י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
"הנכד לא יקבע"

יורה לכל הכיוונים: יאיר לפיד בריאיון לוחמני

יו"ר יש עתיד התראיין היום ותקף כהרגלו את ראש הממשלה נתניהו על התנהלותו במשבר הקורונה. בהמשך, לפיד לא התאפק והחל להסית נגד החרדים ונציגיהם | "הנכד של קנייבסקי לא יקבע במדינת ישראל אם יהיה סגר" | לפיד ניבא כי 'מרצ' תצלח את אחוז החסימה אך קרא לגנץ לפרוש כיוון שלדעתו מפלגתו לא תעבור את אחוז החסימה

יורה לכל הכיוונים: יאיר לפיד בריאיון לוחמני
יאיר לפיד צילום: תומר נויברג, פלאש 90

יושב ראש האופוזיציה הגיע היום (רביעי) לאולפן 'וואלה' והעניק ראיון לוחמני במיוחד בו תקף את שותפיו לשעבר מפלגת כחול לבן, את יריבו בנימין נתניהו, ואיך לא - את המגזר החרדי.

בפתח דבריו תקף לפיד את נתניהו ואמר: "יש כמות מטורפת של מתים וראש ממשלה שעושה קמפיין שנקרא 'חוזרים לחיים', הם לא יחזרו לחיים, הם מתים עכשיו והם יישארו מתים גם אחרי".

"גם בנושא הכלכלי, יש פה התפרקות מוחלטת עם 90 אלף עסקים שנסגרו", הוסיף לפיד, והבהיר: "מה שמטריד את הישראלים זו תחושה שאנחנו באירוע מטורף לחלוטין עם ממשלה מופרעת לחלוטין. אין חוק שהוא לא שבר, אין קיר שהוא לא הפיל בשביל להינצל. זה מבחינתו לא עניין פוליטי הוא לא רוצה ללכת לבית סוהר".

בשלב זה עבר לפיד לתקוף את נתניהו בנשק הכי חם היום, איתמר בן גביר: "בגלל זה הוא חבר עכשיו לבן גביר שהוא תומך טרור והוא אדם שפעם לא היה נכנס בדלת הפוליטיקה הישראלית" תקף לפיד והוסיף: "אנחנו מדברים ביום בו נתניהו סגר הסכם קואליציוני, זה לא רק הסכם עודפים. זה הסכם עם איתמר בן גביר - בן אדם שתלה תמונה של ברוך גולדשטיין שרצח 29 אנשים. זה מפלגת ברוך גולדשטיין, והליכוד עשתה איתה הסכם עודפים. זו מכירת חיסול".

בהמשך חשף לפיד את הערכתו הפוליטית והבהיר כי בניגוד לסקרים, מר"צ תעבור את אחוז החסימה, ועל כחול לבן לפרוש: "מרצ תעבור. אני ראיתי את הסקר אתמול ולנו יש מחקר משלנו שהוא הרבה יותר רחב. כחול לבן לא תעבור את אחוז החסימה וגם אם תמשיך לרוץ, תוריד לפח 90-80 אלף קולות. אם בני גנץ הוא עדיין אדם אחראי, הוא צריך לפרוש".

לפיד המשיך לתקוף את מפלגת כחול לבן, עמה היה מחובר במרוץ הקודם: "כל הדבר הזה שהם יושבים שם ומדי פעם מנהלים מריבות זה נחמד מאוד לצורכי קמפיין, אבל אם לא הם, לא הייתה הממשלה הזו. כל האגדה הזו שלא הייתה ברירה, הייתה ברירה. לא היה צריך להקים את ממשלת נתניהו החמישית. אפשר היה להקים ממשלה אחרת ומה שהכי חמור זה שהם מחזיקים את הממשלה הזו. בואו לא נתבלבל. זו ממשלה שקיימת בזכות קולותיהם של כחול לבן. ההתנהלות הנוראה הזו, הם חתומים עליה. ריסוק האמון הציבורי במערכת, זה מתחיל בזה שהם רימו את בוחריהם ונכנסו לממשלה, חוץ מזה, סליחה, מה הם מנעו? נתב"ג לא היה פתוח? היו מכת"זיות בהלוויות בירושלים? יש פחות מתים?"

"הם לא ייכנסו לממשלה בראשותי, הם לא יעשו אותי קואליציות, הם תמיד יעדיפו את נתניהו", הצהיר לפיד בהקשר החרדי והוסיף: "השיקול הוא לא פוליטי, אלא מה נכון בזמן מגיפה. אין בעיה לשתף פעולה אבל אנחנו יודעים את הבסיס. הבסיס הוא שכולם יודעים שאותי לא סוחטים, תשאלו את גפני. ולכן הדברים שאני מאמין בהם לא ישתנו כי זה נוח פוליטית, כבר הוכחתי את זה, לכן אני כבר פטור מחובת ההוכחה".

לאחר שהזכיר את גפני כסחטן, עבר לפיד לתקוף בסיום את המגזר החרדי וגדולי הדור: "אני חושב שכל ילד בישראל צריך ללמוד מתמטיקה ואנגלית ואני אאבק על זה בכל כוחי. כולם צריכים להתגייס, כולם צריכים לעבוד ולשלם מסים. אחרי שאמרנו את זה, מי שמוכן לקבל עליו את החוקים האלו, הוא אחי וחי איתי באותה מדינה".

לפיד הוסיף והתייחס לקמפיין ה'עדין' בו הוא לא תוקף את הציבור החרדי (בעקבותיו החלו פרשנים כלשהם לחשב קואליציה בראשות לפיד...). "אין דבר יותר קל, הייתי עושה עוד חמישה מנדטים בסקרים בשבוע אם הייתי נכנס בהם חזיתית", אמר לפיד, והוסיף: "אבל זה לא הדבר הנכון, הדבר הנכון הוא להכיר בזה שיש כשל נורא של ההנהגה שלהם, לא של הציבור. יש כשל נורא של הממשלה מולם - גם בהסברה וגם באכיפת החוק. ואני בעד, אני אמרתי אלף פעמים וזו אמירה תקפה - הנכד של (שר התורה הגר"ח, א.מ.) קנייבסקי לא יקבע במדינת ישראל אם יהיה סגר, גם הרב קנייבסקי לא יקבע אם יהיה סגר. צריך לאכוף את החוק, צריך להתנהג כמו בני אדם, אבל להיכנס באנשים חולים נראה לי מוגזם".

בכחול לבן מסרו בתגובה על אמירתו לפיה היא לא תעבור את אחוז החסימה: "עשור של כותרות. אפס אחריות. אפס הישגים".

גם מעוצמה יהודית של איתמר בן גביר שנוצל שוב ככלי ניגוח בליכוד הגיבו לדברי לפיד: "הניסיון של יאיר לפיד להציג את עו"ד איתמר בן גביר כתומך טרור, בשעה שהוא מצהיר בגאווה שיקים ממשלה בה חברי הרשימה המשותפת יהיו שרים, הוא מפגן זלזול באינטליגנציה של אזרחי ישראל. לפיד מוכן להפקיד את ביטחונם של אזרחי ישראל בידי נציגים מובהקים של ארגוני הטרור הגרועים ביותר".

יו"ר הקואליציה מיקי זוהר הליכוד הוסיף וכתב בחשבון הטוויטר בתגובה ללפיד: "כל מי שעושה קמפיין פוליטי על גבם של הנפטרים ממחלת הקורונה, לא ראוי להנהגת המדינה. אפילו מסוכן. עשינו ועודנו עושים הכול על מנת למנוע מוות מיותר וכדי לשמור על בריאות הציבור למרות התנגדות אוטומטית של לפיד והאופוזיציה ושל האופוזיציה בתוך הקואליציה של כחול לבן".

מפלגת כחול לבן יאיר לפיד שנאת חרדים בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד