיר אנשים הקרובים אליו שמאוד סובלים ונמצאים על שערי מוות ובמצבים קשים אחרים. וגם על הצרה שאנחנו אנשים קפואים ולא מרגישים, זו צרה גדולה. מי שנמצא בצרה ולא מתעורר מזה ולא אכפת לו - חסר לו באמונה, ואין לו את כל שאר המעלות של עם ישראל - רחמנים בני רחמנים".

את דבריו סיים ראש הישיבה: "עכשיו יש לנו את ההיכי תמצי לעשות את זה, להגיד תהילים בכל הכוח, ובכל הכוונה, וזה יועיל לנו להתקרב יותר לקב"ה. וחלק מהעניין להתפלל בעד החולה הוא, שכשהאדם מתקרב בזכות זה יותר לקב"ה - זה הזכויות שעוזרות לחולה להתרפא ממחלתו, כיוון שבזכות החולה התקדמת - זה זכות שתעמוד לו להחלים. וכל אחד כמה שיוסיף יותר כוונה - זה יעזור יותר לחולים. הקב"ה נקרא "קל שומע תפילה ותחנונים", פונים אנו לקב"ה, והוא ישמע שוועתנו".

בעצרת התפילה השתתף גם הגאון רבי אשר דויטש מראשי הישיבה ומנהיג 'הפלג הירושלמי'.

 

ישיבת פוניבז' הרב שמואל מרקוביץ קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 21 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד